ZDENDAK: Na startu to chcíplo druhému Evansovi, takže vedly Renaulty, ale Prost neumí udržet pozice ani jedno kolo. V první zatáčce se opět srazily Dragony, takže se pak poškození pomalu propadali polem.
Bird začal dobře a sérií předjetí se dostal do první desítky. Vergne to šetřil a začal útočit až před prvními pitstopy. Sérií předjetí se dostal až před Birda.
Vepředu mezitím na první dvě místa probublali Audi. Nejdřív Abt, pak di Grassi. Po pitstopech di Grassi drze předjel Abta, i když oba měli instrukci držet pozici. Dokonce do něj předtím i trochu vrazil.
V pitstopech byl trochu chaos. Rosenqvistovi to chcíplo když se snažil zajet do boxu a zůstal překážet uprostřed pitlane. Nastartovali ho, ale byl mimo pořadí.
Vergne po pitstopech šel dále nahoru až se dostal na pozici, která by mu v kombinaci s Birdem visícím okolo desátého místa zajišťovala titul.
Birdův kolga Lynn to Vergneovi málem zajistil, když to rozbil tak, že propíchl TecPro bariéru, až po něm museli komisaři uklízet cucky, co vypadaly jako molitan. Audi přišlo o náskok. Chvíli to vypadalo, že se dojede za SC, ale i přes děravou bariéru to pustili. Jelo se na čas. di Grassi vepředu byl asi o půl vteřiny moc rychlý, tak se jelo o kolo víc, než by se muselo. To dalo šanci Birdovi, který potřeboval získat dvě pozice, aby měl matematicky šanci. Získal jednu.
tl;dr mistr Vergne závod před koncem.
V poháru konstruktérů se to ale srovnalo. Soukromá Techeetah, která kupuje auta od Renaultu, vede o pár bodů před Audi, které vyjelo 1-2. To je po té sérii odstoupení jak jim (resp. di Grassimu) to na začátku roku furt chcípalo, docela dobrý comeback. Ale Techeetah, která s oběma jezdci získala v závodě přes 10 pozic, to snadno nepustí.
Je to zajímavé, že se tak drží soukromý tým. Pro srovnání v F1 jsme to měli naposledy okolo roku '70 s Tyrrel Matrou, ale předtím to nebylo neobvyklé. Něco k zamyšlení?