• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    JOHN_BEAK: k tomu je dokonce video, budiz mu zeme lehka

    Jean Behra fatal crash at Avus (1. August 1959) all angles + pics - video dailymotion
    https://www.dailymotion.com/video/x6aqgda
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    JOHN_BEAK: Jsem se rozepsal no, to se mi občas stává :) Chceš napsat dvě věty a šup
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    ZDENDAK: To jsou odstavce jak od Keithe Collantina po dvou měsících karantény :D A vždycky mi vykouzlí úsměv na tváři, když i někdo jiný říká Ferdinando Alfonso.
    Schumacheři těžko říct, jestli budou k něčemu. Mick začal jezdit až v pokročilém věku a David zase jezdí jen krátce a titul z F4 z emirátů je asi něco jako když Mahaveer Raghunathan vyhrál Boss GP (to se opravdu stalo).

    F1 v Německu jezdila ještě na AVUSu, kilometry Autobhanu tam a zpět, na jedné straně vracečka a na druhé šíleně klopený nesmysl bez zábradlí, na kterém se v doprovodném závodě zabil Jean Behra (chudák by byl v možná i pohodě kdyby dopadl do křoví, ale trefil hlavou sloup, na kterém vlála vlajka). Hans Herrmann tam měl taky dobrou havárku, ale vyvázl z ní jen s odřeninou díky tomu, že neměl bezpečnostní pás :) Trať po mnoha zkráceních dnes již nestojí, ale nechali jako památku aspoň tu věž u startu.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: a nejde podle me jen o f1 jako takovou, pro Mercedes samotnej by to mohl byt dobrej marketingovej tah
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: u obou neni jisty kdy a jestli se vůbec do F1 dostanou, Vettel do Mercedesu by byl imho genialni tah pro celou F1
    TOFI
    TOFI --- ---
    Formule.cz - Hamilton je šampionem také v hromadění majetku
    https://www.formule.cz/clanek/41342-hamilton-je-sampionem-take-v-hromadeni-majetku
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Tak mě ti tvoje myšlenka nadchnula, že jsem chtěl jen krátce zareagovat, ale znáš to :D


    Tak tedy; máš na cestě minimálně jednoho Schumachera.




    A hned za ním dalšího.




    V tuhle chvíli celý tento příspěvek ještě měl být krátký, jenže pak se mi začaly rozteoretizovávat prsty na klávesnici a už to nešlo zastavit.

    K těm Schumacherům;

    Každý, kdo vidí dál než na tradiční spekulace o Bottasově křesílku u Mercedesu, sázky na sedačku Renaultu, osobní život zasloužilých harcovníků Sebastiana Vettela a Ferdinanda Alfonsa (včetně nenaplňujících se očekávání, která jsme v mládí vložili do jejich mladých kariér a rádi bychom na stárnoucí kolena nějaké to katarzní vyvrcholení jejich stárnoucích příběhů), nos Racing Point (aka Aston Martin) záhadně evokující nos Mercedesu, a taky toho palčivého pocitu kdesi vzadu v hlavě, způsobeného životní nejistotou jestli Williams ještě někdy bude tím, čím býval – tramtadadá, teď si znovu přečti první slovo tohoto odstavce a pak plynule navaž na –> napjatě očekává návrat ikonického spojení, které znával celý svět.

    Včetně těch, kteří ani nepotřebovali mít ánung jestli deset nebo dvanáct válců, jestli je turbo kapela nebo vrtulka, jestli pastorek je malý protestant, nevlastní syn, převod, nebo mládě Maldonada, jestli je difuzor takové to co máš v kuchyni nad sporákem, nebo jsem si to slovo právě vymyslel. Jaký je tyre wear a pace time na kolo taky nepotřebuješ vědět, protože máš Schumachera a Ferrari a dáš si schnitzel a wurst pokaždé, když ho vidíš někoho předjet o kolo. Protože prostě neřešíš že je to předjetí o kolo, ale líbí se ti, že zrovna někoho předjel a je to božan a Deutschland, Deutschland über alles :D

    Stejně jako češi milují hokej, ale když zrovna není po ruce Eliáš, Hemský, Pastrňák, tak si radši daj biatlon – ale v krvi to maj a když jim dáš mladého Schumachera českého hokeje tak zase naběhnou k velkoplošným obrazovkám sportovních non-stopů, a svorně zase zavlají rudou vlajkou Ferrari, na kterou už se jim prášilo protože ji zrovna neměli kvůli komu vytáhnout. Hulkenberk to nevytrhnul stejně jako Hadamczyk, tak je zrovna hluché období. A masový konzument jaksi strádá, protože nemá přesně vyhraněný idol a jeho zájem je odkloněn na Superstar a uprchlickou krizi. Stejně jako chudák Čech, který – ač by neuměl chytnout hokejku – se nemůže spolehnout na někoho, kdo dokáže zavézt puk přes modrou čáru.


    Chtěli bychom se uklidňovat nějakou představou, která by ještě měla držet německé fanoušky u F1, můžeme s klidem vsadit na to, že je jen jediná značka která vždy bezpečně vede celé pole a má veškerý svůj track time na pole position:




    Jestliže aktuálně není na scéně žádný německý jezdec, tak pořád je to aspoň národní značka, ne? Pak by to možná ale chtělo zase přidat třeba i to Audi nebo Porsche. Nebo jako onehdá BMW, aspoň jako motoráři :) Mohl by být pro německého fanouška důvod fandit třeba židovskému jezdci v týmu Moskvitch F1, byl by tento hnán elektromotorem Volkswagen? :D




    Co třeba Opel :D




    Jinak je to, ANDR3E, dobrej point i s přihlédnutím třeba k osudu Hockenheimu.




    A to nezmiňuju ve vesmíru F1 už skoro zapomenutý Nürburgring.




    (Jen tak mimo soutěž – kdo vyloví ještě jeden německý okruh, na který už F1 taky zapomněla? :)


    Mizí tedy Německo z úhlu zájmu F1 dlouhodbě? Kdybych chtěl kromě Mercedesu zkusit vypíchnout mediální viditelnost taky nějaké jiné značky, upozornil bych na nepřehlédnutelný Heineken, jenže pak mi došlo, že to je vlastně holandská značka, stejně jako že vlastně ani postavy jako Toto Wolff nebo Gunther Steiner nejsou němci, ačkoliv mě vždycky svádělo si to o nich myslet, i když je tenhle odstavec vlastně taky zbytečný. Zbytečnosti této pasáže nočního zamyšlení může předcházet už leda jen tak Helmut Marko, kterého ale stejně nemá nikdo rád, a popularitě čehokoliv s čím souvisí nemá jak přidat. Už jednoduše proto, že nikoho nezajímá s čím Helmut Marko souvisí.

    Jestliže tento trh opravdu nějak ztrácí zájem o F1 (případně je tahle kauzalita i opačná), odpovídá tomu i fakt, že tenhle cirkus dává stále více a více přednost nízkonákladovému (ne, to je blbý slovo, ale hrozně se mi tam líbilo) a hlavně výhodnějšímu bussinesu v Euroasii, Asii a Arábii, než "tradiční" Evropě – čti Anglii, Francii, Německu.

    Nebo se možná taky tyhle "vyspělé" části "civilizovaného" světa dostaly do fáze, kdy potřebují řešit jiné věci, než tak aristokraticky pompézní a svrchovaně prožitkově zbytečný rozmar, jako je nedělní okázalá cirkulární rozhazovačnost pod rouškou vznešených řečí, debat a polemik, příběhů rytířství, vizionářství a hrdinství, zrad, inženýrství a snů, několika prospaných stintech, kdy ano, já to sleduju, ano, jen dávám odpočinout očím, ano, ještě čtyřicet kol, ale nikdo jiný kromě zasvěcené sekty petrolheadů nemá šajn vo čem kua totok :D


    Když se teď jen tak narychlo zamyslím tak... oka, německá třeba F3 (ano, pořád probíráme sílu německého truhu) celkem obstojně šlape, ve FE je zastoupení celkem bohaté, ve vytrvalosti se taky najdou jak jezdci tak továrny/týmy, DTM je záležitost svrchovaně německá a fičí celkem v cajku... jop, tímhle závěrem jsem původně hodlal zjistit, jestli racing "kultura" z téhle oblasti ustupuje nebo ne, a až mě pak vlastně celkem překvapilo že asi ne. Tak to celý fakt možná bude jen v rámci značky F1 a to ještě kdoví jestli to není jen krátkodobý propad křivky, který sice nějak úzce a provázaně souvisí s okolními souvislostmi, ale nutně to nemusí být ukazatel propadu či ztráty zájmu...


    Možná že F1 prostě jen není v kurzu.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Me napadlo ze by pro F1ku bylo taky docela nevyhoda kdyby Vettel nepokračoval a přišli by tak bez německých jezdcu castecne o atraktivitu pro nemeckej trh
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Repost Tomáše Richtra z FB:

    Velká zpráva: Navzdory zákazu velkých akcí v Belgii až do konce srpna vláda schválila pořádání velké ceny v původním termínu (byť bez diváků). Nyní už se stačí jen dohodnout s F1 na $$$.
    KALTY
    KALTY --- ---
    ANDR3E: graci bum točeňák bych to shrnul
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Sebastian Vettel's Ferrari Career: 2015-2020
    https://www.youtube.com/watch?v=P4EKFUy0mL4
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    EisKing NEWS: Masaker na prestupovom trhu. Sainz s Ricciardom ukončili Vettelovu kariéru?!
    http://www.youtube.com/watch?v=oRa8x5ljyrI
    M_IKE
    M_IKE --- ---
    TOM_HOST: Zrovna podrazy a psychologicky bitvy umi Hamilton skvele, to si zas musime priznat.. :)

    A nuda by to sice byla, ale zaroven i jistota pro Mergl ze budou mit dalsi titul.
    Dalsi vec je, ze HAM stale nepodepsal, tohle by mohl byt zaroven i tlak na nej aby si prestal vymejslet sileny cisla na smlouve.
    No a VET by ho zaroven dokazal vybicovat k lepsim vykonum nez baterka, dve sezony by to spolu dali, nez by se to tam zesralo jako s Rosbergem.. a pak by mohl jit uz definitivne do hajzlu.
    Tohle jsou ale jen moje domnenky.

    Uvidime, ja osobne spis sazim na to, ze VET proste v F1 skonci.
    Pokud si to nepletu, nekde se i vyjadroval k tomu, ze po konci v F1 chce delat ve vedeni nejakeho tymu.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    KALTY: bych rekl ze v Mercedesu sami nevi..
    KALTY
    KALTY --- ---
    TOM_HOST: řekni mi, proč by to Mercedes dělal?
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Priznejme si to nemam fetku rad :) ale taky si priznejme ze je furt jeden z nejlepsich ne-li druhy nejlepsi ... a ted mit v merglu lujze a seba znamena nejlepsi kara a dva nejlepsi jezdci ... nam jako divakum to prinese co ... akorat podrazy od prsticka na nasraneho lujze ale oba si pojedou vlastni ligu a zbytek sveta bude v cili dve kola po nich ... to ja nechci teda :)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    M_IKE: jj, meli bysme napsat Totovi at do toho jde :))
    M_IKE
    M_IKE --- ---
    ANDR3E: Jak jsem psal, nemecka automobilka, nemeckej pilot.. neni to nerealny a verim ze tam rozhovory probihaj.. ale sem si jistej ze Lujz tam ma nejakej vliv na vyber druhyho pilota.
    Ale aby byl prsticek s lujzem v jednom tymu.. to by byla solidni podivana
    DEMENCE
    DEMENCE --- ---
    ANDR3E: jako beru, ale Ferko... tomu ja proste nefandim.. mozna dokonce antifandim... je to pro me jako v NHL trojce nejnenáviděnějších klubů(shodou okolností jsou všechny Metropolitan Division) NJD, PIT, WSH
    hejtuju Brodíru, Vovec, princess Cindy, LeTanga,....
    na druhou stranu uznávám Badger Johnsona(obddivuju), Petera Bondru, Bobby Holíka, Paula Coffeyho, atd...
    ale ani přesto že ve WSH hraje momentálně můj nejoblibenejsi cech jim proste fandit nebudu... O:-)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    DEMENCE: chapu rozhorceni, na druhou stranu kdo z nadejnejch jezdcu by nesel do ferka
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam