*1. Výuka matematiky v 60. letech dvacátého století:*
Dřevorubec prodá náklad dřeva za 1000 Kčs.
Náklady na produkci jsou 4/5 ceny.
Jaký je jeho zisk?
*2. Výuka matematiky v 70. letech dvacátého století:*
Dřevorubec prodá náklad dřeva za 1000 Kčs.
Náklady na produkci jsou 4/5 ceny neboli 800 Kčs.
Jaký je jeho zisk?
*3. Výuka matematiky v 90. letech dvacátého století:*
Dřevorubec prodá náklad dřeva za 1000 Kč.
Náklady na produkci jsou 800 Kč.
Docílil zisku?
Zaškrtněte Ano nebo Ne
*4. Výuka matematiky v roce 2000:*
Dřevorubec prodá náklad dřeva za 1000 EUR.
Náklady na produkci jsou 800 EUR. a jeho zisk je 200 EUR.
Podtrhněte číslo 200 a podepište se.
*5. Výuka matematiky v roce 2020:*
Navzdory Grétě porazí dřevorubec stromy, protože je
sobecký, bezohledný a nezajímá ho klimatická krize.
Činí tak proto, aby dosáhl zisku 200 EUR.
Co si myslíte o tomto způsobu obživy?
Námět na celo-třídní diskusi (při koronaviru internetovou) na téma:
Jak se cítí ptáci, Gréta a veverky, když dřevorubecpodřezává stromy?
(Žádná odpověď není špatná, neobávejte se ale
svobodně vyjádřit své pocity, tedy hněv, rozhořčení,
pocit méněcennosti, bezmoci atd.).
Pokud budete po skončení diskuse potřebovat akutní
pomoc, budou vám k dispozici psychologové, kteří vám
pomohou se přizpůsobit zpět reálnému světu.
*6. Výuka matematiky v roce 2050:*
اهن نم داولراك عيبتوري فيك
.ًارالود 800 وه جاتنإلا
ةفلكت .رالود 1000 ؟ملو لاملا
نمريثكل