• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    Live komentář závodů (a) formule 1 pro ty, kdo nemohou koukat na televizi

    | NYX F1LIGA | f1fanatic | formula1 livetiming | espnf1 | Formula 1 Live Streams
    |8.4.AUS|24.4.ITA|8.5.USA|22.5.ESP|29.5.MON|12.6.AZE|19.6.CAN|3.7.GBR|10.7.AUT|24.7.FR|31.7.HUN|28.8.BEL|4.9.NED|
    |11.9.ITA|2.10.SGP|9.10.JPN|23.10.USA|30.10.MEX|13.11.BRA|20.11.UAE|
    rozbalit záhlaví
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    JOHN_BEAK: Asi hodne sake vcera
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Co to je za galaxy brain co dělá strategii u Ferrari?
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    JOHNEYSVK: Ah, sorry, v pozdní noci dopustil jsem se hrubé historické nepřesnosti, díky za korekci :)



    Tak tady tedy jiný historický příběh ze Suzuky. Ten o Sennovi a Prostovi :)

    Prost v. Senna - Suzuka 1989 (50fps Broadcast Quality)
    https://www.youtube.com/watch?v=xLI6fOG3WdI



    Mezi Ayrtonem Sennou a Alainem Prostem panovala zvláštní rivalita, která má kořeny pravděpodobně v Monaku, a v Japonsku '89 dosáhla bodu varu, kdy vzájemný incident zajistil na následujících pět let mnoho zajímavých soubojů.




    Ayrton o rok dříve, v sezoně 1988 přišel od Lotusu do McLarenu jako týmový kolega dvojnásobného mistra světa Alaina Prosta a hned mu začal šlapat na paty.




    Hezké, že spolu mohli naostro bojovat v rámci týmu, to by dnes nešlo :) Prost rychle pochopil, že Senna hodlá dokázat že je lepší než on. A to se mu podařilo. Ayrton Senna v '88 Prosta pokořil a získal svůj první titul mistra světa.




    Alain Prost si to samozřejmě nechce nechat líbit a Ayrton Senna je odhodlaný ho nadále porážet. Do sezóny '89 mezi nimi tedy napětí rapidně vzrostlo a projevovalo se nejen mnoha zajímavými i drsnými souboji přímo na trati, ale přerostlo i v psychologickou válku mimo trať. Vzájemná řevnivost a Sennova přemotivovanost se občas ukazuje také jako slabina.




    Po kolizi v Suzuce, poté co Senna opustil šikanu únikovou uličkou a pokračoval v závodě, Prost ihned běžel na ředitelství závodu a bonzoval. Senna dojel závod na prvním místě před Alessandrem Nanninim, kterého ještě dokázal v posledních kolech předjet potom, co se za něj propadl během výměny poškozeného nosu jeho McLarenu.




    Vyhlášení vítězů se zdrželo kvůli zasedání ředitelství a jednání o Prostově stížnosti. Sennovi bylo vítězství odebráno a na stupních vítězů tak stanuli Alessandro Nannini (Benetton-Ford), Riccardo Patrese a Thierry Boutsen (oba Williams-Renault).




    Senna tak přišel o body a tím i o matematickou možnost před Alainem Prostem obhájit titul mistra světa. Za zkrácení šikany a překročení pit lane mu bylo navíc na šest měsíců pozastavena super-licence a dostal pokutu 100 000 dolarů. A bylo zaděláno na další oheň :) A taky mnoho památných okamžiků historie F1




    V sezoně 1990 Senna opět Prosta překonal a v roce '91 se stává nejmladším držitelem tří světových titulů. Alain Prost, tou dobou u Ferrari které ale zažívalo pokles výkonnosti, přestává být vážným konkurentem.
    JOHNEYSVK
    JOHNEYSVK --- ---
    ZDENDAK:
    '76 bolo Fuji ;)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Předem sorry za tapetičku :) Ale tenhle okruh mám rád.

    https://www.youtube.com/watch?v=hDYH8gsNga4


    Krásný a jedinečný okruh byl vybudován v roce 1962 jako první "opravdový" japonský závodní okruh. Velká Cena Formule 1 se zde jezdí od roku 1987 pravidelně, s vyjímkou let 2007 a 2008.


    Suzuka je specifická svým mimoúrovňovým křížením a tvarem do osmičky.




    Další dominantou okruhu je ruské kolo...


    ... a častý déšť. V roce 1976 zde v posledním závodě sezóny za velmi hustého deště triumfoval donchuán James Hunt, čímž získal o jediný bod navíc nad Nikim Laudou a dosáhl titulu mistra světa. Byla to jeho jediná sezóna ve Formuli 1, pak se šel bavit někam jinam :)

    https://www.youtube.com/watch?v=ihyPe5Syo3Y


    Niki Lauda v nebezpečném závěrečném závodě sezony 1976 se vzpomínkou na událnosti Nürburgringu vzdal. I přes to, že velkou část sezony přes svá hrozivá zranění vynechal, titul měl téměř jistý. Téměř...

    https://www.youtube.com/watch?v=4XA73ni9eVs


    Nejen Force Indie, Red Bully a Mercedesy se navzájem sestřelují. Zvládali to i takoví mástři jako Alain Prost a Ayrton Senna za McLaren. Rok 1989.

    Senna se mimochodem tehda zachoval jako pěkně k*rvička :D

    https://www.youtube.com/watch?v=yg_hXycTKAs


    Rok 1991


    Zlatá éra F1, éra soubojů Miky Häkkinena a Michaela Schumachera. Rok 1998.


    Dnešní šéf Grand Prix Driver Association, Alex Wurz v Benettonu v roce 2000.


    Rok 2000 a jedno z japonských vítězství Michaela Schumachera, který na Suzuce dominoval v letech 1995, 97, 2000, 2001, 2002 a 2004.


    Typický a častý monzunový déšť. Rok 2004.


    V Japonsku by chtěl žít každý :)


    Fernando Alonso za Renault ve svém druhém mistrovském roce (2006) oslavoval vítězství i v Suzuce.


    V roce 2009, kdy se F1 po dvou letech vrátila z Fuji na Suzuku oslavoval Sebastian Vettel v Red Bullu. Znovu zde potěžkal pohár i v letech 2010, 2012 a 2013.


    Sébastian Buemi roku 2010 učí plavat své Toro Rosso.


    2011


    Kamuj Kobajaši k velké radosti domácích fanoušků v roce 2012 přivezl svůj Sauber na stupních vítězů.


    Zastavený smutný závod roku 2014.


    Nejsmutnější hrdina dekády, Jules Bianchi.





    Adrian Sutil, chvíli po tom co během deštivého závodu sám opustil trať, se stává jedním z nejbližších svědků tragické události.


    Rok 2015, pohled na klikatou sekci.


    2017
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    ANDR3E: me to ale nerozciluje, ja jen mercedes nemusim. A clanek, ktery jsi hodil poukazuje na veci,ktere se mi nelibi.

    VICTIM81: nemyslim si, ze je nemozny, naopak ale verim, ze je nechteny. Protoze vyhrat sampionat s jednim hlavnim jezdcem a druhym blokarem je samozrejme lehci.
    VICTIM81
    VICTIM81 --- ---
    VYWERN: zakaz tymove rezije v f1 je nemozny . nebude to nikdy fungovat. vzdy to jen povede k panaroidnim uvaham kdy se to komu povedlo udelat. protoze se to stejne dit bude.
    jen to bude o to horsi ze to bude vse naprosto tajne ve svem puvodu.

    a tohle lze jednoduse argumentovat samotnou historii F1.
    nehlede na to ze F1 je ze sve podstaty tymovy sport. maji dva vozy ktere ridi dva !zamestnanci firmy! a ne nezavisle osoby jedouci pro neziskovou organizaci ktere k tem tymum nejsou vazany zadnou smlouvou.

    kazdy tym ktery kdy bojoval o titul pouzival tymovou rezii. pred mercedesem to delal redbull, ferrari, mclaren, williams.. kazdy... tymova rezie se pouziva i u tymu ktere ani nemaji sanci na podium.

    obdobi kdy byla tymova rezije v F1 zakazana je dukazem toho ze to proste nejde. delo se to a dodnes jsou na to meme a narazky. neprineslo to nic dobreho. jen to vytvorilo zakladnu panaroidnim jedincum kteri dodnes veri ze treba ve ferrari je kazde predjeti raikkonena vettelem tymovou rezii. protoze "* is faster than you".

    edit . do mene konfliktni urovne.
    KORDA
    KORDA --- ---
    VYWERN: Zákaz TeamOrders byl od roku 2002 do roku 2010. FF za Massu dostalo 100,000USD. Všechno co navrhuješ probíhalo. Ale prostě to nešlo uhlídat. Tak mě jen zajímalo jak by jsi si to představoval.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    VYWERN: ja porad nechapu co te na tom rozciluje, z pohledu tymu mi prijde logicky co Mercedes udelal kdyz je Hamilton 1. a Bottas 3. bez sance na titul
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Komentář: V Soči ze sebe Wolff udělal definitivně šéfa "bandy idiotů"

    https://sport.aktualne.cz/...mus/formule-1/f1-komentar-soci-2018/r~67dc5138c61811e8a4d90cc47ab5f122/
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Miro Konôpka dnes na Slovakia Ringu oznámil, že se tým ARC Bratislava bude snažit o další start v příštím Le Mans 24h
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    ANDR3E: tak jestli porovnavas cyklistiku a formuli, tak to snad netreba se dal ani bavit, ne? :)

    KORDA: ja to osetrit nijak nechci :D ja jen rekl, ze bych ji zakazal. Fakt ti tu cely koncept vymyslet nebudu. Ale F1 ma reguli a pravidel dost, hlida se mraky veci, dnes si nedas na auto ani destnik, aby to nekdo z jinych tymu nenapadl, sleduje se komunikace, telemetrie atd. Hlidat by to slo v pohode. A pokud by nekdo udelal prasarnu, tak penalizace, vyhazov z F1...uz se taky stalo, takze prostredky na to jsou.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    To je asi jako kdybys zakázal v cyklistice že jede celej tým na jednoho jezdce..
    KORDA
    KORDA --- ---
    VYWERN: Jak konkrétně? Jak zajístíš aby se to nedělo? Jak vyřešíš co je "Multi21"? Ptám se zcela vážně, opravdu by mě zajímalo jakým systémem to chceš ošetřit aby TR neproběhla.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    ZDENDAK: bodovy zisk pro tym je stejny, at dojede Ham za Bottasem nebo pred nim. A ja mel prave narazku, ze se pro tym jede jen, kdyz se to hodi. Pokud by byla situace nas jezdec prvni nebude, ale vyhraje tym a oproti tomu tym nevyhraje, ale jezdec ano...tak co si myslis asi, ze si rozhodnou? Tymova vyhra nebo jezdcova? Samozrejme, ze jezdcova.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    JOHN_BEAK: Jen škoda že v R2 Charouzovci protaktizovali a zůstali na suchých, zatímco ostatní šli na mokré :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    VYWERN: Jakože týmové rozhodnutí je pochopitelné, ale jen tak lidsky mi bylo Bottase celkem líto, a to nejsem žádnej jeho velkej fanoušek :) Jinak s týmovou režií nemám problém.

    VYWERN: Neni to jedno, protože by si tím Mergl prakticky vzal body. Respektive netakticky by si je rozdělil. Z hlediska týmu je to pragmatické a racionální rozhodnutí. Bottas i Hamilton jakožto zaměstnanci Mercedesu prostě musí poslechnout příkaz nadřízených. Že z toho v konkrétní chvíli vyšla smutná situace je druhá věc, ale jinak je to všechno legit
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    VYWERN: napis Wolffovi :)
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    ANDR3E: to jsou takove ty reci z posledni doby, kdy se to snazi lidi obhajit. Kdyby se jelo na tym, tak je asi jedno, jestli Ham dojede za Bottasem nebo ne :)
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    KORDA: normalne
    KORDA
    KORDA --- ---
    VYWERN: A jak by jsi to prosímtě zakázal?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam