Tak jo.
Ahoj!
Objevil jsem tohle auditko příliš pozdě, ale tak lepší pozdě než nikdy, v cykloauditku ze mě někteří dostávali tik.
Koloběžku jsem objevil na konci roku 2021, krátce poté, co jsem se po ca 7-leté pauze vrátil na kolo. Aktuálně koloběžku střídám s kolem a nevím, co mám radši, nicméně kvůli svým kloubům bych se měl hýbat co nejrozmanitěji, tak je mi to lavírování i k něčemu dobré. Jezdím "sportovně", protože mě to baví a potřebuju pohyb, není to pro mě primárně dopravní prostředek do města a do práce. Nicméně párkrát jsem na koloběžce do práce nebo na nákup jel a jo, jde to :-) Jezdím po rovině kolem Labe severovýchodně od Prahy, mezi Satalicemi, Vinoří, Brandýsem n/L, Kostelcem n/L a kousek za ně, výjimečně sjedu k Vltavě pod Klecany (a vyfuním to zpátky nahoru). Velmi výjimečně se dostanu někam dál mimo tuhle oblast a občas sebou přitom mám i koloběžku.
Jinak kvůli svému vytížení přes den jezdím nejčastěji v noci a rozhodně ne tolik, kolik bych chtěl.
Začal jsem Kickbike RaceMaxem 28 z půjčovny, na něm jsem si chtěl osahat, jestli je velká dospělá koloběžka pro mě. Byla, hned při první jízdě jsem se na ní parádně vysekal.
Trochu jsem se oklepal a pořídil z druhé ruky Crussis Urban 4.0. Už ji nemám, ale jezdila slušně.
Druhá z druhé ruky byla Kickbike Safari. Tu už taky nemám, ale taky jezdila slušně.
Pak jsem chtěl vyzkoušet něco menšího. Třetí z druhé ruky je Yedoo Rodstr, aktuálně ho má manželka na nákupy, sem tam si ho půjčí synek, ale ten má radši svoji mrňavou freestyle koloběžku.
Pak jsem zjistil, že nejlíp se mi jezdí na koloběžkách se stejně velkými koly. Čtvrtý kus z druhé ruky je Kostka Twenty G5 z rušené půjčovny.
Twentyna z půjčovny se mi líbila, takže když Kostkovi udělali slevovou akci "Bojumeme proti inflaci", neudržel jsem se a pořídil svoji první funglovku Twenty G6.
No a když jsem si myslel, že mám plnou stáj a mohlo by to stačit, přišel mi letos v únoru do cesty inzerát na jetý RaceMax 28, ovšem oproti tomu bílému půjčenému brutálně poladěný, s hydraulickými kotoučovkami a karbonovou vidlí, nemohl jsem ho nechat být. Na něm samozřejmě od té doby jezdím zdaleka nejvíc a nejvíc si to užívám. Provedl jsem ještě pár upgradů, z nichž nejvýraznější (jak vzhledově, tak do jízdních vlastností) jsou kola a osy. Aktuálně je na silničních pláštích, ale zkusil jsem ji i na gravelových a brzy dostane druhou sadu kol na přehazování, abych to nemusel pořád přezouvat. Tímhle se považuju za koloběžkově saturovaného a počítám, že v blízké budoucnosti už budu víc jezdit než nakupovat a tunit. I když u mě nic není úplně jistý :-)