TOM_HOST:
JOHN_LENON: Okruh Paul Ricard existuje od roku 1969. Jezdilo se tam mezi roky 1971-1990. Tehdy mívala trať legendární dvoukilometrovou rovinu Mistral, zakončenou super rychlou zatáčkou Signes. Teď se jezdí zkrácená verze, která jednak vynechává nebezpečnou rychlou první část kola a druhak má rovinku kratší a s šikanou uprostřed (ble). Trať je uprostřed ničeho, což je docela derp pro diváky, a iirc má jedinou příjezdovou cestu.
V roce '75 cestou z okruhu do Anglie spadl s letadlem Graham Hill s celým týmem Embassy Hill včetně jezdce Tony Brise.
V roce '86 se tam při testování zabil de Angelis. Mohli ho bývali zachránit, kdyby někoho napadlo, že u testování by mohla být santika podobně jako u závodů.
Pár měsíců předtím se cestou z okruhu na silnici zrakvil Frank Williams.
V roce '90 tam legendárně málem vyhrál Leytos House. Do předchozího závodu se nekvalifikovali. Na tento měli nové auto od Neweyho, kterého mezi závody vyhodili. Většinu závodu vedli 1-2, na konci to jednomu chcíplo a druhého trapně předjel Prost.
Po smrti původního majitele koncem devadesátých let to zrekonstruovali a udělali z toho supermoderní testovací trať s těmi barevnými nesmysly okolo a milionem možných konfigurací.
Jezdí se tam spíš vytrvalostní závody apod.
Nico Rosberg dělal vlog, kde jel testovat novou motorku na Paul Ricardu (má to hoďku autem z Monaka). Dojel na trať, tam měl připravenou motorku, a zjistil, že zapomněl doma klíčky.