• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    Live komentář závodů (a) formule 1 pro ty, kdo nemohou koukat na televizi

    | NYX F1LIGA | f1fanatic | formula1 livetiming | espnf1 | Formula 1 Live Streams
    |8.4.AUS|24.4.ITA|8.5.USA|22.5.ESP|29.5.MON|12.6.AZE|19.6.CAN|3.7.GBR|10.7.AUT|24.7.FR|31.7.HUN|28.8.BEL|4.9.NED|
    |11.9.ITA|2.10.SGP|9.10.JPN|23.10.USA|30.10.MEX|13.11.BRA|20.11.UAE|
    rozbalit záhlaví
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Nemůžou se předjíždět, protože se k sobě nemůžou fyzicky přiblížit. Čím to? Aerodynamikou.

    Jiné motoristické soutěže, včetně např. WEC, fungují na tom, že auto před tebou ti vytváří aerodynamický tunel, ve kterém ty v autě za ním máš řidší vzduch a můžeš se za něj zavěsit a útočit na něj. (To mimo jiné vytváří i velmi zajímavé situace kdy se předjíždějí auta různých kategorií – zavěsíš se do kapsy za svým sokem kterého hodláš předjet a počkáš si, až vás bude předjíždět jezdec rychlejší kategorie a v tom okamžiku se přehoupneš z kapsy tvého soka do kapsy rychlejšího "byť ne-soka" a v té se svezeš v jeho předjížděcím manévru před svého soupeře. Závodní chytrost.

    Dnešní F1 v takovém závěsu nefungují – za autem je několik desítek metrů dlouhý turbulenční prostor, který ti nedovolí se k autu před tebou přiblížit, protože ti v něm přestává fungovat přespříliš komplikovaná aerodynamika na tvé karoserii. Nemůžeš se přiblížit, protože ač bys podle všech zákonů měl ztrácet aerodynamický odpor – tak pouze ztrácíš přítlak. Neprojedeš zatáčkou tak jak ten před tebou – a končíš, jak píšeš, v crashi. Pak to supluje DRS, které za cenu snížení aero odporu i downforce ale funguje jen na dlouhých rovinkách. (zkus na DRS vlítnout do zatáčky – když budeš mít štěstí, tak si pak běháním v protisměru otáčení budeš moct odmotat točky v hlavě :D Když ne, tak budeš s otřesem mozku ležet ve špitále.)

    Zjednodušení aera podle nových pravidel teoreticky povede k vyrovnanějším závodům. Teoreticky povede k tomu, že se vozy F1 k sobě dokáží alespoň přiblížit. Pak budou mít šanci na sebe třeba i útočit a dokonce – světe div se – předjíždet se :)

    Že někteří o předjíždění nestojí? Jasný, kdo by taky chtěl bejt předjížděnej žejo :D Ale já se ně kruci chci dívat jak ten předjížděnej nechce bejt tvl předjetej a ten za ním ho chce kua předjet :) Ne že "já su šamp(i)on", jedu před tebou tak #sestimsmiř :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    mi v F1 skoro prijde ze jsou tak degenerovany tim jak se skoro nepredjizdi ze velka cast predjizecich manevru skonci crashem
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: bych dal i vic plus kdyby to slo :))
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    me osobne by nevadilo kdyby i auta v F1 byly jednotnejsi, ale tymy jako Mercedes nebo Ferrari na tohle nikdy nepristoupi, v Indy maj tusim vsichni stejny sasi taky od Dallary jako F2ka ale nekolik vyrobcu motoru
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: jj, to je ulet, takovyho predjizdeni se nedockas ve F1 za 10 let... mozna by ty kategorie mohli proste prohodit :)) vtipny je jak je zaber z toho RT s never give up na halo, kterej to pak posle dvouma kolama mimo trat a predjede je :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Poslední kolo v F1? Leda ve snu! Ve F2? Běžná realita :)

    3-car overtake by Artem Markelov - F2 2018 Austria
    https://www.youtube.com/watch?v=Lo-HARWBPDw
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Konec závodu, Russel, Norris, Fuoco
    Další bedna pro Charozův tým :) Delétraz bohužel odpadnul.

    Race 2 v neděli v 11.00
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Fuoco 4., ale nemám přehled jestli už stavěl
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Ani se nedá říct kdo je druhej a kdo třetí, protože se kolem sebe furt míhají tam a zpátky :) To říkám furt, F2 je mnohem akčnější a zábavnější naž F1 :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Na prvních jsou Russel, o druhé se přetahují Norris s posledně ubrečeným Merhim, ale bojují spolu hezky:)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    F1 Q mi unikla, prvních 25 kol race1 F2 taky, sednul jsem k tomu právě když to Delétrazovi z osmého začalo chcípat a sotva dojel do garáže. Fuoco se mezi tím dostal z patnáctého na sedmé, ale zrovna probíhají zastávky, tak se to míchá
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    A Dan s Maxem trosku herecky dneska
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Tak Bottas zitra ze pole, libi se mi ze Ham a Bottas jsou spolu v pohode, ne jako jako jezdci ve spouste jinejch tymu
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Vettel nejrychlejsi v Q2
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Kubica jak tam smutne stal v boxech :(
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    VICTIM81: ja to beru s rezervou, v tom clanku na naky nemecky strance byla uvaha ze by to pro nej bylo zajimavy zakonceni kariery kdyz v Sauberu zacinal a zna tam jeste lidi, pak je tam taky uvaha/spekulace ze by mohl pristi sezonu jezdit za Toyotu rallye. Na druhou stranu lidi ze Sauberu vymenu behem sezony v reakci na tuhle spekulaci vyloucili, takze buhvi odkud to pochazi.
    VICTIM81
    VICTIM81 --- ---
    ANDR3E: to mi prijde jako cira spekulace. rad bych videl zdroj.
    neverinm tomu ze kimi podepsal smlouvu ve ktere by s nim mohli takhle zametat.

    realnejsi mi prijde zajem mclarenu o kimiho na dalsi sezonu protoze se boji ze jim alonso odejde. do indy kde mclaren uz hleda jezdce pro svou dle vseho planovanou novou staj.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Suska se ze Leclerc nahradi Kimiho uz od Spa, a ze Kimi doklepe sezonu v Sauberu, aspon by sezona dostala novy naboj a Alonso s Kimim by mohli svadet souboje o 12.misto pripadne soutezit v tom kdo bude mit lepsi hlasky ve vysilacce
    M_IKE
    M_IKE --- ---
    KALTY
    KALTY --- ---
    tak určitě
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam