• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Roman Staněk zaujal slavný tým. Společně s bratrem Leclerca si vyzkouší vůz Premy – F1sport.cz
    https://f1sport.auto.cz/...remy?fbclid=IwAR2qAcj2mGYXQeEB_DkBussV1sdp6XLl0jQ5Feg3MoUlI7XhrRX-aouG1kY
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    ZDENDAK: Urcite budou e-serie arcade a e-serie profi kde budou resit i poryvy vetru ... uz ted nektere ty simulatory je tezko uridit bez znalosti ... ale chapu kam tim miris a pokrok nezastavis ... jakkoliv se nam to muze zdat nepokrokove tak se treba nekde prave ted narodil novy “schumi” ktery bude slavny esportista ... slavnejsi nez shumi :) co ty vis ... ale imho realne zavodeni nezastavis ...


    Treba ted je v anglii takova soutez ze zaplatis 2000liber nebo kolik koupis si C1 Aygo nebo (nevim ten treti ekvivalent) za ty 2 tacy dostanes klec tlumice jasne pokyny co s tim jak s tim a jedes na zavody ... levnejsi nez nektere e-sim vybaveni ;)

    Part 1 - Building an £850 hatchback into a competitive race car.
    http://www.youtube.com/watch?v=OkoCuKOSpeo
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Zase vmetu sve okenko hydroracingu ;) ... magori se Zdeno dycky najdou :)))


    HydroGP: Loukotka, čerstvý mistr světa UIM F350, míří do Jedovnic | | iRacingNews
    https://www.iracingnews.cz/hydrogp-loukotka-cerstvy-mistr-sveta-uim-f350-miri-do-jedovnic/
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Btw původně jsem chtěl napsat, že by to chtělo aby se konečně přidalo třeba to Porsche, Audi, Peugeot či tak :D Ale je mi jasné, že v současnosti k tomu nikdo z nich nemá žádný důvod. Natož aby k tomu měl důvod někdo, kdo by si – jako kdysi – všechno vymýšlel a stavěl v garáži.


    Audi opouští DTM. Zbývá jen BMW.

    Honda opuští F1.

    Automobilky opouštějí LMGTE.


    Všechno to sice dává smysl, ale mě to děsí :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Když ono je to teď těžký. Jak se situací ve světě/ekonomice, tak přímo ve F1 a to i s novými pravidly, s tím, že před deseti lety zvolená technologie pohonu se ukázala jako slepá větev (komplikované, nákladné, ...), v tomhle F1 zvolila dlouhodobě netakticky a okolní svět ji v tom předběhl. A že za stávajících okolností se zrovna do takové fajnšmekřiny jako F1 nikomu nechce investovat je pochopitelné. A je to škoda. A v oblasti motorsportu se to neprojevuje jen u F1. Špatná doba no :D Trochu se obávám, že společnosti budou muset řešit jiné věci, než takovou řekněme takovou "nadbytečnou" věc, jako je formulové závodění. Jako jsou formule, i jako je závodění obecně. Stane se to punkem jen pro opravdu nadšené nadšence. A ostatní budou nadšencům žehrat na plýtvání zdroji, kravál, ...

    Rýsuje se jakýsi přesun k e-sportu, ale ten mě trochu děsí. Spousta subjektů v tom určitě najde vyžití, ale pak mě prostě napadá – když virtuální závodění (i když svým způsobem může být jakkoliv OK), jaký pak má smysl simulovat opravdová auta, se kterými už se – řekněme – závodit nebude? Fyzikální záležitosti jako je třeba opotřebení pneumatik, vývoj tratě, aerodynamika, slipstream, nastavení podvozku, teplota brzd, lidský faktor ve volbě strategie a během pitstopů, změna vyvážení ubýváním paliva, poškození karoserie, dynamika náběhu výkonu, odstředivá síla/přetížení, atd... když ty jsou založené na tom, jak to funguje v "reálné" fyzice a v e-racingu jsou simulovány "jen" proto, že tak jsou ve skutečnosti? Proč pak simulovat něco, co jsme "nechali za sebou" a nepřetahovat se rovnou v něčem jako – když to přeženu – třeba Mario Karts, nebo Track Mania?


    Úvaha:

    Časem se "nastupující generace" (e–)závodníků bude divit tomu, proč tak ty věci jsou. Proč v rFactoru, Racing Roomu a podobných procházíme komplikovaná nastavení, když se k ničemu "neváží". Když ve virtuálním prostředí už budou jaksi zbytečné, přebytečné, jako artefakt minulosti, který v současnu nedává smysl. "To je tak, Tondo, protože v reálu to tak fungovalo." – "Ale vždyť my nezávodíme v reálu? Proč to tedy pořád máme?" Závodní auto se stane překonané a tyhle simulace budou jen tak jakoby samy pro sebe. Proč pak nezávodit s kvantovými vznášedly nebo barevnými kuličkami v psychedelických systémech barevně blikajících, mizejících a objevujících se překážek, urychlovačů a zpomalovačů, když to vlastně třeba bude i mnohem zábavnější? Když vůni spáleného benzinu a gumy nahradí vůně čerstvě vybalené grafické karty a ovladače?


    Snad jsem to popsal tak, jak bych chtěl aby to bylo pochopeno. Nejsem si jistý, jestli jsem to dobře vyjádřil. Chápeme se? :)
    JOHN_LENON
    JOHN_LENON --- ---
    ale jestli bych si musel vsadit, tipoval bych renault...
    JOHN_LENON
    JOHN_LENON --- ---
    tak torro Rosso nějakou chvíli jezdilo s Ferrari. To je tak 15 let, ne?
    KALTY
    KALTY --- ---
    Ty vole
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    inb4 Red Bull-Ferrari :P
    JOHN_LENON
    JOHN_LENON --- ---
    What Does Honda Leaving F1 Mean For Red Bull?
    https://www.youtube.com/watch?v=nqPM12aUa14&ab_channel=WTF1
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Kdybyste nevedeli co s vikendem :)A vzhledem k preruseni zavodu kvuli desti se to da stihnout za 17 hodin :)

    ADAC TOTAL 24h Rennen 2020 Nürburgring RE-LIVE | Deutsch
    http://www.youtube.com/watch?v=eyZV_8Rg890
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Michael Schumacher's 91st And Final Win | 2006 Chinese Grand Prix Highlights
    http://www.youtube.com/watch?v=BG4l128r_k8
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Red Flags and Race Suspensions - the rules
    http://www.youtube.com/watch?v=ElHmrQuzeUg
    KALTY
    KALTY --- ---
    ANDR3E: no fuj
    HEDIS
    HEDIS --- ---
    JOHN_LENON: Jj, jsou "jednoduché", ale zároveň propracované. Taky se mi velice líbí. ALe nemohu říct, že by dnešní F1 byly škaredé. Ty dnešní jsou dle mého taky pěkné. Jen tam prostě chybí ta pila, která chce trhat asfalt :)
    JOHN_LENON
    JOHN_LENON --- ---
    HEDIS: Taky se mi, vzhledově, vozy z týhle éry, líbily asi nejvíc...
    HEDIS
    HEDIS --- ---
    ANDR3E: To měly formule ještě pořádný zvuk. Myslím, že to jsou V10.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    HEDIS: nebudem :) kdyztak tady jeho jizda v tatovym F2004

    Mick Schumacher drives his Father's Ferrari F2004 at Mugello
    https://www.youtube.com/watch?v=LTC7FY5A3SM
    HEDIS
    HEDIS --- ---
    ANDR3E: Jasně :) nebudeme puntičkařit
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam