• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    KALTY
    KALTY --- ---
    ANDR3E: pro mě určitě :)
    Ale když se řekne Singapur tak od minulého roku jedině Lewis a jeho kolo :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: to byl dobrej zavod :))
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    KALTY: No a za/mezi nimi je ještě Red Bull Maxe Verstappena, že :) Jen tam není vidět.

    Tohle je prostě legendární :)

    Vettel, Verstappen, Raikkonen Crash In Dramatic Start | 2017 Singapore Grand Prix
    https://www.youtube.com/watch?v=Pi-qitmfvlI
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Jsme se od Singapore malinko vzdálili, ale pohoda :)

    Šestikolka je boží a Laudův hrb taky :)




    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: plne chapu, na tvoje pomery to taky je celkem kratka reakce ;)))

    cenu o nejvetsi peklo na F1 aute zrejme vyhrava ten Verstappenuv zamerovac :D Uplne nechapu jejich snahu delat hezky a aerodynamicky auta a pak to takhle kurvit pridavnejma kridlama :))

    Na dalsi kapitoly by pak byly 6 kolej Tyrell nebo Williams :D Anebo dalsi vytvory jako ty hrby a dalsi bizarní kreace z dob minulych














    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK, ANDR3E: Jsem chtěl jen krátce reagovat na ty křidýlka, chápeš.

    Tak jsem tedy stručně a krátce reagoval s jedním ilustračním obrázkem...

    :D

    ... a následnou nezadržitelnou, spontánní a nekontrolovatelnou asociací v oblasti geneze a použití křidýlek v F1.


    Sami si za to můžete, teď si to vyžerte :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Křidýlka vepředu na čumáku myslíš tu Hondu '08? A k tomu ty parohy na air boxu :D

    Tehdy se začaly objevovat spousty různých křidýlek, lopatek, ploutví, křídel a výstupků, lopatiček, rohů a ploutviček, růžků, přívěsků, jakožto i dalších zběsilostí různých i všelikých. Bylo jich nejen tolik že začaly být nepřehlédnutelné, nejen tolik že auto pod nimi skoro přestávalo být vidět, ale dokonce i tolik, aby si jich mimo všech ostatních začalo všímat i technické ředitelství soutěže, jenž je následně významně omezilo.

    Některé vozy vypadaly skutečně agresivně, ale možná že jinak spousta s těch ptákovin byla zbytečná :)

    Musí se ale nechat, že v porovnání s těmi vozy, které o šest let později dělaly F1 ostudu, měly celkem koule. A číro.











    Mezi tím ale historie přinesla i odnesla například žraločí ploutve a T-křídla. Ty si ještě dobře pamatujeme. Tak kdoví, co přinese a odnese ještě časem :)









    Ještě zmíním dávno odváté "přídavné" přední křídlo a boční X-křídla, se kterými se experimentovalo ke konci devadesátek a přelomu milénia.

    X-wings:

    1997, Jordan, Damon Hill




    1997, Tyrrell, Mika Salo




    1998, Ferrari, Michael Schumacher





    Přídavný přední úlet:

    2001, Arrows, Jos Verstappen






    2001, Jordan, Hainz-Harald Frentzen





    Obojí bylo poměrně rychle zakázáno. Hlavně proto, že to rádo upadávalo.



    Myšlenka ale nebyla úplně nová, šlo spíš o takové retro :)

    1967, Lotus 49B, Jochen Rindt




    Jenže tehdy, v dobách dvouplošníků, dmychadlových pohonů a invertních vznášedel to byly počátky konstrukcí využívajících efektu přítlaku. Tehdá to během pár let borci konstruktéři vychytali do přijatelnějších, kompaktnějších a funkčních celků. Jen kolem přelomu tisíciletí někoho s retro knírem napadlo, že by mohl být dobrý nápad našroubit to na tehdejší vozítka :) Nebyl.


    Co se týče dalších aerodynamických zajímavostí se kterými si teta historie pohrála, dá se zmínit třeba ještě dvojité zadní křídlo:


    1983/84, Ferrari, René Arnoux. Toto vozidlo přivezlo titul i pohár konstruktérů. Později ale rok '85 přinesl změnu pravidel a také opětovné zjednodušení zadních křídel.






    O dekádu později, v roce 1995, se ale ani McLaren nechtěl nechat zahanbit v oblasti inovativních, nápaditých a – ač podivných, ale i přelomových řešení – a přinesl do F1 svůj historický zápis, kdy k obligátnímu přednímu a zadnímu křídlu přidal taky střední křídlo. A položil tak ideový základ chytrým retro chlapíkům a jejich smělým pokusům o dvacet let později, kdy se nám snažili podstrčit zmiňovaná T-křídla. Proč ne, ale neosvědčilo se to už onehdá :D




    Jára Cimrman se tak mimo jiné zmíněné (i opomenuté) poťouchlosti a rozverné nápaditosti zapsal do historie motorsportu – a F1 zvlášť – svými slepými uličkami ještě například i touhle prapodivností, která měla sloužit k přesnějšímu směřování proudu vzduchu na zadní křídlo. Jsem si jistý, že ho někam směřovala. Nejspíš i na zadní křídlo, ale... :)

    2006, BMW Sauber, Jacques Villeneuve



    Oukej.

    :D

    FIA v domění že tyhle lopaty pilotovi cloní ve výhledu toto řešení rychle zakázala.

    Možná ale můžeme mluvit o jakémsi nezamýšleném předchůdci řešení HALO :D
    KALTY
    KALTY --- ---
    ZDENDAK: nejhezčí je ta fotka z roku 2017. Takový trošku transformers. Dva ferrka v sobě :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: a ty cumaky co pises taky :-O
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: ty kridylka vepredu na cumaku jsou hrozny :D a ty uzky zadni kridla taky takhle zeptne :))
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Mimosoutěžní a vtipné srovnání několika singaporských čelních pohledů, jen tak pro zajímavost :)


    2008, Honda (Jenson Button)




    2010, Renault (Róbert Kubica)




    2010, Ferrari (Fernando Alonso)




    2010, Mercedes-Benz SLS AMG




    2010, HRT (Christian Klien)




    2011, HRT (Daniel Ricciardo)




    2012, Sauber (Sergio Pérez)




    2012, Mercedes-Benz SLS AMG GT




    2013, Ferrari (Fernando Alonso)




    2013, Mercedes (Lewis Hamilton)




    2014, McLaren (Jenson Button)




    2014, Lotus (Romain Grosjean)




    2014, Mercedes-Benz SLS AMG GT




    2014, Caterham (Marcus Ericsson)




    2014, Toro Rosso (Danil Kvyat)




    2014, Ferrari (Fernando Alonso)




    2015, Mercedes-AMG GT S




    2015, Williams (Felipe Massa), Force India (Nico Hülkenberg, Sergio Pérez)




    2016, Mercedes (Nico Rosberg)




    2017, Ferrari (Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen)





    Největší bizár jednoznačně přinesl dekadentní a obskurní rok 2014 :D

    Ačkoliv 2013 taky stál za to. Myslím, že můžeme být rádi za současné prasečí rypáčky, co? :)


    Ještěže máme F2 (Dallara.

    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Singapore vítězové:


    V prvním závodě (2008) vyhrál Fernando Alonso. Jeho vítězství bylo značně kontroverzní, jelikož během závodu a Alonsova vedení druhý vůz Renaultu s Nelsonem Piquetem záměrně boural, aby na trať vyjel safety car.
    Dále na stupních vítězů stáli Nico Rosberg a Lewis Hamilton.








    2009; Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Timo Glock




    2010; Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Mark Webber








    2011; Sebastian Vettel (Jenson Button, Mark Webber)






    2012; Sebastian Vettel, Jenson Button, Fernando Alonso






    2013; Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Kimi Räikkönen




    2014; Lewis Hamilton




    Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo




    2015; Sebastian Vettel (Daniel Ricciardo, Kimi Räikkönen)






    2016; Nico Rosberg (Daniel Ricciardo, Lewis Hamilton)










    2017; Lewis Hamilton (Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo)






    2018; Lewis Hamilton (Max Verstappen, Sebastian Vettel)

    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: tohle je taky dobry

    A Bird's Eye View of the Marina Bay Street Circuit | Singapore Grand Prix 2016
    http://www.youtube.com/watch?v=6UQY4wnyBAE
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Singapore převážně z výšky:


    Poprvé se tady jelo v roce 2008.
    Tzv. "světelná řeka"




    Timo Glock




    David Coulthard








    Pohled na okruh Marina Bay v roce 2010:






    Adrian Sutil




    Alonso a Vettel






    Startovní rošt roku 2011




    Startovní rošt roku 2010






    Sebastian Vettel 2013






    Valtteri Bottas ještě u Williamsu, 2014








    Nico Rosberg 2015




    Carlos Sainz




    Fernando Alonso




    Max Verstappen v tréninku 2016



    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: se tam hrozne trapil, dobrej krok asi
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Kubica končí u Williamsu (prý z osobní volby...) a je možné, že se stane testovacím jezdcem RP nebo Haasu. Na trati už mu to moc nejde, ale je ceněný za zkušenosti a schopnosti v simulátoru.

    V týmu ho pravděpodobně nahradí kanaďan Nicholas Latifi, který v F2 aktuálně za DAMS zastává celkové druhé místo. Už má zkušenosti z vozu F1 z testů za Renault, RP a Williams. Taky má zazobaného tatíka, který je akcionářem McLarenu. Pro Williams jasná volba! :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Klíčový prý v této volbě byl Grosjeanův návrat k prastaré specifikaci v Silverstone, který pomohl týmu k pochopení problému s autem.

    Tým vedle Romaina přemýšlel taky nad Hülkenbergem, kterému ale nikdy nedal konkrétní nabídku.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Grosjean potvrzen u Haasu pro příští rok
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    V Singapuru budou tři DRS zóny – F1sport.cz
    https://f1sport.auto.cz/...zony?fbclid=IwAR2g-15giNQY_abAc5GAsLTpClwoDZYhB5lt6hbLOUwupSA5ROgCFFjD8B8


    Nová DRS zóna bude na rovince přes most, mezi 13. a 14. zatáčkou.

    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    THRASHER: pockej... MS odesel sam po velmi uspesnejch letech a chtel si uzit mimo formuli... RB byl bohuzel jasne dvojka vzhledem k MS a odvedl naprosto uzasnou praci.
    KR je proste Kimi... a ze zacatku mel slusne naslapnuto... ale je to proste Kimi :D
    ALO hold nemel stesti na sestavu tymu a techniku a SEB si za to ale muze sam...

    Kdyz si to vemu kolem a kolem, tak jedinej MSC si defakto postavil kolem sebe naprosto uzasnej tym lidi, kterej slapal, travil v garazich milion casu a vedelo se o nem, ze se velmi aktivne podili na vyvoji auta.. To mi uprimne u vsechn ostatnich chybi... mozna to jen neni tolik videt, ale proste to vypada, ze nezijou tim tymem a spis jedou jakoby na sebe... nebo jak to presneji napsat... (ale to je jen muj osobni subjektivni a jen pocitama opreny vjem.... realita muze byt uplne jina a ja se muzu velmi plest :) )
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam