• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Pojede se Katar!

    19.-21. listopadu
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Max Verstappen's Final Five Laps in Sochi | 2021 Russian Grand Prix
    https://www.youtube.com/watch?v=m0eASI6N6vE
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Mark Walker, Darracq V8, 1904

    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    VYWERN: tady podrobneji Seidluv komentar

    McLaren zanalyzuje, proč se mu Norris vymkl kontrole | GPF1
    https://gpf1.cz/mclaren-zanalyzuje-proc-se-mu-norris-vymkl-kontrole/

    Šéf McLarenu uvedl, že navzdory zhoršujícím se podmínkám se tým snažil držet Norrisových preferencí a do boxu jej striktně neposlal, Brit chtěl původně závod dojet na pneumatikách do sucha. „V těchto situacích je to velice složité. Pořádným zdrojem informací je jen komunikace mezi inženýrem a jezdcem.

    Pokud jde o jiná auta a předpověď počasí, snažíme se pilota vždy stručně informovat a poté od něj očekáváme zpětnou vazbu. Myslím si tedy, že taková rozhodnutí musí být příště striktní a jasná. Nemůžeme si dovolit komunikovat s pilotem o pit-stopech.

    Lando nám na základě těchto informací řekl, že se cítí dobře a je schopen pokračovat dál na suchých pneumatikách. Jako tým jsme se poté rozhodli, že mu pit-stop nenařídíme. Tuto situaci nyní budeme analyzovat a snad přijdeme na to, co můžeme příště udělat lépe.

    Zpětně jsme udělali velmi špatné rozhodnutí, které nás nejspíše připravilo o vítězství. Ale jak říkám… vyhráváme a prohráváme společně. Důležité pro nás teď je nezlomit se, poučit se z této chyby a jít dál,“ motivuje celou stáj Seidl.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Limitace kroků během zastávky není nic zvláštního. Například v endurance je běžné, že na voze nesmí v jednom okamžiku pracovat víc než určitý počet mechaniků, některé procesy nemohou probíhat souběžně (například během tankování) a dokonce i minimální čas celé zastávky je omezený. Z čehož by sice v prostředí F1 nic nedávalo smysl, ale je tak vidět, že třeba umělá prodleva potvrzovacích signálů není tak bizarní jak by se mohlo zdát :)


    Zajímavější IMHO ale bude sledovat zápolení mechaniků s koly na začátku příští sezóny. Když F2 loni zavedla 18" disky což zvýšilo hmotnost celého kola, mechanici najednou měli obrovské problémy kolo správně sundat a nasadit. Taky uvidíme co s tím udělá třeba ta nová aero-ploutvička nad předním kolem, kryté disky a vůbec :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    JOHN_LENON: Zastávky jsou od Belgie upravené novým technickým předpisem. Pravidlo bylo schváleno už na jaře a mělo být zavedeno už v Maďarsku, ale bylo odloženo až pro Belgii, kde se ale pochopitelně neprojevilo. Už v Monze ale jeho působení šlo pozorovat – a to nejen při těch kritických zastávkách VER a HAM :)

    Účelem je zastávky zpomalit a odstranit aktivní systémy řízení jejich jednotlivých prvků. Zavádí se minimální časové limity jednotlivých kroků a například i prodlevu dvou desetin sekundy mezi signálem z pistolí a změnou světla na semaforu. Signál z pistole myslím do té doby byl automatický, teď ale utažení musí mechanik ručně potvrdit tlačítkem.

    Má jít o zlepšení bezpečnosti mechaniků a snížení rizika chyb, zejména ohledně nedostatečně utažených kol a s tím spojených nebezpečí. Potud oficiální zdůvodnění, ale vítr nejspíš vane odjinud ;)

    Spekuluje se, že za námětem vedoucím k takovému předpisu stojí Mercedes. Toto Wolf "konzultoval" s FIA jejich bezpečnostní mechanismus, prý kvůli jeho technologické optimalizaci. Na jaře žádal o objasnění a přesnější formulaci pravidel okolo zastávek. Snad proto, že by mu tolik záleželo na tom, jestli sami používají vhodné systémy? Haha :D

    Red Bull má totiž v průměru o tři desetiny rychlejší zastávky než Mercedes. Pro Mergl je to další možnost, jak do RB rýt a vyvíjet na ně tlak. Komplikovat co se dá, ideálně tak na ně pod nevinnou záminkou bezpečnostních opatření a technologické optimalizace nenápadně poslat někoho, kdo se na jejich technologie podívá. A snad i najde něco, co by se nemuselo s pravidly úplně shodovat, bylo by tedy možné to rozporovat.

    RB, nejvíc zasažený ve svých dosavadních výkonech v boxu, se pochopitelně brání tím že nový předpis stojí proti soutěži a technickým inovacím. Zákulisní politický souboj o titul se tak čistě Totovsky nezištným způsobem nejspíš daří :D
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    TOM_HOST: neuposlechnuti box box se deje casto, Ham taky neuposlechl. Rozdil byl, ze Mercedes v druhem kole trval na prezuti s tim, ze podminky se budou zhorsovat, kdezto v Mcl se nic uz takoveho nestalo. Nehazel bych vinu jen na Landa, ale je to kolektivni vina tymu. Coz je ale dobre, protoze ted musi vymyslet system, aby se to neopakovalo. Ale zase aby to nebylo striktni, ne vzdy ma tym z boxove ulicky pravdu, coz jsme videli nekolikrat napr u Bottase nebo Hamiltona.
    JOHN_LENON
    JOHN_LENON --- ---
    PEPAZZ: tak nasrat doktora asi nikdo nechce. :)))
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    AlphaTauri indirectly tells Pierre Gasly not to battle with Verstappen at the 2021 Russian GP
    https://youtube.com/watch?v=5AcCQnx_XTA
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    MOODYCAT: už 4tej kus.. mercedes ma problém, je jen otazka času kdy to bude muset udelat LH . Maxovi ta vyměna vyšla až neuvěřitzelně levně , to si myslim se u MB nepovede , leda že by byla opět wet race.
    JOHN_LENON
    JOHN_LENON --- ---
    To jste věděli, že perez při prezouvani taky trefil zeď? obdobně jak Lewis. akorát se toho dělo tolik, že to do živaku nešlo...
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    LANMANCZ: vim ze to je jen "kdyby" ale kdyby poslechl tym a zajel do boxu treba o kolo driv nez Lewis kterej taky zkousel neprezouvat, tak asi mohl i vyhrat
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    LANMANCZ: je to tezky... v kvalde diky risku ziskal pole, v zavode ho to stalo podium.
    LANMANCZ
    LANMANCZ --- ---
    ANDR3E: Jj, byl to skvely napinavy zavod az do konce. Lando holt uz videl na dosah to sve vysnene prvni vitezstvi a trochu zpanikaril a vsadil na spatnou kartu. Ten dest s tim nakonci radne zamaval. Tahle sezona je zatim pecka - jeden skvely zavod za druhym.
    JOHNEYSVK
    JOHNEYSVK --- ---
    JOHN_LENON: Sainz zasiel do boxov pre inters, tesne pred pit lane ho Leclerc predbehol, tzn musel dat minimalne este jedno kolo.
    Prve bolo relativne suche.
    V druhom zacalo celkom prsat a boli ready v boxoch, ale "if you think you can keep the car on track it's best to stay out, if not we box", tak ostal na slickoch a dal si tretie kolo.
    No a potom zacalo chcat este viac, a uz to neslo, v jednej zakrute vyletel a musel cuvat, to bolo extra 15 sekund.

    Odporucam F1TV, tie onboardy s radiom su fakt super, hlavne ked sa deju taketo veci :)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Nicmene tech par kol nez bylo jasny ze se Lando prepocital bylo kurva napinavejch, dlouho jsem nebyl tak nervozni pri sledovani krouzeni aut dokola
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    TOM_HOST: tohle rvani na vlastni tym taky nesnasim stejne jako breceni do vysilacky jak jsou ostatni jezdci na trati osklivy
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    ANDR3E: Tyvole jestli vsechny nepozve na veceri tak je to looser … a to od zacatku co nastoupil do f1 jsem rek ze je talent a fandim mu … musi umet head down a poslouchat a ne tam vyrvavat jak tsunami nebo jak se jmenuje ten z alfatauri … ten tez umi jenom rvat … strasne me to sere jak neumi krotit emoce … to je proste soucast sportu a hotovo
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam