• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    TOFI
    TOFI --- ---
    Hamilton chce být „uhlíkově neutrální“, do formule E se ale nechystá – F1sport.cz
    https://f1sport.auto.cz/clanek/hamilton-chce-byt-uhlikove-neutralni-do-formule-e-se-ale-nechysta

    Podle Räikkönena by měl jezdec F1, který chce být uhlíkově neutrální, zůstat doma – F1sport.cz
    https://f1sport.auto.cz/...raikkonena-by-mel-jezdec-f1-ktery-chce-byt-uhlikove-neutralni-zustat-doma
    TOFI
    TOFI --- ---
    Diskvalifikace Renaultu: Racing Point na to přišel na Youtube už v únoru – F1sport.cz
    https://f1sport.auto.cz/...k/diskvalifikace-renaultu-racing-point-na-to-prisel-na-youtube-uz-v-unoru
    DEMENCE
    DEMENCE --- ---
    ZDENDAK: Já jsem nad tím už taky dost přemýšlel, jak nechat vlastní nápady, vlastní styl a udělat vyvážené závodění... Máme dobu elektronickou a nikdo se na z asi nevrátí do stádia vše mechanické a projev se... Tak to udělat naopak... Stanoví se maximální přítlak na kolo pro formule, formule budou olepeny nějakej má senzorická a feed půjde do blackboxu kterej se po závodě zkontroluje... Každá stáj si bude moc v práci běhu kvaldy nastavit dejme tomu 3-4 programy aktivní aerodynamiky na kolo které budou v limitu, komp se zamkne a ty si při závodě můžeš prosazovat mezi povolenejma programama... Nebo stanovit max downforce v každý zatáčce a min downforce na rovince a udělat fan-car-formule... Nemáš vzduchovej bordel za prdeli, půjde předjíždět, a s naší tech. Už to pude i postavit.... :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Jsem zase chtěl jen krátce reagovat k těm pravidlům, tak ještě že jsem se nerozepsal :D


    Pak ještě jak to bude celé specifikované (ad aero pravdla, ale i pravidla šířeji). Aby týmům zbyl i prostor na nějaký vlastní projev a všechna auta nebyla stejná.

    Týmy volají po širších možnostech jak se "projevit" po svém, byť i v aeru. Prostě mít vlastní aerodynamické řešení, které by – jako v současnu – díky úzce specifikovaným požadavkům nutně nekonvergovalo k jednotnému, prakticky "jedinému možnému" řešení.

    V sedmdesátkách/osmdesátkách jsi poznal stáj už podle tvaru auta. Celkem ještě i v devadesátkách :) Dnes je rozdíl jen v samolepkách. Nedávno snad proběhl nějaký experiment (z paměti vylovím že to snad měl být Ross Brawn?), kdy byla představitelům týmů ukázána současná auta "bez textury", a ti měli problém poznat vlastní auto.

    (zdroj nemám, někde jsem to před časem četl nebo slyšel pěhem komentáře tréninku, nebo možná i v nějakém F1 magazínu)


    Schválně, když nepočítáš livery, najdi dva rozdíly :D





    A teď neškodný večerní filosofing :)

    Budou tak mít nová pravidla očekávaný dopad "jen" (sic! :) na možnosti závodění, nebo zůstane v rámci problematiky i nějaký prostor pro designově rozmáchlejší inženýrské rukopisy? :)

    Nebo by ve volnějších možnostech řešení aerodynamiky byl zase zbytečně velký prostor tam, kde by opět docházelo k přílišným rozdílům ve výkonnosti?


    Asi není náhodou, že většina jiných sérií závodí s velmi podobnými modely v rámci třídy, nebo dokonce i s naprosto schodnými vozidly. A pak je vyvažují výkonnostními "hendikepy" v podobě závaží, nebo přiškrcení sání/turba. Funguje to ve všech ohledech, ač je to svým způsobem unfair. Prostě ve jménu vyrovnaného a napínavého závodění těm výkonnějším omezujeme výkon. Tím se dostáváme ke zvláštní věci – neférovými zásahy vytváříme fair prostředí;

    ...anebo samo férové prostředí přináší neférové podmínky? To co dělá F1 specifickou, má být vlastní přístup stájí a soutěž jejich schopností. Jednotlivé továrny se mají navzájem přebíjet tím, co zvládnou vyrobit. A taky ukočírovat. Aspoň na tom to bylo původně založeno a tím by to chtělo být. Tento přístup ale samozřejmě přináší stav, kdy někteří dokáží vyrobit a ukočírovat něco významně výkonnějšího, než jiní – určitá část tak nikdy nemůže mít šanci. A zrovna to je svým způsobem fér.

    Pak ale nastává nezajímavá a nevyrovnaná soutěž, kde se vedle nevyvážených závodů ta specifická zajímavost projevuje snad jen v inovativních řešeních. Ale... :)

    Chápem ne. Pak F1 je ideál, kterému se můžeme jen přibližovat a který nikdy nemůže ze své podstaty naplnit všechna naše očekávání a požadavky, které bychom na ni mohli mít. Přesto ji milujeme, a možná že právě to je to, v čem vidíme jejího ducha :)


    Lapidárně řečeno – není jednoduché specifikovat pravidla F1 tak, aby to dávalo smysl :D

    Tak, aby bylo dosaženo požadovaných efektů, ale aby to někde jinde zase nešlo proti nim. Jakože; Vyrovnanost? Ale originální inženýrská řešení! Předepsané technologie? Ale no tak, prostor! Prostor? Vyrovnanost! :D Dravé závody? Ale bezpečně! Přísná kritéria, aby to moc nedivočelo? Ale aby to zase nedivočelo málo! Každý si dělá co chce? Tak ale aby zase každej vůbec něco mohl! Ha, originální nápad v rámci pravidel! V rámci pravidel? Ale kde jsou pravidla? Aha, tady je skulinka... tady nikdo neřekl jak to tam má bejt, takže si tam můžem vyhaluzit cokoliv a nikdo nám na to nic nemůže. Aha, oni nám to zakázali? Aha, takže se s tím příště nesmíme chlubit... :D ... hele, a baví nás to tu ještě, když nás furt někdo prudí?


    Zamýšlivěji;

    V otázce širší možnosti vlastního přístupu k aerodynamice – byly by bohaté týmy pro, a chudé proti? Mohlo by to vyřešit zavedení rozpočtového stropu?

    Ještě šířeji a dlouhodoběji pojato – je případný rozpočtový strop něčím, co může v budoucnu motivovat velké a bohaté týmy k tomu, aby je F1 přestala zajímat?

    A naopak, v případě rozmáchlých aerodynamických kreací založených na nákladném vývoji bohatých týmů, mohly by chudé týmy bez takových možností získat pocit že jsou v sérii zbyteční a bez šance a že jim to nestojí za to?




    A co na to Jan Tleskač? :D

    Osobně jsem samozřejmě v každém případě pro to, aby pravidla vyřešila hlavně zajímavější závodění. Určitě by mi ale nevadilo, kdyby bylo možné na startovním roštu vedle sebe zase vidět i vozidla v rozličných pojetích :)












    1992:
















    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    AXTHEB: Asi jo :) K něčemu to bude. Minimálně třeba zmírňuje turbulence za kolem.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ZDENDAK: Akorát ta píčovinka uklidňuje turbulence do kterých vjedeš, no.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: kdyz pominu blatniky tak se mi ten novej tvar libi, skoda ze zmeny budou az 2021
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK:

    First wind tunnel test of 2021 F1 rules produced 'exceptional results' · RaceFans
    https://www.racefans.net/...22/first-wind-tunnel-test-of-2021-f1-rules-produced-exceptional-results/
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Testuje to sama FIA a je to 50 %.

    FIRST LOOK: Formula 1’s 2021 car in the wind tunnel
    https://www.youtube.com/watch?v=sn2eisHLwwk&feature=player_embedded




    ANDR3E: Jj, budeme mít blatníky :D Snažíme se zmenšovat turbulence, tak tam dáme pí*ovinku navíc, ať nám to hezky víří :D Když už jsme snížili bočnice zadního spoileru aby to "nešpinilo" vzduch vzadu :)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: a ty kridla nad kolama jsou zajimavy :))
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: v jakym meritku stavi ty modely?
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Očividně taky pořád mají v plánu použití klasických zrcátek místo kamera+displej jako třeba u GT nebo novějších kamionů na silnicích :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    A viděli jste modely 2021 z aerotestů?

    Zvýšená účinnost podlahy pro dosažení většího aero gripu při nižším aero odporu a omezení vzniku turbulentních vírů za monopostem. Obrovské vdechy za předními koly a velký otevřený difuzor.









    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    TOM_HOST: Haha, to je kokos :D

    No a k tomu že sundal svoje, tak sundal zrcátko i Lewisovi. A zas u toho má kecy, ještě to uplně nezvládá :D


    ANDR3E: To právě by vůbec nefungovalo :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Japanese Grand Prix: Max Verstappen talks taking on Lewis Hamilton and getting under Charles Leclerc's skin - BBC Sport
    https://www.bbc.com/sport/formula1/49988237
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    VYWERN: ne uplne, to 53. kolo se odjelo, Perez v nem skoncil mimo trat po kontaktu s Gaslym, jen pak rozhodli ze se bude pocitat jen 52 kol, takze Perez ma diky tomu 2 body za 9.misto, Stroll je bez bodu protoze diky tomu sklouznul na 11., a Gasly ma stesti v nestesti, ten jejich crash zustal bez trestu

    Japanese GP: Perez crashes out after contact with Gasly
    https://www.formula1.com/...deo/2019/10/Japanese_GP__Perez_crashes_out_after_contact_with_Gasly.html
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    ANDR3E: dik :) ale asi by se nic v tom dalsim kole nestalo.
    JOHNEYSVK: zavodnich incidentu resenych az po, se resilo uz spousta. Naopak je to pro jezdce horsi, protoze kdyby dostal 10s v zavode, tak s tim mohl kalkulovat. Kazdoapdne neresim samotnou penalizaci, ale to, ze zrovna Max si stezoval na neco, co sam delal a umi udelat :)
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    TOM_HOST: @maxchilton
    Just a thought, why don’t they remove power steering if it’s that easy?
    At that speed with those tyres and that down force it should still be a challenge and clearly it’s not.

    A jeste lando na toto tema


    Formula 2 "much harder physically" than Formula 1 - McLaren's Norris - F1 - Autosport
    https://www.autosport.com/f1/news/144927/f2-much-harder-physically-than-f1--norris
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    THRASHER: v imaginarni tabulce ses 6. ;)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Fantasy ;)

    #1 Enter team name again______2727
    #2 Kalty____________________2521
    #3 TomHost 4t3hW1N_________2511
    #4 Le Mans F1_______________2401
    #5 HUSTLE Racing Team________2261
    #6 Richly_vlacy_______________2000
    #7 MK Racing________________1986
    #8 mittra racing______________1810
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam