• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    Live komentář závodů (a) formule 1 pro ty, kdo nemohou koukat na televizi

    | NYX F1LIGA | f1fanatic | formula1 livetiming | espnf1 | Formula 1 Live Streams
    |8.4.AUS|24.4.ITA|8.5.USA|22.5.ESP|29.5.MON|12.6.AZE|19.6.CAN|3.7.GBR|10.7.AUT|24.7.FR|31.7.HUN|28.8.BEL|4.9.NED|
    |11.9.ITA|2.10.SGP|9.10.JPN|23.10.USA|30.10.MEX|13.11.BRA|20.11.UAE|
    rozbalit záhlaví
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: ARC Bratislava v cíli čtvrtá ve svý třídě, abych tady ten komentář teda dokončil
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: To jsem původně asi chtěl komentovat 6h Bahrain WEC, ale z FB na mě vypadla fotka tohohle šišatýho rámu... a tak jsem podlehl svému pudu zvědavosti.

    A jak to teda vypadá v Bahrainu? Jsou reklamy!
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Tvl Millennium Falcon :D




    STP-Paxton Turbocar




    Kenem Wallisem a Andym Granatellim pro Indy500 '67 postaven na všechna čtyři svá kola hnaná historicky nejpopulárnějším leteckým turbovrtulovým motorem Pratt & Whitney Canada ST6B-62 s volnoběžnými otáčkami na 54 % plného plynu.

    Podle plánu konstruktérů se měl zúčastnit už Indy500 '66, ale jeho původní hliníkový rám se působením tepla zdeformoval a znemožnil tehdy na oválu v Indianapolis startovat.




    Na jeho sto osmdesát kilogramů nadváhy nad spodním limitem šesti set a dvanácti kilo bylo zapřaženo dohromady 550 lichokopytníků, jež se po úmorném přečkání třísekundového turbo lagu dokázali rozběhnout na zhruba 267 km/h.

    Díky hydrodynamickému měniči točivého momentu nebylo potřeba oplývat schopností manuálního řazení takovou tou všem severoameričanům tolik otravnou tyčkou, natož se zaobírat nějakým pedálem, co na něj nevychází už žádná noha.

    Křídla pro svůj rozlet nemaje, byl za kokpitem opatřen alespoň pohyblivým panelem plnícím funkci aerodynamické brzdy.




    Rufus "Parnelli Jones" Parnel, opatřen tou ctí vůz testovat, byl nezvyklým vynálezem tak ohromen, že se s ochotou, vlídnou laskavostí, kufříkem se 100 000 $ a příslibem poloviny prize money uvolil startovat v Indianapolis. Po startu ze šesté příčky se zbavil pěti pozic a suverénně držel první místo, dokud se osm mil před cílem nevykašlalo ložisko kdesi tam, co se snoubí hnací s hnanou.

    Pro následující ročník byl podivuhodný vehikl znovu uveden v provoz, načež se v tréninku před Joem Leonardem neočekávaně zahnula čtvrtá zatáčka a nastavila tak STP-Paxton Turbocar své betonově definitivní svodidlo.

    Největším úspěchem tohoto leteckým motorem hnaného divu se stalo nejrychlejší kolo Indy roku '67.


    Následně bylo svým provozovatelem STP Corporation věnováno do Smithsonian Institution's National Museum of American History. Pro Indianapolis Motor Speedway Hall of Fame Museum pak byla z původních výkresů postavena přesná replika.
    JOHN_LENON
    JOHN_LENON --- ---
    ZDENDAK: ... dyt o tom to tu je, ne? :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    MERTLAS: Kecy, u vás nevysílají F1TV?
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Tak kdyz nemuzu sledovat tv tak sleduju f1 klubiki … je treba si rict ze byla doba kdy tv nebyla pres net ;) proto jsem sledoval co se tu pise a diky tomu neprisel (krom obrazu) o nic :)))


    A ano mertliku … je 5am a jsem staty jak doga :DDD
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ZDENDAK: Pokazdy 😅 ale taky to mam tak, ze kdyz ted uz zavody nedavaj na sport 1 tak nemam kde se na to koukat, tak to aspon sleduju tady ☺️
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    ZDENDAK: tak ja treba jinak, nez tady pres nyx, f1 nesleduju. Vase komentare jsou leckdy dost krypticke, ale da se! ;D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Hele a nenapadlo vás někdy jak moc je to divný, když si tady velmi úzká skupina maniaků při sledování přenosu vzájemně popisuje co se v onom přenosu právě děje, zatímco souběžně každý jeden maniak z nich ten stejný přenos sleduje, popisuje* ostatním maniakům co sami vidí, když při tom píší co vidí těm, co to všechno vidí? :D

    * přechodník přítomný jednotného čísla mužského
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Revealing the true worth of Ferrari's in-season F1 engine upgrade
    https://www.youtube.com/watch?v=N1ARKrclCRQ&ab_channel=THERACE
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    MERTLAS: Proc to ma tolik plusu?? :))))
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Mercedes' Suspension Movement Explained | F1 TV Tech Talk | Crypto.com.
    https://www.youtube.com/watch?v=iv92F6ElPS8&ab_channel=FORMULA1
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    TOM_HOST: Aaaale jde 😅 to jen tom_host byl dycky tak vylitej, ze to nestihal 😅😅😅
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    MADCAT: Taky ze ne :))))
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    To snad člověk nemůže stíhat psát, ne?
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Kdyz jsme tu s mertlou zacinali tak jsme opravdu komentovali kazdou druhou zatacku :))))
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    JOHN_BEAK: Preeeesneee tak! Mas bludistaka 👻
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ZDENDAK: Ho ho ho! Za prilisne komentovani tady prudu rozhodne nedostanete! Naopak! Od tohohle bylo tohle auditko udelany. Pac kdyz jsme komentovali v deuhym, tak tam nas hnali 🙂 tak jsem zalozil tohle presne k tomuto ucelu, takze za komentovani mas odemne hajenstvi ☝🏻
    Kdybych mel cas koukat tak, jako kdysi, tak to tu taky komentuju kolo po kole… aber neni cas koukat 😬

    Takze esi chces komentovat kazdou zatacku, tak smele do toho 😉
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    There is a clear difference from Ferrari before and after Ross Brawn, Jean Todt and Michael Schumacher joined the team. This pit/garage photo is from the time before they arrived. Mechanics using the car as lunch tables and drinking wine while eating at work.

    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Zatímco víkend minulý se v Portimau dojel letošní ročník Europian Le Mans Series, kde se celkovým vítězem stala posádka WRT #41, Kubica, Deletraz, Yifei, co tak srdceryvně nedokončilia v Le Mans, kde jim po posledním průjezdu pod obloukem Dunlop z prvního místa definitivně skáplo auto
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    ZDENDAK: Komentář k závodům a F1 🤔 Le Mans možná není F1, ale je to přece závod 🥸 Kdo si stěžuje, neumí číst 🤡
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam