• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LEMURNové Internetové Humory // pořádáme Teď-kon// hajlování na toaletě povoleno// Poĺpp// retarded vEgaИ mEMEs welcome// DEUS VULT!!!!1
    JECZNY
    JECZNY --- ---
    Kkti 😁😁
    FINSON
    FINSON --- ---
    SUCZKER: A co ta Xbox-jedincova erekce?
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    SUCZKER: myslel jsem si to
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    PRAASHEK:

    Výše uvedený obrazový artefakt, běžně označovaný jako „meme“, představuje mimořádně zajímavý případ digitální komunikace v rámci online subkultur zaměřených na interaktivní multimediální zábavu. Na první pohled se zdá, že se jedná o jednoduchou vizuální scénu zobrazující tři postavy, jejichž ikonografické detaily (logotypy, barvy čepic, nápisy) signalizují příslušnost k odlišným symbolickým systémům. Při hlubším zkoumání se však odhaluje mnohovrstevnatý diskurz o transmediálních identitách a interkonzolové intimitě.

    Vlevo vidíme entitu nesoucí emblém značky PlayStation, která zde evidentně představuje archetyp „kulturního hostitele“. V jeho náručí se nachází postava označená logem „HALO“, což lze vnímat jako metaforu pro fluidní hranice mezi platformovou exkluzivitou a kulturní apropriací. HALO, coby symbolická reprezentace vojensko-narativního komplexu, zde vystupuje v roli afektivního média, které hledá uznání napříč ekosystémy. Když se tato postava ptá „Are you sure?“, můžeme to interpretovat jako existenciální dotaz na epistemologický status digitální identity v éře multiplatformních vztahů.

    Zcela vpravo sedí další postava s emblémem Xboxu, která s klidem odpovídá „Yes“. Tradiční interpretace by mohla naznačovat žárlivost či soutěž mezi herními konzolemi, avšak já se přikláním opačné hypotéze. Domnívám se, že zde jde o hluboce etické gesto souhlasu – jakýsi rituál přechodu, kdy Xbox jako moudrý starší symbolicky povoluje kulturní výměnu mezi HALO a PlayStationem. Tato postava vyzařuje sebejistotu a rozhodnost – vlastnosti tradičně kodované jako maskulinní. Jeho Xbox čepice je kritickým detailem: zatímco PlayStation logo na levé straně bylo bez nositelské figury, zde vidíme plně ztělesněnou osobu s jasnou identifikací k rivalské platformě. Z antropologického hlediska jde o deklaraci tribální loajality: tento jedinec je hrdým členem "Xbox kmene" a jeho odpověď lze interpretovat jako ujištění partnerky, že Xbox konzole je skutečně správnou volbou. Tento moment je nutno chápat v širším kontextu postplatformové tolerance a ekologické koexistence značek.

    Závěrem lze tedy tvrdit, že daný mem nereflektuje konkurenční napětí mezi technologickými giganty, nýbrž spíše oslavuje jejich společné zasazení do ekosystému digitální plurality. Z hlediska antropologické teorie představuje artefakt fascinující doklad o tom, že i vizuální komunikace o rozlišení konzolí může být reinterpretována jako alegorie mezigeneračního souhlasu, lásky a terapeutického odpuštění.
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    SUCZKER: why is it funny? jakože to byla exklusivka a všichni se shodli, že už je načase..?
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    _

    (sorry, jeslti sou tu herní humory, tak nevím kde a nechodím tam, tak ať to kdyžtak smažou neznámí telepati)
    YOT
    YOT --- ---
    CRS: Vrták Pepa a Péťa Micinka staví železnou oponu mezi rájem na Zemi a rezervací pro pitomce v tramvajích. Vybarveno anilinkami
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    EZECHIELL: nejvíce se mnou resonují druhá a třetí varianta pohledu a analýzy, neb obsah takto nahlížen jest prost překombinovaného moderního pohledu s tradicemi dávno zapomenutenými či právě transponovanými do kompletně jiné tóniny či roviny a naopak snaží se vidět tento mikro-svět v obecně chápaných principech.
    CRS
    CRS --- ---
    CRS
    CRS --- ---
    CRS
    CRS --- ---
    PANTER
    PANTER --- ---
    CRS
    CRS --- ---
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    EZECHIELL
    EZECHIELL --- ---
    PRAASHEK:
    Kolego, dovol abych ještě rozšířil tvoji interpretační analýzu o čtení z kultur mimo levo-pravý směr.


    RTL: V kulturách pravo-levých čtecích směrů by se pak čtení nabízelo jako folková strofa uvozená pokřikem "we do too" a následovaný deskriptivním veršem rozvíjející příběh hymnu. Podobnou strukturu zvolání-odpověď můžeme nalézt i u rytmizovaných kmenových pokřiků. Symbolika představuje transformaci z minoritní 8bitové diverzity přes nacismus s nízkým rozlišením směrem k institucionalizovanému incelství s krátkou zastávkou v nihilismu.





    TTB: Ukážeme-li daný mem tradičnímu členu čínských či japonských kultur se sloupcovým čtením shora dolů, dostaneme zcela jiný příběh. Ženský charakter zvolává "微都吐", což se dá přeložit jako "mikrozvracení", a signalizuje tím svoji emoci vůči sešívanému návrhu nové vlajky tibetského buddhismu. Mužský charakter pak jako odpověď připomíná symbol nadějných kroků buddhových a jeho pozdějšího kartografického spolku. Metafora o mentálním zdraví je do naší kultury nepřeložitelná.





    BUSTROFEDON: Poněkud obskurní čtení ještě nabízí svitková forma z antického řecka. Tento mythos pak vypráví o střetu titánů a bohů, reprezentovaných Atlasem a Afrodité... a jejího náhlého uvědomění Afrodité o zodpovědnosti božské kolektivní identity na osudu malomyslných.

    Věřím, že tato moje drobnná extenze pomůže našemu sémiotickému kroužku povstat z levopravého eurocentrismu!

    D13
    D13 --- ---
    PANTER: ocividne sis pustil spatny internet
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    PANTER: nazýváš tuto diskusi špatným auditkem? Podle mě není tak špatné.
    PANTER
    PANTER --- ---
    PRAASHEK: obavam se, ze jsi opet ve spatnem auditku ;). Just saying!
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    PRAASHEK: velmi objektivistický rozbor! Na ten by paní Rantová byla určitě hrdá

    _
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    PANTER: Na tomto příběhu mne kupříkladu zaujaly sice velmi výrazné, ale pro běžného meme-diváka téměř pominutelné prvky. Pominutelné, neb oko zkušeného inernetového humoristy-konsumenta jest vycvičeno mnohé prvky jako balast vnímati a tak jej mysl vůbec nezapracovává do celkového obrazu.

    Zde mám na mysli transformaci nacisty první poloviny dvacátého století do představitele The Atlas Society. Tato výrazná proměna úplně mění význam scény.

    Nacista se holedbá, jak rádi pomáhají (oni - tak asi s manželkou... oh wait - ta je hned vedle) mentálně postiženým.

    Manželka reprezentuje však jakousi jinou sílu, která údajně také ráda pomáhá mentálně postiženým. Což je opět zajímavé, protože pak to, podle autora, znamená, že vnímá People of 2SLGBTQIA+++ jako mentály, i když ti zatím jakoby oficiálně na vlajce své místo nemají. Takže buďto autor tento rozpor chtěl ukotvit jako vztyčený prst, abychom se zamysleli nad házením lidi (do jednoho pytle) na jednu vlajku, nebo to mírně nedomyslel a v ději a postavách má zmatek.

    Druhá možnost je, že paní reprezentuje právě onu 2SLGBTQIA+ komunitu a tu zde se prezentuje jako někoho, kdo pomáhá mentálně postiženým. Opět to můžeme brát v přeneseném slova smyslu jako dehonestující prvek připlácnutý na tuto část populace (pomáháme 2SLGBTQIA = pomáháme postiženým), nebo je to odkaz na nějaké reálné snahy 2SLGBTQIA komunity pomáhat opravdu mentálně postiženým? Věřím, že někteří jedinci opravdu mohou v tomto oboru cosi činit, ale význam je zanedbatelný v rámci našeho příběhu. Ve výsledku však to opět vypadá na zmatečnost celého výjevu způsobenou autorovou roztěkaností.

    Přejděme k druhému řádku. Zde původní nacista již jest reprezentantem The ATLAS SOCIETY. Což je organizace, která si dala za účel propagaci objektivismu. WTF. Ta měla v roce 2023 tři (slovy 3) zaměstnance. Zřejmě dostávají hodně příspěvků a ty pak utrácí za sterilizace a experimenty na mentálně postižených. O této (další) temné stránce asociace se ale nikde jinde nedočteme, zřejmě mají vliv i mediálních domech.

    Na posledním obrázku paní ztratila nebo zahodila vlajku, zřejmě symbolicky opustila loď 2SLGBTQIA a nyní bude pomáhat už jen sama za sebe. Zřejmě se mezitím nakazila tím objektivismem. Takže Atlas Society zase vyhrála.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam