ANDR3E: Přesně tak, jabka a hrušky.
Formule E má pravidly daný stejný výkon aut, což srovnává rychlost na jedno kolo na víceméně identickou.
V čem se tam technologicky soutěží je aby uměli postavit auto tak, aby využívalo méně energie (a tím pádem mohlo větší část závodu jet na plný plyn), lépe regenerovalo energii, a aby se baterie nepřehřívala (aby to nebránilo přidat výkon).
Tohle se běžnému divákovi těžko vysvětluje, protože to na první pohled není vidět. F1 to má v tomhle mnohem jednodušší. Postavils líp auto? Jede rychle. Jasné jako facka.
Formule E si na F1 nehraje, nesnaží se jí ani přímo konkurovat. Sami to říkají, že to je prostě jiná niche. Všechno okolo toho. A náhodou, je to docela sranda.
Ono se to nezdá, ale ta auta docela dost vydrží, takže oťukávaná je úplně běžná. A protože je to stavěné na mechanický grip, urvané křídlo je spíš výhoda než nevýhoda. A pneumatiky do všeho počasí, co vydrží i několik závodů, jsou prostě úžasné.