• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAHISHGame culture, art and studies & ludology... a tak
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    MAHISH: j, tohle je btw dobrý text
    MAHISH
    MAHISH --- ---
    01 - Best of Digital Art
    Group exhibition on the occasion of the launch of the book Digital Art from Wolf Lieser including essays from Tilman Baumgärtel, Hans Dehlinger, Wulf Herzogenrath, Susanne Jaschko, Susanne Massmann, Manfred Mohr, Frieder Nake, Domenico Quaranta, Mark Tribe and Mitchell Whitelaw

    Exhibition: April 4th - May 23rd, 2009

    Software, NetArt, prints, projections

    We show mostly works from artists who are represented in the book but have not been shown in Berlin yet - including amongst others Gazira Babeli (Second Life), Vuk Cosic (Slowenia), Eva und Franco Mattes aka 0100101110101101.org (Italy), Olia Lialina & Dragan Espenschied (Russia, Germany), Jodi (Belgium, Netherlands) and Joseph Nechvatal (USA). Furthermore artworks of Frieder Nake (Germany), Mark Wilson (USA), Marius Watz (Norway) und James Faure Walker (United Kingdom).

    The exhibition gives you the possibility to inform yourself of the variety and the bandwith of Digital Art.
    The artworks range from NetArt over ASCII-Art and performances in Second Life to animations and prints.

    http://www.dam-berlin.de/modules.php?name=mlExhibitions&pa=showpage&pid=1
    ORCHID
    ORCHID --- ---
    ALERT
    ALERT --- ---
    http://digiweb.ihned.cz/c1-36961700-pandemie-v-pocitacove-hre-se-stala-predobrazem-chovani-lidi-ve-skutecnem-svete
    Pandemie v počítačové hře se stala předobrazem chování lidí ve skutečném světě
    Pandemie, ke které došlo v roce 2005 ve virtuálním světě počítačové hry, poskytuje v současnosti epidemiologům cenné údaje potřebné k předpovědi vývoje skutečné epidemie. Píše o tom agentura Reuters.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    furtherfield review - Play on Meaning? - Computer games as art
    http://www.furtherfield.org/displayreview.php?review_id=345
    IWAN
    IWAN --- ---
    http
    AZRAEL
    AZRAEL --- ---
    davesade: tim schaefer, ten tam nemal chybat, imo najlepsi scenarista v branzi. samozrejme je aj gamedesigner, aj ked nie revolucny, ako iny spomenuti, ale napriklad sa snazi uz dlho posunut adventury na iny stupen.
    MAHISH
    MAHISH --- ---
    Digital Culture, Play, and Identity: A World of Warcraft Reader
    http://burundi.sk/monoskop/log/?p=212
    MAHISH
    MAHISH --- ---
    Jsem na to zapomněl a to jsme to dal do kalendáře!:X Od teďka to budu psát na nástěnku. Hlavně že to mělo úspěch, gratuluju!
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Vida! To jsem nevěděl, že dělal Rez a Lumines.
    BTW Yu Suzukiho jsem tam měl původně, místo Kazunoriho. Ale pak jsem to viděl - VF a nedodělané Shenmue... víšjak.
    MBR
    MBR --- ---
    DAVESADE: jo jako, prednaska to byla super, to vsechna cest. jestli teda muzu dat jeden tip co by mi tam chybelo z her co me hodne bavi, tak bych jmenoval Tetsuya Mizuguchi (Sega Rally, Rez, Lumines, Every Extend Extra).
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    _ELPH_: Jasně, pak to dává logiku. Jestli z cca 40ti let bereš v potaz cca 20% produkce, tak máš k tomuhle jasnej postoj.
    Každopádně jaké gamedesignéry bys doporučil ty?
    a) Z těch, co ještě dneska aktivně dělají hry?
    b) Obecně?
    Díky za názor.
    _ELPH_
    _ELPH_ --- ---
    DAVESADE: ja nove hry uz len pozrem a nemam ani potrebu hrat a to z toho duvodu, ze v tych novych hrach nic nove nenachadzam. vidim v tom dokola tie iste stare zname koncepty + vacsinou sa mi nepaci design novych hier. to si radsej zahram nieco z 80s 90s co som ako mlady nestihol (egger land mystery a pengiun adventure momentalne, alebo chaos strikes back sa tiez chystam), no vacsinou ani na to nemam cas . . .
    z novych hier ma po velmi dlhej dobe zaujala snad len ta meta-time strategia co sem niekto nalinkoval. to si asi s kamaratmi zahram ked to bude hotove.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    MBR: Těžiště vidím právě v tom tvém "vynaset ho do nebe kvuli perfekcionismu, kterej pak zvladne v klidku okopirovat MS". Forza je nepokrytou kopií toho, co Kazurori dělá leta (před GT5P). Proto Kazunuriho "vynáším do nebe" a nikoliv Forzu.

    Určitě GT5P není "hotovou hrou" a v mnohém má Forza navrch (viz grafika okolo tratí) - i když na druhou stranu odmítám věřit tomu, že na dané trati fouká v každém počasí vítr stejně, aby to šlo zohlednit ve hře (ale to tak nějak bereme s nadhledem u obou her - GT5 se zase "chlubí", že na jednom autě je práce 100 člověkodní).

    Dále taky Kazunoriho celkem jasně stavím do role producenta s neuvěřitelnou schopností motivovat tým k takto perfekcionistické práci, spíše než do role gamedesignéra.

    Každopádně tvoje poslední věta mi přijde podstatná, kde se můžeme zamyslet. Původně ve výčtu nebyl, ale nakonec jsem si to nemohl odpustit. Přijde mi to jako dostatečně výrazná osobnost, která diktuje i inspiruje. A to říkám přesto, že vidím zásadní rozdíl proti Shenmue / SoC. Tam vidím asi hlavně ten problém, že tyto hry jsou chtě nechtě PR automobilek. Ale že si to přesto vysnil a realizoval - nemůžu si pomoct, sedí mi tam. Ne snad, že by tam nemohli sedět jiní.

    Aby bylo jasno, to, že ve v tom výčtu někdo / něco chybí, tak to neznamená, že bych si jiných lidí vážil méně nebo že nějaké hry považuji za špatné. Dostal jsem dost přesné zadání a časový limit. Lépe to podle mne zvládnout nešlo (a to včetně diskutabilního GT). Rozhodně vítám ale tipy na zlepšení a další, nepříliš známá jména.
    MBR
    MBR --- ---
    DAVESADE: no detailnejsi modely interieru meli az dva roky po forze 2, to je spis o tom kdy kdo co vyda. posledni release byva vetsinou technicky lepsi (i kdyz ani to se jim uplne nepodarilo, viz 2D stromy.). tim extremneji, jsem myslel treba stripky o tom jak vyvojovej tym forzy chodil po tratich a meril silu a smer vetru v ruznych castech trati a pak to zohlednil ve hre. a par dalsich detailu ktery v GT zatim chybi, jako treba vliv nahusteni pneumatiky na jizdni vlastnosti, nebo samotnej model poskozeni, kterej si museli vyvojari opravdu dlouho vydupavat u licencovanych automobilek.

    GT bylo bezesporu prvni, byl to komercni majstrstik sony a je to skvela hra, to je tak vsechno. vynaset ho do nebe kvuli perfekcionismu, kterej pak zvladne v klidku okopirovat MS a udelat stejne dobrou hru me nepripada jako "super gamedesign", je to jen o casu a penezich ktery se na to nekdo rozhodne vynalozit. :). oproti ciste originalni myslence udelat neco zabavnyho a zaroven originalniho a pusobivyho (jako treba SoTC, nebo ve svy dobe shenmue), je to podle me velkej rozdil.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    _ELPH_: Rozumím tomu, že jestli jsi staromilec s odporem ke konzolím, tak se na tento výběr musíš dívat skrz prsty. Ale nezapomínej na zadání. Současným studentům nových médií staré hry moc neřeknou, protože to nejsou nová média (ehm).
    Navíc nemám dojem, že bych vybral hry, které jsou tuctové (u toho GT přiznávám i ve výchozím textu, že jde o běžný herní žánr, ale považuji to ve svém výčtu za světlou výjimku). Naopak jsem vybral buď originální nebo takové, které žánr založily (zejména u amerických gamedesignérů).
    Kdyby šlo o jiné téma, o studenty gamedesignu nebo já nevím co, tak by se dal výběr hodně upravit (i když někteří by tam pořád zapadali beze zbytku).
    Pro zajímavost - současné hry hraješ? Mohl bys jmenovat posledních deset her, co jsi za poslední dobu hrál?
    _ELPH_
    _ELPH_ --- ---
    DAVESADE: mne pride ze prave tie starsie veci by pre sucasnych studentov mohli byt zaujimavejsie. hlavne v dnesnej dobe, ked je pocut hlavne o hrach ktore su si vsetky velmi podobne. stare hry boli byvali ovela jedinecnejsie co sa tyka designu a konceptu (to je aj uhol pohladu z ktoreho mi gran turismo prislo a prijde tuctove)...
    ale tesim sa ze si spomenul Hideo Kojima (na jeho pengiun adventure som vyrastal ked som mal tak 4 roky...no tiez mi zrovna to co robi dnes neprijde moc zaujimave :/
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    MBR: No, to bych neřekl. Ani Forza nemá takhle detailní modely aut, interiéru, motorů a tratí. A "takhle se snaží dělat každá závodní hra". Gran Turismo je etalon, Forza je záměr "mít Gran Turismo na XBOX" - vše se to vztahuje k němu. Nevím teda, co máš na mysli "Forza se dělala ještě víc extrémněji", když zrovna ty modely aut jsou v dost jiné kvalitě.

    Že on to dělá takhle perfekcionisticky mi geniální přijde, odlišuje se tím od potenciální konkurence, takže nemůže o tuctovou hru. A Kazunoriho přístup a nadšení mi přijde tak extrémní, že jsem cítil potřebu jej zmínit.

    (Než se to zvrhne v klasický flame - nic proti Forze nemám).

    Jestli se tě Kazunoriho přítomnost v mém osobním výčtu nelíbí, tak to je tvůj problém. Beru si na triko, že ti lidi ode mne uslyší zrovna o něm a ne o Forze a nemám s tím žádný problém.

    Ale rád uvítám další tipy na nějaké výrazné osobnosti, určitě nějaké neznám, tak se budou hodit do budoucna.
    MBR
    MBR --- ---
    DAVESADE: jo cetl, presne takhle se dela skoro kazda zavodni hra, to ze on to dela vic perfekcionisticky neni nic genialniho. forza se btw delala jeste vic extremneji.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam