• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    87HIGHFLYERMariáš
    87HIGHFLYER
    87HIGHFLYER --- ---
    FLAD: Postřeh jsem jen, že čert po levici jednou vynechal a druhej čert neřek jestli je barva dobrá. Pak forhont jednou vynes aniž by vzal předchozí štych...čerti uhráli jeden štych, v němž uhráli 20, což by šlo. Flek je samozřejmě blbost, nemohli mít skoro žádný trumfy...Potom teda nedošlo ke snímání, míchali karty, opakovanej záběr s rozdáváním, ale to nepovažuju za závažnou chybu. Zas taková tragédie mi to nepříjde, rozhodně to neni tak očividný, alespoň pro mě
    FLAD
    FLAD --- ---
    RATUS: Tady je ona scena:
    http://www.youtube.com/watch?v=YnqiySXqmPo&feature=related

    Mimochodem, uz od pohledu je cela scena jenom "jako", nebot takhle se marias hrat opravdu neda. Novackum (priznivce licitaku upozornuji, ze hraji voleny) doporucuji zkusit odhalit vsechny chyby a renoncy, co za celou hru udelali...
    RATUS
    RATUS --- ---
    FLAD
    FLAD --- ---
    TILIO: Nehraju sice na body, ale protoze se k odpovedi nikdo nema, zkusim odpovedet. Tentokrat obecneji nez minule.

    Hlavni problem tehle stovky je fakt, ze to hrajes na vedlejsi dvacku. Ve hre je celkem 90 bodu + 20 za hlasku = 110. Tj. muzu si dovolit ztratit pouze 1, (slovy jednu) desitku.
    A ted:

    1) Trumfova ostra, co nemas, je plonk a je to desitka
    pak ma proti tobe nekdo 6 trumfu a jistotu posledniho stychu - ztracis 10 (i kdyz desitku chytnes)

    2) Trumfova ostra neni plonk
    ztracis 10 s alespon polopricetnou obranou, protoze to z nich nevyrazis

    3) Trumfova ostra je eso
    ztracis 10 (trumfovy eso prebijes jenom pesti)


    Nejvetsi problem je to, ze pokud nejsi na vynosu a nejsou vsechny desitky plonk, v podstate s jistotou stovku prohravas:

    * pokud ma jeden dlouhy trumfy, namazou si (staci 1x) a chytnou posledni stych
    * kdyz to maji trzeny, tak jim staci dve desitky, ktery ti nemusi odevzdat a:
    ** mas dlouhou barvu - ale nemas trumfy, takze je ziskaji snadno v jine barve,a ty ke konci ztratis stychy (vc. posledniho)
    ** mas spoustu kratkych barev - svoje desitky uhrajou bez problemu


    Takze situace mne sice napadaji (hrajes s opilou opici, tvuj protihrac se nahle zblazni, zcervenaji mu oci a zacne se pomalovavat rudou hlinku atd.), ale nic, co by se dalo realne uhrat, nedejboze na urovni, kde PB rozhoduji...
    FLAD
    FLAD --- ---
    TILIO:
    2/ Domnivam se, ze jak .. pro libovolny tah podle pravidel a slovo tempo se sem hodi, alebrz neznam vhodny mariasnicky experiment
    3/ Souhlas, asi to neslo ani tenkrat :-)
    FLAD
    FLAD --- ---
    Predkladam svuj navrh reseni. Komu se to nechce cist, ma na konci shrnuti.

    1) Licitace
    - o nic nevime

    2) Hlaseni hry a flekovani
    - Dalibaba (D) hlasi lepsi dve sedmy, zaludy pomocne; talon viz dale
    - Taticek (T) flekuje, Mensik (M) mlci (na poradi flekace nezalezi)
    - D mlci

    3) Sehravka (z textu vime, ze T je forhont)

    Nyni si pojdme zkusit zahrat dve sedmy tak, abychom zabili strkaci sedmu za T, ale abychom pritom hrali pokud mozno dobre za obe strany. Predpokladejme nasledujici rozlozeni karet:
    D - 6+6 zaludy + cervene bez ostrych vc. talonu (vime ze zadani)
    T - Eso + X v zaludech a cervenych, dale predpokladejme pro jednoduchost, ze 7, 8, 9 v zelenych i kulich (na hodnotach nezalezi, kdyz je D nema a M se nedostane do stychu)
    M - zbylych 5 + 5 zelene + kule (na nem nezalezi - necham ho hazet "jak ho zrovna napadne")

    Sedime v poradi T - D - M, na nem take nezalezi (nebot hraji mezi sebou jen dva hraci)

    3.a) talon zaludska 8 + cervena 8
    zkusme standardni algoritmus - taticek nese kule/zeleny, dalibaba nese od strku, aby vyrazil trumfy:
    1. T: 7 kul, D: 9 cer, M: Sp kul
    2. D: 9 zal, M: Sp zel, T: X zal
    3. T: 8 kul, D: Sp cer, M: Sv kul
    4. D: Sp zal, M: Sv zel, T: E zal
    5. T: 9 kul, D: Sv cer, M: K zel
    6. D: K zal, M: K kul, T: X cer
    7. T: 7 zel, D: K cer, M: X zel
    8. D: Sv zal, M: X zel, T: E cer
    9. T: 8 zel, D: 7 cer, M: E kul

    cimz D prohrava, nebot musi vynest 7 cer. Zaroven prohraje ze vsech situaci nejpozdeji.

    V pripade pokracovani
    2. D: Sp cer (podiva se, jak jsou trumfy), M:.., T: E cer
    a nasleduje
    3. T: 8 zel, D: Sv cer, M:.. atd,
    kdy ho taticek opet donuti zabijet sedmou cervenou bez ohledu na to, zda si ve 4. D trumfne nebo zda vynese pomocnou, a to dokonce jeste drive nez v predchozim pripade....

    Ani vynos
    1. T: E cer, D:.., M:..
    2. T: 7 zel, D:.., M:.. (trumfnout si uz znovu nemuze - nemel by cim zabit tu strku) nevede k zabiti strky, nybrz pouze k vyrazeni trumfove.

    vse ostatni je jen jine poradi vyse uvedeno - takhle to nebylo

    3.b) talon cervena 8+9

    Ted je D o trumfa kratsi a prohrava vyse uvedenym postupem, jenom drive, hraci se ani nepriblizi zabiti strky, protoze D prijde o trumfovou 7 drive. Takze takhle to taky nejde

    3.c) talon zaludska 8 + 9
    D si nechal delsi trumfy, navic by to odpovidalo tomu "dve polozil a prohral".

    1. T: 7 kul, D: 8 cer, M:... s rozepsanym postupem vede... k temuz vysledku, jenom pozdeji.

    V teto sloze si navic T nemuze dovolit trumfnout, aby neztratil tempo (vynesenim E cer muze obrane hru velice snadno prohrat, diky ztrate tempa!), nebot D musi zustavat o trumfa kratsi, a ted jich ma 6.

    Vynos trumfu ze strany D kdykoliv v prubehu nic neresi, protoze pokud taticek nechce prohrat, stejne ponese kuli nebo zelenou a D bude o trumfa kratsi...

    a situace vychazi stejne jako vyse.

    -----

    Z duvodu toho, ze T ma v obou nejvyssi a D ma 6+6, nezalezi v podstate na poradi vynosu, nebot karty maji hodnoty "u sebe" a nelze do nich vrazit klin. Mensik se nikdy nedostane do stychu, takze je irelevantni. Tatinek ovsem diky svemu relativne malemu poctu trumfu nebude schopen si jeden schovat na zabiti pomocne sedmy, protoze trumfnuti podle odhozeneho talonu bud nic neresi nebo prohrava hru (vynos pomocne dtto, jen tim ma taticek vetsi sanci prohrat v pripade odhozeni dvou pomocnych). Na lozeni talonu pak pro zabiti strky nezalezi.

    Stručné shrnutí:
    Nikdy tak nenastane kyzena situace bez ohledu na lozeni talonu - taticek by totiz mohl vzit pouze 3 stychy (jeden trumf nebo pomocnou si musi nechat na zabiti sedmy). Z toho plyne, ze pan Dalibaba pak ziska maximalne ctyri stychy (jeden navic udela tatinkuv prvni vynos) - celkem by tedy bylo doted brano 7 stychu. My ovsem potrebujeme, aby jich bylo 8 (pomocna sedma v teto sloze muze byt zabita jen ve "svem" stychu, protoze se ji nepovede "vytahnout").

    Budeme-li se ridit dnesnimi pravidly, lze rici:

    Hra, jak ji popisuje K. Poláček je neuhratelná.
    87HIGHFLYER
    87HIGHFLYER --- ---
    TILIO: "Jsou mnozí, kteří hrají příliš lehkomyslně dvě sedmy. Jako pan Dalibaba. Měl šest a šest. Dvě položil a prohrál. Proč, táži se? Protože mu scházely nejvyšší. Ty jsem měl já. Mimoto jsem byl na výnosu. Tím byla jeho zkáza zpečetěna." To je celkem přesný- jelikož "tatíček" měl nejvyšší karty od strků i trumfů nepustil Dalibabu tolikrát do štychu kolikrát by bylo třeba- tudíž zbyl tatíčkovi ke konci trumf nebo strka čímž tu sedmu zabil...Ale hlavně-forhont byl tatíček a ne Dalibaba. Aspoň takhle jsem to chápal já
    87HIGHFLYER
    87HIGHFLYER --- ---
    FIN: Oficiální jsou pravidla podle kterých se hrajou turnaje a liga. Většina hraje s úpravama, já ani oficiální pravidla neznám, respektive nevím jestli hrajem přesně podle pravidel, ale to je fuk, důležitá je domluva jak říkáš.
    FIN
    FIN --- ---
    co je v mariáší "oficiální"? :-) celý život jsem si vystačil s lidovým a místními úpravami :-)
    87HIGHFLYER
    87HIGHFLYER --- ---
    ZELENY: Já volenej moc nehraju, ale když uhraješ obyčejnou stovku, přesně sto, tak je to za 40 halířů u desetníkovýho mariáše-to je asi důvod proč je stovka pod durchem. U stovky je problém, že ať je to stovka a nebo stosedm lepších kdy uhraješ 150, pořád je to jen stovka- na začátku neni jasný jestli to bude víc nebo míň než velkej. Proto je vejš durch nebo aspoň v tomhle bych to odůvodnění hledal já
    87HIGHFLYER
    87HIGHFLYER --- ---
    FIN: A ještě se dají hrát dvě sedmy s kilem, což je pak celkem zábava, ale já osobně jsem to hrál asi 2x v životě, málokdy na to příjdou karty.
    MR_DAN
    MR_DAN --- ---
    FLAD: proto jsem to taky dal do uvozovek :-)
    kazdopadne je dobry vedet, jak to ma byt "oficialne"

    ad. pravidelne hrani v prazske hospudce - uz jsme dva (ja a Zeleny), tak kdyby se nasli jeste treba dva, tak je to idealni :-)
    FLAD
    FLAD --- ---
    MR_DAN: Kdyz se na tom vsichni dohodnou, tak to neni proti pravidlum. Stejne se marias hraje vsude trochu jinak, tohle jsou jen oficialni jednotici :-)
    MR_DAN
    MR_DAN --- ---
    FIN: slo o voleny, tj zadne dve sedmy

    FLAD: diky za osvetleni, my jsme to kdysi asi hrali teda "proti pravidlum", ze jsme 107 hlasili rovnou (a to dokonce mozna jenom v rudejch)
    FLAD
    FLAD --- ---
    ZELENY: 107 je závazek na hru i na sedmu a musíš počkat na schválení hry. Pokud ti schválena není (betl/durch), těžko na ně můžeš činit závazky :-) Ale je pravda, že se to někde hraje tak, že 107 můžeš zahlásit rovnou.

    Cituji z obecných pravidel Českého svazu mariáše:

    "Pokud chce hrát hru s trumfy, musí dát ještě po odložení talonu možnost ostatním hrát hru bez trumfů (Betl, Durch). "
    FIN
    FIN --- ---
    já si to pamatuji

    (hra)
    (lepší hra)
    sedma
    lepší sedma
    kilo
    lepší kilo
    sto sedm
    lepších sto sedm
    malej
    velkej
    dvě sedmy
    lepší dvě sedmy

    s tím, že někdy se upravuje malej/velkej o kousek finančně výše, aby útěk nebyl laciný - on je to sice útěk, ale zkušený protihráč ti ho zavčasu oflekuje (když utíkáš).

    ad označení dvou sedem: býval jsem zvyklý na hlášky typu "dvě sedmy zelený, žaludová tluče/strká" - tím je dána barva trumfu, poslední sedma a ta druhá došoupává.
    MR_DAN
    MR_DAN --- ---
    ZELENY: nojo, je to fakt, ac dlouha doba, tak mam pocit, ze v me pameti nekde hluboko vezi tahle informace, ze se pri 107 nepta na barvu

    proto bych chtel zacit chodit hrat, uz mam na kartach nanosy prachu :-D
    ZELENY
    ZELENY --- ---
    ROUMEN: ale bavime se o volenym a tam si vybiras hru az potom co odevzdas talon, akorat pred vzetim talonu urcujes trumfy.
    Na barvu se ptas pred tim nez si volis co budes hrat.
    A tam je ten problem, kdyz chces hrat treba 107 ktera je silnejsi hra nez durch a on ti rekne, ze chce hrat durcha. Tak logicky bys mel mit prednost se svoji 107, protoze je to drazsi hra.
    ROUMEN
    ROUMEN --- ---
    ZELENY: proto kdyz vylicitujes na co nemas (nedostanes nic v talonu), tak uteces do betla, abys neprisel na mizinu :-)
    ZELENY
    ZELENY --- ---
    MR_DAN: ale vzdycky se ma hrat hra co je nejvic bodovana, a kdyz chce hrat lepsi sotvku nebo sto-sedmicku ,tak ta je bodove nad betlem nebo durchem a takhle by mu ji vzal horsi hrou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam