• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    Live komentář závodů (a) formule 1 pro ty, kdo nemohou koukat na televizi

    | NYX F1LIGA | f1fanatic | formula1 livetiming | espnf1 | Formula 1 Live Streams
    |8.4.AUS|24.4.ITA|8.5.USA|22.5.ESP|29.5.MON|12.6.AZE|19.6.CAN|3.7.GBR|10.7.AUT|24.7.FR|31.7.HUN|28.8.BEL|4.9.NED|
    |11.9.ITA|2.10.SGP|9.10.JPN|23.10.USA|30.10.MEX|13.11.BRA|20.11.UAE|
    rozbalit záhlaví
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Z facebooku "FIA WEC cz/sk":


    FIA ODSOUHLASILA "OBECNÉ PRINCIPY" SPOLEČNÉHO FUNGOVÁNÍ LMH A LMDH:
    Na zasedání Světové rady motorsportu minulý pátek v Ženevě Mezinárodní automobilová federace FIA odsouhlasila první detaily, na jejichž základě budou paralelně fungovat nové kategorie LMH a LMDh společně ve vrcholných třídách šampionátů FIA WEC a IMSA WSC.

    Vozy LMH a LMDh by měly být velmi podobné po stránce výkonu, aerodynamiky a hmotnosti.

    Podle představ FIA by měly vozy LMH a LMDh závodit společně v "jediné a unikátní" nejvyšší kategorii WEC.

    "Nová platforma bude zachovávat existující technické regule FIA WEC, včetně pravidel Le Mans Hypercar. Vozy Le Mans Hypercar a LMDh budou závodit společně v jedné a unikátní nejvyšší třídě FIA WEC," stojí v oficiálním stanovisku FIA, které dále poskytuje i prvotní technické detaily o LMDh.

    "Vozy LMDh budou založeny na novém šasi, které bude společné pro nejvyšší třídy WEC i IMSA WeatherTech SportsCar Championship."

    FIA bude klást důraz na nastavení stejné úrovně aerodynamiky, hmotnosti a výkonu, aby se vozy obou nových kategorií pohybovaly ve stejném výkonnostním okně. FIA chce zamezit přílišným zásahům do výkonnosti vozů, které vídáme v této sezóně na příkladu systému hendikepu za úspěch ve třídě LMP 1.

    Větší množství detailnějších informací především o LMDh bychom se měli dozvědět během závodního víkendu FIA WEC a IMSA WSC na Sebringu příští týden.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: to je dobre zamotany :) 2021 bude zajimavej (i kvuli F1)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E, ANDR3E: Mají nahradit jen LMP1. Je to ale komplikovanější a trochu nejasné...

    ... došlo totiž k zavedení dohody, která má sjednotit pravidla endurance sériií jako WEC, IMSA a LM (organizovaného ACO). Týmy z IMSA se tak například od sezóny 2021/22 budou moci účastnit WEC.

    Zavádí tak "novou" kategorii LMDh (Le Mans Daytona hybrid), založenou na LMP2 "nové generace", vycházející z plánované nové hybridní kategorie IMSA DPi2.0, která by v zámořské sérii měla být uvedena do praxe taky ve výše uvedené sezóně – a prakticky by měla odpovídat specifikacím třídy nahrazující LMP1.

    Zatím není jasné, jestli LMHp (tedy hypercars) a LMDh (potažmo tedy DPi2.0) budou ve WEC a LM spadat do stejné kategorie a závodit tak spolu (vlastně v něčem, co dosud bylo LMP1, ale od přespříští sezóny to budou hybridy a bude se to jmenovat jinak), nebo budou závodit v jiných třídách. Stejně tak se zatím neví, jestli by se hypercars mohly účastnit IMSA. Obojí se tak zatím nachází v jakémsi okruhu možností, které by tak sice mohly, ale taky nemusely být – a bude akutně potřeba je ještě dospecifikovat a udělat v tom pořádek. Jestli se se vznikem tohoto zmatku počítalo když se (sic zdánlivé!) sjednocení ( :D ) plánovalo nebo ne, asi těžko říct :D

    Týmy – respektive automobilky – které tak plánovaly vstoupit do hypercars (což obnáší stavbu vlastního vozu, založeném na sériově vyráběném modelu – takže reálně už to nejen plánovaly, ale už nějaký čas na tom nákladně opravdu pracovaly), tak z jednání o dohodě prý odešly mírně rozčarovány a zmateny když zjistily, že by se stejné třídy pravděpodobně mohly účastnit i mnohem levněji se sériovými plackami LM prototypů, kdy zároveň byla dosavadním komerčním konstruktérům placek LMP2 (Oreca, Dallara, Ligier and Multimatic) prodloužena licence pro další "cyklus" pravidel sérií, do kterých týmům prodávají techniku.



    Nevím jestli jsem to popsal srozumitelně, ale ona ta situace celá možná zatím úplně srozumitelná stejně není. To jen tak, kdyby jste si mysleli, že zmatky se dějí jen ve FIA a F1 ;)



    Více info by společně s technickými podrobnostmi LMDh mělo být oznámeno o víkendu 18.–21. března v rámci podniku Super Sebring, se kde se WEC a IMSA setkají v jednom podniku, kde se odjede 1000 mil Sebring (WEC) a 12h Sebring (IMSA)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Nahradi Hypercars jen LMP1 nebo padne i LMP2 a bude nejaka slabsi kategorie HC?
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: Williams design vypada jak hodne levna kopie Charouze :)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: asi kaslou na Hypercars :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Jen mě mrzí, že Rebellion po LM končí se závoděním...


    ANDR3E: ... takovej Williams style, co? :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: to je pekny :)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: uz aby to bylo :))
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Provizorní startovní listina 24h Le Mans:




    Listina náhradníků:

    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    KALTY
    KALTY --- ---
    KALTY: na to
    KALTY
    KALTY --- ---
    Tak jdu! To
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    KALTY: Ale za to budes bohatej :D
    KALTY
    KALTY --- ---
    MERTLAS: hajzle. Bohužel až v pět.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    Druha rada Drive to Survive na Netflixu praaave ted! Tak na par hodin cus :D
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    MERTLAS: Covece vcera na ntb jsem to taky nevidel ale pres appku jo

    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    KALTY: jj, ja jen nevedel co to je, myslel jsem ze spis nejakej oval :)) maj to pekne naklopeny :) skoro jak

    KALTY
    KALTY --- ---
    Jsme ještě v F1 auditku. Či?
    KALTY
    KALTY --- ---
    ANDR3E: Zandvoort
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam