• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKROMKolobezky, odstrkovadla a jina priblizovadla nejen na mushing
    SUZANKA
    SUZANKA --- ---
    MAFIK: 1)Preprava kolobezky autobusem - doporucim model K6 protoze se obe kolecka vejdou pod sedacku v buse (u K7 jen zadni) take bych doporucila prodebatovat sirku riditek primo s vyrobci a objednat si "detsky rozptyl" - detskou sirku. Pri ceste busem ocenis kazdicky cm pryc!!
    pravidla prepravy !!!! se slozenym kolem smite do autobusu!!! - pokud je skladaci - nastupujte dle prepravniho radu zadnimi dvermi slozena kolobezka = stejna pravidla jako kolo

    dale smite prepravovat detska kola a odrazedla
    mala detska kolobezka- aneb detske odrazedlo =maxkola = kola 12'
    tato nadrozmerna zavazadla smite prepravovat 1 ks max - pokud mate tramvajenku tak bez doplatkuuuu, pokud nemate litacku tak s priplatkem!

    posledni pravidlo rika a pozor kocarky maji prednost = pokud je bus plny a jede i kocarek meli byste si radsi pockat na dalsi bus :-) ale kdyz ja nastupuju zadnima dverma vzdycky se vejdu i ke kocarkum:-) (bus je ma vic v predu takze se navzajem ani nepleteme - je to lepsi nez v tramvaji obcas)

    + nejvetsi nestesti je lina huba!!! = klidne oslov lidi na zastavce a upozorni je ze budes nastupovat s kolobezkou - lide jsou hnedle ochotnejsi do vas nestrkat:-) a obcas i uhnout:-))

    2) typ stroje a vyrobce - CHVALIM VYBER KVALITY!!

    takze tohle mas ode me jen pro zamysleni
    Koloběžka Didin
    http://www.mibo.cz/kolobezky-mibo/pro-deti/didin/kolobezka-didin2

    vyhody: dokaze jit s riditkama az na 75 cm :-)), cena ve srovnani s k6 je nizsi = poridil bys kompletni blatniky a jeste by zbylo na nejakou brasnicku:-)) nebo drzak na lahev:-)

    nevyhody: +1kg na vaze(7,5kg), + 5cm celkova delka(115cm), delka stupatka zahadne -3cm(35cm)

    neutraly: vyska stupatka je u obou vyrobcu shodna - svetla vyska i vyska naslapu
    (btw podle me nejlepsi = nejnizssi!! prave od techto vyrobcu jini maji stupatko vzdy otrosku vyse - tohle je osobni nazor pokud mam nekompletni info tak mi to, prosiim, pisnete:-) )

    KEJML
    KEJML --- ---
    MAFIK: Z pohledu přepravního řádu je koloběžka na úrovni kola. Tedy pouze metro, lanovka a vybrané tramvajové tratě ve vybraný čas. Někdo tu ale psal, že nad menší koloběžkou jsou řidiči schopní přimhouřit oko - sám jsem to ani nezkoušel.
    DIZZYDENT
    DIZZYDENT --- ---
    MAFIK: Kolik jsi ochoten do toho vrazit?
    MAFIK
    MAFIK --- ---
    MILAZAJICEK: ciste z laickeho pohledu se mi nelibi jak ma vepredu vetsi kolo nez vzadu. me se libi ze ma obe stejny :))
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    MAFIK: na to je spíš K7 sám ji drtim už nekolikatym rokem :)
    MAFIK
    MAFIK --- ---
    Zdravím, vybírám kolobežku na přibližování po městě a občasné výlety se psem někam za prahu.
    koukal jsem koukal a zatím se mi nejvíc líbí http://www.kolobezky-pro-dospele.cz/products/k-6/

    ale budu rád za vaše rady a připomínky. Doteď jsem jezdil všude autem a jelikož občas jedu třeba jen z Letný na Republiku tak jsem se rozhodl že auto omezím. MHD nemám rád.
    ale kdyby nahodou tak jak je to s kolobežkou a MHD? s metrem asi neni problem ale s busem a tramkou je to jak? Díky
    MIKROM
    MIKROM --- ---
    Šárka Odvárková - průkopnice downhillu na koloběžkách v ČR | Články | Koloběžkový portál
    http://www.kolobezkovyportal.cz/...lanky/sarka-odvarkova-prukopnice-downhillu-na-kolobezkach-v-cr-53
    MICTECH
    MICTECH --- ---
    SOARSS
    SOARSS --- ---
    SUZANKA: teda holka :( no drzim palce at uz je jen lip!
    SOARSS
    SOARSS --- ---
    SATHIK: hodne zalezi co chces se psem jezdit (vetsi teren, mensi teren...) spis rovina, nebo obcas i nejaky sjezd. Ze sve zkusenosti muzu doporucit DOXTOR, KICKBIKE nebo GRAVITY (model pulka). Pokud to nespecha, tak vsechny tyhle kolobezky by mely byt na letostnim For Bike. (plus mraky dalsich a dalsich na porovnani)
    Doxtorka je zihadlo!! ideal na roviny, lehci teren.... podle me jedna z nej.
    Kickbike (pro mushing) takovej univerzalni
    Gravity pulka vhodna spis na vetsi tereny (lze i koreny a td..)
    Gravity pulka R na zavodeni

    urcite kotoucovku dopredu!!

    Jinak co se tyce kickbiku a gravity, kdyztak napis do posty, daj se nekdy u nas (Praha) vyzkouset, myslim ze Pulku tu snad maji kluci i slozenou, a za barakem les (plus i naky kickbike), a myslim ze kdyz napisem lidem s Doxtoru nebo s Behej se psem, jiste Ti radi kolobezku take nechaji vyzkouset (sou to moc prima lidi!)

    Rozhodne bych z vyberem nespechala, vsechno vyzkousela... a pak se teprve rozhodla, co pro tebe a psa bude nejlepsi.
    KLON
    KLON --- ---
    kotočovky většinou mají citlivější dávkování brzdné síly, takže zabrzdíš lépe i za mokra. V-čka brzdí víc skokově nic-brzdím-blokace, takže to za mokra může podklouznout. Zeptej se srny z lesa (je na FB) v skupině koloběžky CZ.
    MIKROM
    MIKROM --- ---
    SATHIK: na koloběžce zadřepneš dozadu, na kole to nejde
    GALENIUS
    GALENIUS --- ---
    Za sebe bych volil vepředu kotoučovku a vzadu Véčko.
    Zadní V pro pomalejší a bezpečnější přibržďování, když o nic nejde, přední kotoučkovku pro případ nouze, nebo při sjezdech.
    Pouze přední brzdu bych nebral, už se mi i s V vepředu i vzadu stalo, že jsem koloběžku ve městě při nouzovém zastavení stavěl na přední kolo (Kostka Tour 3, při Pardubice na bruslích se bruslař vymázl metr před kamarádkou, ta spadla a já málem letěl na ní).
    SUZANKA
    SUZANKA --- ---
    SATHIK: kolobku si predelavam sama
    kolobezky ma dve ruzne - mibo a velamos detska

    brzdy 2?
    zacinala jsem pouze se zadni prave kvuli9 zkusenostem z kola....
    po case namontovala predni brzdu a zjistila jsem ten ROZDIL.... v podstate na kolobezce diky tezisti by vazne stacila brzda pouze predni

    kdyz uvazuju takhle tak i ale rikam a to zas by mela byt na efekt hodne kvalitni
    zatim kotoucovku nemam ale diky castemu jezdeni uz me prave napadlo ze bych chtela vyzkouset jizdu na takove kolobezce, ktera kotoucovku ma.....

    osobne souhlasim ze az to vyzkousis budes sama nejlip vedet co Ti vyhovuje a co ne....

    ale kdyz to vypada ze by sis to mohla dovolit tak bych hlasovala za tu drazsi
    + dotaz jak vysok/nizko bude stupatko?
    SATHIK
    SATHIK --- ---
    CROSS: každopádně děkuji za podněty k přemýšlení :) Rozdíl tam je "jen" 1400, což už asi není až takový rozdíl... Váhám právě kvůli té funkčnosti, protože se psy jezdí člověk převážně v lese a v mokru... No asi nejlepší řešení bude si půjčit tu kolobku i s psím pohonem a prostě si zkusit, jestli se zabiju nebo ne :)
    CROSS
    CROSS --- ---
    SATHIK: nechci nějak teoretizovat, ale výkon brzdy a technika jízdy jsou různé věci, samo pokud cyklista jede stylem Maryška z Postřižin, pak zalágrovat jen přední znamená průšvih. Pokud pracuješ s těžištěm, využiješ přední brzdu mnohem víc.

    Podle mě záleží na způsobu jízdy a terénu, nevidim kotoučovku jako nezbytnost, ale je to prostě výkonnější brzda, obvykle míň náročná na údržbu a seřizování, víc odolná proti vlivu počasí (brždění za mokra) a podobně.

    Na druhou stranu, pro jedince normální váhy, který nejezdí delší sjezdy, to může být trochu luxus. Neznám ten konkrétní model, rozdíl v ceně oproti véčku. Módní doplněk to podle mě neni, jestli stojí za to si připlatit, na to nelze jednoznačně odpovědět.

    Kdybych si měl dneska vybrat mezi mojí koloběžkou s kotoučovkou nebo véčkama, šel bych do kotoučovky, ale výrobce mi nedal na vybranou. :-]
    SATHIK
    SATHIK --- ---
    CROSS , MIKROM: Jo tohle chápu. Jsem zvyklá brzdit na kole pouze zadní, abych nepřeletěla přes řidítka a u té kolobky mi to přijde podobně nebezpečné, když má člověk výkonnější brzdu vpředu než vzadu.
    No jde mi o to, jestli u té kolobky je teda lepší investovat do té kombi vpředu kotoučová a vzadu véčková nebo jsou dostačující obě véčkové? Vzhledem k tomu, že kolobka mi přijde v tomhle asi bezpečnější (a taky většinou pomalejší) než kolo. Jestli to není víceméně jen módní doplněk, ten kotouč vpředu :)
    MIKROM
    MIKROM --- ---
    SATHIK: přední brzda brzdí, váha je víc vpředu. zadní když zmáčkneš, tak pořád jedeš i když se kolo netočí. zavoďáci mají pouze přední brzdu (s čímž zas podle vyhlášky nesmí do silničního provozu)
    CROSS
    CROSS --- ---
    SATHIK: I na kole, i na koloběžce (...i v autě) je vždy větší brzdná zátěž vepředu, přední brzda je tak v tomhle případě dimenzovaná jako výkonnější. Pohybuješ se zpravidla dopředu, že.
    SATHIK
    SATHIK --- ---
    CROSS: na kole je mám taky, tam to chápu..ale u kolobky mi nejde do hlavy proč se dělá přední kotoučová a zadní véčková, máš pro to nějaké vysvětlení? Mi by to dávalo smysl naopak právě :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam