• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FORINTINEW AGE
    FORINTI
    FORINTI --- ---
    ECLECTICA: To ano, ale každý člen učitelského sboru je povinnen se snažit zařadit do své výuky někam, tato průřezová témata.! Ať už jako téma nějaké hodiny, nebo třeba jako školní projekt mimo výuku! A tak to prostě je, podle RVP
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    ECLECTICA: tak to si take nemyslim. i anglictinarka je tam proto, aby je zaroven vychovavala. vzdelani a vychova.. ne jen vzdelani. a to ze jim rekne ze existuje snad skoro miliarda lidi co veri v reinkarnaci (vcetne ni same) a jak to teda maji mi prijde vychovne prospesne. skolstvi se nastesti trochu (a bohuzel pomalu) posouva. predmety se provazuji. proc by anglictinarka nemela detem predat take neco o spolecnosti?
    FORINTI
    FORINTI --- ---
    ECLECTICA: No vlastně pokud bude mít tak zaměřenou hodinu, tak proč ne:-) Vedení bude naopak rádo, že se tam konečně dostal ten aspekt multikulturních přístupů, protože leckde to lze protlačit opravdu těžko a učitelé jsou nuceni to dělat!
    Jako vezmi si, že reinkarnace je pro Indy něco naprosto normálního. Takže co tedy?
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    ECLECTICA: a to si myslis ty? nebo o kom se to snazis mluvit?
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    MORPHLER: ne, anglictinarka je tam od toho, aby je ucila anglicky.
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    ECLECTICA: a kdyby jim ta anglictinarka vykladala ze neni nic jineho nez hmota tak je to vporadku? nebo treba takovy fyzik... on ma vlastne ve skole stesti ze se ke kevantovce a jejim "paradoxum" vetsinou ani na stredni nedostane
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    MORPHLER: a pak jsou taci, co si mysli, ze je treba vsem informacim prikladat stejnou vahu.
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    ... ale stejne mi prijde ten strach aby se neco takoveho nerozsirilo docela zajimavy... skoda ze nejsem psychoanalytik.. to bych se asi vyradil... ze nejsem tak me to jen utvrzuje ze stale jsou lide, kteri si mysli, ze informace by se lidem mely predzvykavat a davat jen nektere...
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    FORINTI: nemam nic proti tomu, aby deti mely prehled o nabozenskych hnutich, ale to neni totez, jako kdyz jim ucitelka anglictiny vyklada o reinkarnaci.
    FORINTI
    FORINTI --- ---
    MORPHLER: já souhlasím, co nejvíce pohledů a ať si úměrně věku udělají samy obrázek, výuka ke kritickému myšlení.
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    ... tak se tema ze jsme nebezpecni respektive ze lide kteri veri podobnym myslenkam mohou byt nebezpecni uspesne prevedli na problemy skolstvi.. :) Osobne si myslim ze deti by ve skole meli dostat co nejvice ruznych i protichudnych informaci. Kdybych ucil (a ma aprobace je prave na predmety jako ZSV, filosofie a pod.) velmi rad bych tyto myslenky detem predal... spolu s realisticky materialnim pohledem na svet, spolu s pohledem monoteismu... tvrdit ze by se o necem nemelo ucit mi trochu zavani cenzurou.

    mohu se znovu zeptat tech co to tvrdili, (tedy hlavne Dankara ktery to opravdu rekl, ale jestli odpovi i Eclectica ja se zlobit nebudu) cim presne jsou tyhle myslenky nebezpecne? (zatim jsem slysel ze by se to mohly dozvedet deti... to je teda nebezpeci)
    FORINTI
    FORINTI --- ---
    Pardon mělo tam být v rámci RVP, ŠVP si tvoří pak individuálně každá škola sama.
    FORINTI
    FORINTI --- ---
    ECLECTICA: "to je v poradku, at si mysli, co chce, ale at to mym detem necpe, ostatne od toho placena neni."

    No právě, že ona od toho placená je! Představ si učitelku ZSV (Základy společenských věd). Nevím jestli se v současném školství nějak blíže orientujete a tušíte co to jsou ŠVP a RVP (Rámcové vzdělávací a školní vzdělávací plány)
    Prostě a jednoduše v rámci ŠVP, které nařizuje Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy je do školních osnov zavedeno nové průřezové téma = tzn. téma, která by se mělo objevovat pokud možno v co největším počtu předmětů. A to je MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA. Pak je tam ještě specifikován nový předmět MEDIÁLNÍ VÝCHOVA, který je podle mě opravdu užitečný a další věci.

    Ale k jádru pudla. V rámci tohoto povinného průřezového tématu MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA se právě třeba učitelka ZSV má vynasnažit přiblížit dětem velká světová náboženství. Takže by měla zmínit křesťanství, judaismus, islám, budhismus atd...
    Protože nastínění základních tzv. velkých náboženských směrů dává předpoklad k dalšímu průřezovému tématu a to je VÝCHOVA K TOLERANCI.
    No a teď nastává problém. Rodiče Ateisti můžou být naštvaní, rodiče Pohani můžou být naštvaní, rodiče Konfucianisti můžou být naštvaní a co tedy s tím....

    Předpoklad je, dát dětem jakýsi přehled, pokud rodiče chtějí vychovávat své dítě ve svém přesvědčení a to striktně, ve všech předmětech, mají možnost ho sami vyučovat DOMA ....po celý 1.stupeň.
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    LALINA: dik. ja chtel ikazat ze to neni az tak negativni (a ty ted prijdes s timhle :).. jinak samozrejme i ja souhlasim ze to maji docela tezke...
    LALINA
    LALINA --- ---
    MORPHLER: to je fajn, v Praze taky i na mensich mestech... ale tedko sbiraji nejakou petici, protoze prej chce Evropska Unie nejak vsechnu alternativu potalovat... ja sem hodim asi link, pac kdo chcete, muzete se k tomu taky vyjadrit...
    oni ty zakazy nejsou přímé, to si nedovolej, ale da se to zaonacit i jinak, žeano...
    LALINA
    LALINA --- ---
    RANGDROL: uz bežím .-))
    RANGDROL
    RANGDROL --- ---
    v Brne taky neco je
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    LALINA: v Ostrave funguje Waldorfska skolka, zakladka i lyceum, ... hec.. :) (je toho malo a maji to tezke ale uplne potlacovano to neni)
    RANGDROL
    RANGDROL --- ---
    MORPHLER:

    jj,od malých prcků dostávám občas takový lekce,že se musím smát.jsou to velicí a láskyplní učitelé
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam