Predkladam svuj navrh reseni. Komu se to nechce cist, ma na konci shrnuti.
1) Licitace
- o nic nevime
2) Hlaseni hry a flekovani
- Dalibaba (D) hlasi lepsi dve sedmy, zaludy pomocne; talon viz dale
- Taticek (T) flekuje, Mensik (M) mlci (na poradi flekace nezalezi)
- D mlci
3) Sehravka (z textu vime, ze T je forhont)
Nyni si pojdme zkusit zahrat dve sedmy tak, abychom zabili strkaci sedmu za T, ale abychom pritom hrali pokud mozno dobre za obe strany. Predpokladejme nasledujici rozlozeni karet:
D - 6+6 zaludy + cervene bez ostrych vc. talonu (vime ze zadani)
T - Eso + X v zaludech a cervenych, dale predpokladejme pro jednoduchost, ze 7, 8, 9 v zelenych i kulich (na hodnotach nezalezi, kdyz je D nema a M se nedostane do stychu)
M - zbylych 5 + 5 zelene + kule (na nem nezalezi - necham ho hazet "jak ho zrovna napadne")
Sedime v poradi T - D - M, na nem take nezalezi (nebot hraji mezi sebou jen dva hraci)
3.a) talon zaludska 8 + cervena 8
zkusme standardni algoritmus - taticek nese kule/zeleny, dalibaba nese od strku, aby vyrazil trumfy:
1. T: 7 kul, D: 9 cer, M: Sp kul
2. D: 9 zal, M: Sp zel, T: X zal
3. T: 8 kul, D: Sp cer, M: Sv kul
4. D: Sp zal, M: Sv zel, T: E zal
5. T: 9 kul, D: Sv cer, M: K zel
6. D: K zal, M: K kul, T: X cer
7. T: 7 zel, D: K cer, M: X zel
8. D: Sv zal, M: X zel, T: E cer
9. T: 8 zel, D: 7 cer, M: E kul
cimz D prohrava, nebot musi vynest 7 cer. Zaroven prohraje ze vsech situaci nejpozdeji.
V pripade pokracovani
2. D: Sp cer (podiva se, jak jsou trumfy), M:.., T: E cer
a nasleduje
3. T: 8 zel, D: Sv cer, M:.. atd,
kdy ho taticek opet donuti zabijet sedmou cervenou bez ohledu na to, zda si ve 4. D trumfne nebo zda vynese pomocnou, a to dokonce jeste drive nez v predchozim pripade....
Ani vynos
1. T: E cer, D:.., M:..
2. T: 7 zel, D:.., M:.. (trumfnout si uz znovu nemuze - nemel by cim zabit tu strku) nevede k zabiti strky, nybrz pouze k vyrazeni trumfove.
vse ostatni je jen jine poradi vyse uvedeno - takhle to nebylo
3.b) talon cervena 8+9
Ted je D o trumfa kratsi a prohrava vyse uvedenym postupem, jenom drive, hraci se ani nepriblizi zabiti strky, protoze D prijde o trumfovou 7 drive. Takze takhle to taky nejde
3.c) talon zaludska 8 + 9
D si nechal delsi trumfy, navic by to odpovidalo tomu "dve polozil a prohral".
1. T: 7 kul, D: 8 cer, M:... s rozepsanym postupem vede... k temuz vysledku, jenom pozdeji.
V teto sloze si navic T nemuze dovolit trumfnout, aby neztratil tempo (vynesenim E cer muze obrane hru velice snadno prohrat, diky ztrate tempa!), nebot D musi zustavat o trumfa kratsi, a ted jich ma 6.
Vynos trumfu ze strany D kdykoliv v prubehu nic neresi, protoze pokud taticek nechce prohrat, stejne ponese kuli nebo zelenou a D bude o trumfa kratsi...
a situace vychazi stejne jako vyse.
-----
Z duvodu toho, ze T ma v obou nejvyssi a D ma 6+6, nezalezi v podstate na poradi vynosu, nebot karty maji hodnoty "u sebe" a nelze do nich vrazit klin. Mensik se nikdy nedostane do stychu, takze je irelevantni. Tatinek ovsem diky svemu relativne malemu poctu trumfu nebude schopen si jeden schovat na zabiti pomocne sedmy, protoze trumfnuti podle odhozeneho talonu bud nic neresi nebo prohrava hru (vynos pomocne dtto, jen tim ma taticek vetsi sanci prohrat v pripade odhozeni dvou pomocnych). Na lozeni talonu pak pro zabiti strky nezalezi.
Stručné shrnutí:
Nikdy tak nenastane kyzena situace bez ohledu na lozeni talonu - taticek by totiz mohl vzit pouze 3 stychy (jeden trumf nebo pomocnou si musi nechat na zabiti sedmy). Z toho plyne, ze pan Dalibaba pak ziska maximalne ctyri stychy (jeden navic udela tatinkuv prvni vynos) - celkem by tedy bylo doted brano 7 stychu. My ovsem potrebujeme, aby jich bylo 8 (pomocna sedma v teto sloze muze byt zabita jen ve "svem" stychu, protoze se ji nepovede "vytahnout").
Budeme-li se ridit dnesnimi pravidly, lze rici:
Hra, jak ji popisuje K. Poláček je neuhratelná.