• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAHISHGame culture, art and studies & ludology... a tak
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    LOPIK: :)) no může to brát i jako "výklad", když chceš... já beru spíš jako komentář .) ale to, jak ty hry vypadají, nemusí hrát roli, pokud chce třeba autor soustředit pozornost na koncept
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    A bioshock za umění taky nepovažuju - to že se udělá design s art deco nádechem to z toho umění ještě nedělá :-)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    KHALAVERA: Já právě z uměleckýho světa nejsem a myslím, že existujou "normální" hry, kterej určitej přesah mají. A ta první skupina - jo ty si něco vypujčujou a dělaj umění, ale v porovnání s "normálníma" hrama vypadají jak dyletanti, v nejlepším případě zapálený amatéři.. Co třeba nechápu, tak dost častý téma těch "uměleckých" projektů a to různý bádání nebo upozorňování nad tim, že herní avataři žijou ve svým světě a jak to má ještě třeba vztah s naší realitou a já nevím co dalšího, ale v normálních "komerčních hrách" se tohle se bere jako samozřejmost, na kterou nikdo nepotřebuje žádnej výklad...
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    MOYYO: podle některých lidí jsou audiovizuálně hezké i Buicky, což z nich ale nedělá umění
    MOYYO
    MOYYO --- ---
    do druhy by mohl mozna patrit bioshock. to je mistama audiovizualne opravdu hezka hra - bohuzel se neda hrat, protoze ten zbytek je hype ;)
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    GREATDRAKE: s tím naprosto souhlasím a myslím, že takhle jsem to i vysvětloval LOPIKovi
    o existenci té druhé skupiny se diskutuje už dlouho a co vím, tak se nikam nedospělo, protože je tady pár nadšenců, kteří si myslí, že existuje, ale většina umělckého světa to zcela odmítá
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    KHALAVERA: Když dovolíš rozhodně bych odděloval tvůrce, kteří si pro své záměry vypůjčí něco s herní kuchyně a plnohodnotné hry, kterým není možno odepřít silnou uměleckou úroveň. Existenci první skupiny nezopochybňuji - jen o té druhé si dovoluji říci, že téměř neexistuje.
    A pokud v tom co jsem právě napsal zaměníš hry za filmy, pak obě skupiny jsou živoucí a velké.
    ORX_QX
    ORX_QX --- ---
    KHALAVERA: k videoartu? software art je formalni paralelou k casopisu ABC prece, to je jakobys dumal jestli je hruska formalni paralelou k jabku
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    GREATDRAKE: alternativní scénou bych to nenazýval, ale jinak částečně souhlasím... na druhé straně ale díla některých autorů (Vuk Ćosic, Brody Condon, ...), kteří by se dali přiradit více nebo míň do game artu jsou uznáváni kritiky a jejich díla kupují světové galerie
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    KHALAVERA: Bohužel herní průmysl je jen mladší, chudší, nezkušenější a hloupější bráška toho filmového. Alternativní scéna podle toho také vypadá.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    LOPIK: je pravda, že ta Naked Game JE dost prvoplánová, ale to neznamená, že každý kus game artu tedy jako podoblast software artu musí být hratelný v tradičním slova smyslu

    podívej se na věci, co dělá Julian Oliver... gamemody jako je třeba Escape from Woomera jsou jakožto kritika australské utečenecké politiky plnokrevným angažovaným uměním, samozřejmě, že má taky blbostičky, jako je Fijuu2, ale i hříčky, jako je FPS, ve kterém sebe vidíš očima soupeře, který po tobě střílí nelze vnímat jako hry, která hráš jindy a přeci je to nějaký komentář

    co hry s filmy sdílejí je imho hlavně právě ten průmysl v pozadí jejich vzniku a zároveň kultura, jako jejich mateřská kategorie... a já si spíš pohrávám s otázkou, jestli je game art formální paralelou k video artu, kterému bys taky nemohl vyčítat, že z něj nevytřískáš filmový zážitek
    ORX_QX
    ORX_QX --- ---
    LOPIK: to mas recht
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Možná budu trochu protivnej, ale dost často mi přijde že ty umělci co sem linkujete jejich díla, hry snad vůbec nehrajou.. mě přijdou hry podobný médium jako film, kde jde taky dělat umění, ale pořád se nemůže zapomínat na řemeslnou stránku věci a určitý pravidla. Při jejich porušení to pak prostě není hodnotná nebo dobrá hra i kdyby za ní stála sebelepší myšlenka, ale spíš nějaký paskvil/umění pro umění.. (např. ta Naked Game, kde hraje Pong počítač sám proti sobě s tim, že je ukázanej kód - stejný umění bylo v tom případě každý druhý ABC, z kterýho se opisovali nějaký žížaly do PMD, jenom že si to o tom nikdo nemyslel..)
    I když tahle nepochopitelnost (nebo možná prvoplánovitost) navenek je v současný době problémem asi většiny moderních uměleckých směrů takže se není čemu divit...
    MAHISH
    MAHISH --- ---
    AESTHETICS OF PLAY

    The computer game conference Aesthetics of Play took place 14 - 15 October 2005, arranged by the Department of Information Science and Media Studies at the University of Bergen, Norway. The AoP Online Proceedings include 14 contributions from the conference, including slides and video from Jon Dovey's keynote presentation. We have also put up some pictures from the conference. For more information, please contact Rune Klevjer [rune dot klevjer at infomedia dot uib dot no].


    Eseje a texty...
    http://www.aestheticsofplay.org/index.php
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    díky
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ... pokud vůbec :)
    MAHISH
    MAHISH --- ---
    KHALAVERA: áha, snad tak nečiní jen jednou za rok...
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    MAHISH: pochybuju, že to bude na torrentu... spíš počkat až zas bude Sage mít měsíc otevřených časopisů :)
    MAHISH
    MAHISH --- ---
    KHALAVERA: Nicméně Do you believe in magic? Computer games in everyday life a Ruling the virtual world: Governance in massively multiplayer online games mě docela lákaj musím říct. Zkusim torrent?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam