• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FORINTINEW AGE
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    DANKLAR: souhlasim, ze by deti mely mit prehled o dulezitych svetovych nab. hnutich, uz z toho duvodu, ze ovlivnovala mysleni, kulturni, historicky a politicky vyvoj. Naopak to, ze si jejich ucitelka mysli, ze ma modrofialovou karmu, je informace, ktera by se k nim dostat nemela.
    LALINA
    LALINA --- ---
    PATISLAV: prosím tebe, Páto, ze se ti Darwin zda jako projev nejvyspelejsiho genia, budiz, je to tvoje vec, kdyz na vic nemas kapacitu nebo ochotu...ale prohlasovat to za axiom, to snad nééééé
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    LALINA: To, co tu píšeš o vlastní zodpovědnosti, s tím souhlasím, o tom můj příspěvek nebyl. Ostatně, tvoje definice středověku není to, co si pod středověkem představuju já.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    MORPHLER: Technologie je výmyslem menšiny, který využívá většina. Vyspělé technologie mám díky malé skupině géniů. Tyto technologie pak využívá velká skupina blbů. Proto technologie předběhly myšlení - myšlení většiny. A nejen technologie - i některé osvícené myšlenky, s kterými se dodnes, jak vidno zde, někteří nedokáží srovnat (například ty od pana Darwina)...
    LALINA
    LALINA --- ---
    PATISLAV: osobne me docela mrezi, ze si toto myslíš...skoda, povazovala jsem te za poemrne mysliciho tvora.
    stredovek? ano.. to je to, co bylo....co tu bylo doted.
    delegace vlastni zodpovednosti na cokoli venku: buh, papez, král, továrník, vláda, ucitel, doktor, šéf, táta... ale to uz je za nami, chapes? za námi..
    ja fakt nevím, kdo tu zustava ve stredoveku...
    DANKLAR
    DANKLAR --- ---
    FORINTI: Jasně, představit různá nábožensttví, s tím bych souhlasil, jen ať děcka vědí, na co si dát pozor... ale to s tím, co zde propagujete, nemá nic společného! Tato snůška nesmyslů a halucinací, kterými s ezde oháníte, nemá ve vzdělávacím systému co dělat. A netvrď nám opak, nevěřím, že by bylo POVINNÉ seznamovat děti se všemi nesmysly, co kdy kde kdo vymyslel... včetně Aštara Šerana. Tak to není.
    LALINA
    LALINA --- ---
    FORINTI: proč bohužel? snad bohudík .-)))
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    PATISLAV: "stredovek je pojem, ktery si vymysleli lide aby se mohli divat zvrchu na sve prapredky a zapominaji, ze konsekventne se jejich prapotomci budou divat na jejich stredovek a budou si rikat .. no no no ... vsimnete si jak jsem tolerantni." Werich

    podle me tvuj vyrok nema smysl. Technologicky predbehnout mysleni... ty technoligie pochazeji z ceho asi? z materialna?.. ee .. z mysleni!
    FORINTI
    FORINTI --- ---
    PATISLAV: já nechápu že tě to mrzí, když jsi s technologiemi spokojený. Přece s myšlením nemáš problém:-)
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    Škoda, že jsme, my lidé, technologicky předběhli myšlení, které je, dle tohoto klubu, stále ukotveno hluboko ve středověku.
    FORINTI
    FORINTI --- ---
    ECLECTICA: Tak to bohužel nemáš pravdu. Od 1.září 2007 s platností RVP pro všechny typy základních škol, toto nemá na starosti pouze učitel Občanské výchovy (protože ZSV je název předmětu vyučovaného na středních školách), ale celý učitelský sbor.
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    FORINTI: ano, to ma na starosti ten, kdo vyucuje ZSV. A ani ten by nemel detem cpat svuj svetonazor.
    FORINTI
    FORINTI --- ---
    Jde o to, představit různé světonázory. Druhá věc je to, jak by se měl učitel zachovat když se ho studenti přímo zeptají a čemu věříte vy. O tom se můžeme pobavit.
    Má se vyhýbat? Má lhát? Má se to snažit nějak pěkně zabalit?
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    ECLECTICA: Ono náboženství nebo jakákoliv forma duchovního (vnitřního) života je převážně o nějakém osobním, subjektivním prožitku, nikoliv o vytváření všeobecně platných filosofických postulátů. ;-)
    GOG23
    GOG23 --- ---
    ECLECTICA: neznas nahodou film idiokracy ? :-) kdyz to tu sleduju tak tam smerujeme :-)))
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    ECLECTICA: od toho jsou rodice, ze? ti maji absolutni pravo predat svuj svetonazor detem a maji pravo omezit ty deti aby se nahodou nedovedely o jinych svetonazorech.
    Tak s tim se neztotoznim doufam nikdy. Myslim ze pravo ditete vybrat si vlastni svetonazor ma prednost pred zachovanim systemu rodicu. Kdbysme se bavili o detech Jehovistu, adventisku, mormonu, fanatiku nabozenskych i jinych... to by byla jina co...
    FORINTI
    FORINTI --- ---
    ECLECTICA: No ona jim asi přímo nebude říkat: Tak děti tohle je ta jediná pravda, protože tomu věřím já, vaše paní učitelka, že.....Logicky tam musí být odstup a nechat na dětech, studentech, aby si sami určili, co je pro ně TO čemu věří.
    Nepředstavujte si to zase jako Hurvínek válku....
    FORINTI
    FORINTI --- ---
    MORPHLER: Přesně tohle je nejdůležitější aspekt, na který se strašlivě zapomíná VÝCHOVA + VZDĚLÁVANÍ
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    FORINTI: trvam na tom, ze tam ta ucitelka neni od toho, aby predavala detem svuj svetonazor.
    FORINTI
    FORINTI --- ---
    ECLECTICA: To ano, ale každý člen učitelského sboru je povinnen se snažit zařadit do své výuky někam, tato průřezová témata.! Ať už jako téma nějaké hodiny, nebo třeba jako školní projekt mimo výuku! A tak to prostě je, podle RVP
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam