:) Zpravodajství z univerza mistrovství světa vytrvalostních vozů:
Ve třetím podniku sezóny WEC,
4h Shanghai, se na pole position poprvé od roku 2012 postavil "nehybridní" vůz, a to
#1 Rebellion Racing s Brunem Sennou, Normanem Natem a Gustavem Menezesem střídajícími se v sedačce Gibson-Oreca. Švýcarský tým tak přerušil úspěšnou šňůru týmu
Toyota Gazoo Racing, který se svými dvěma hybridními vozy (jedinými v poli) v předchozích sezónách s brutální převahou drtil všechny ostatní v nejvyšší kategorii LMP1.
Projevuje se tak nově zavedený "ballast za úspěch", nový výpočet "hendikepu" na výkon, vycházejícího z výsledků předchozího závodu. Hybridní Toyoty s naprosto převažujícím výkonem nad ostatními tak byly zpomaleny téměř o dvě a tři čtvrtě sekundy na kolo a byly tak přinuceny opravdu závodit s polem své kategorie, což s sebou nese zajímavější a ne předem daný průběh a výsledek kategorie LMP1. Ve WEC tak v podstatě vyřešili problém, se kterým se dlouhodobě potýká F1, ačkoliv právě ve Formuli si tento způsob řešení moc nedokážu představit, respektive ono by to vlastně bylo fajn, jenže na druhou stranu to šlape po podstatě F1. Svým způsobem je to nefér (z hlediska vlastního vývoje – i veškerých snah – týmu), ale na druhou stranu to fér je (z hlediska akcechtivého diváka i možností závodění ostatních týmů) – těžko se to posuzuje, záleží na pohledu a preferencích. Ale víme, že.
Závod po čtyřech hodinách a rozličných potížích a zápletkách, které s sebou vytrvalostní závodění přirozeně nese a dělá ho tím čím je, dojel do cíle nejsilnější kubatury vítěz kvalifikace, vůz
#1 týmu
Rebellion, se dvěma bývalými piloty F1 v posádce. Tento vůz si z minulého podniku do tohoto závodu přinesl hendikep 0.89 sec na kolo. Na druhém a třetím místě dokončily obě
Toyoty,
#8 (Brendon Hartley, Kazuki Nakadžima a Sébastien Buemi) a
#7 (Kamuj Kobajaši, Jose Maria Lopéz, Mike Conway)
V kategorii LMP2 dosáhla historického úspěchu pneumatikářská společnost
Goodyear, která při svém návratu do motorsportu získala double a to na discích obou vozů týmu
Jota, #38 (Anthony Davidson, Roberto Gonzalez, Antonio Felix da Costa) a sesterská
#37, startující však pod hlavičkou týmu
Jackie Chan DC Racing (Ho-Pin Tung, Will Stevens, Gabriel Aubry). Obě posádky prakticky celý závod předváděly krásné souboje. Třetí pozici v LMP2 obsadil tým
United Autosports Zaka Browna (Paul di Resta, Philip Hanson, Felipe Albuquerque)
Závod profi GT (LMGTE PRO) suverénně vedla dánská posádka Aston Martin
#95, dokud v poslední hodině nedostala defekt na vratné rovince a přenechala tak první místo Ferrari 488 GTE Evo
#51, které tak dosáhlo prvního vítězství automobilky ve WEC.
Amatérská GT (LMGTE AM) ovládl britský tým
TF Sport s Astonem Martin Vantage GTE
#90.
Další podnik se bude konat o víkendu 14.–15. prosince na okruhu Sahir jako
8h Bahrain.