ANDR3E,
ANDR3E: Mají nahradit jen LMP1. Je to ale komplikovanější a trochu nejasné...
... došlo totiž k zavedení dohody, která má sjednotit pravidla endurance sériií jako WEC, IMSA a LM (organizovaného ACO). Týmy z IMSA se tak například od sezóny 2021/22 budou moci účastnit WEC.
Zavádí tak "novou" kategorii LMDh (Le Mans Daytona hybrid), založenou na LMP2 "nové generace", vycházející z plánované nové hybridní kategorie IMSA DPi2.0, která by v zámořské sérii měla být uvedena do praxe taky ve výše uvedené sezóně – a prakticky by měla odpovídat specifikacím třídy nahrazující LMP1.
Zatím není jasné, jestli LMHp (tedy hypercars) a LMDh (potažmo tedy DPi2.0) budou ve WEC a LM spadat do stejné kategorie a závodit tak spolu (vlastně v něčem, co dosud bylo LMP1, ale od přespříští sezóny to budou hybridy a bude se to jmenovat jinak), nebo budou závodit v jiných třídách. Stejně tak se zatím neví, jestli by se hypercars mohly účastnit IMSA. Obojí se tak zatím nachází v jakémsi okruhu možností, které by tak sice mohly, ale taky nemusely být – a bude akutně potřeba je ještě dospecifikovat a udělat v tom pořádek. Jestli se se vznikem tohoto zmatku počítalo když se (sic zdánlivé!) sjednocení ( :D ) plánovalo nebo ne, asi těžko říct :D
Týmy – respektive automobilky – které tak plánovaly vstoupit do hypercars (což obnáší stavbu vlastního vozu, založeném na sériově vyráběném modelu – takže reálně už to nejen plánovaly, ale už nějaký čas na tom nákladně opravdu pracovaly), tak z jednání o dohodě prý odešly mírně rozčarovány a zmateny když zjistily, že by se stejné třídy pravděpodobně mohly účastnit i mnohem levněji se sériovými plackami LM prototypů, kdy zároveň byla dosavadním komerčním konstruktérům placek LMP2 (Oreca, Dallara, Ligier and Multimatic) prodloužena licence pro další "cyklus" pravidel sérií, do kterých týmům prodávají techniku.
Nevím jestli jsem to popsal srozumitelně, ale ona ta situace celá možná zatím úplně srozumitelná stejně není. To jen tak, kdyby jste si mysleli, že zmatky se dějí jen ve FIA a F1 ;)
Více info by společně s technickými podrobnostmi LMDh mělo být oznámeno o víkendu 18.–21. března v rámci podniku Super Sebring, se kde se WEC a IMSA setkají v jednom podniku, kde se odjede 1000 mil Sebring (WEC) a 12h Sebring (IMSA)