PEPAZZ: pocty ne, ale v te same ani v nasledujicim useku nesmi. Pokud nasleduje hned druha zatacka, pak je tim myslena prave ta. Pokud nasleduje rovinka a pilot vyuzije drs, opet nesmi predjet a ani v te nasledujici zatacce. Pochopitelne je to o tom, jak situaci vyhodnoti fia. Ale diky za upresneni a v ramci setreni energie, tady je vysledek chatgpt:
V F1 platí následující pravidla, pokud jezdec získá pozici nelegálně (např. opuštěním tratě, vytlačením soupeře apod.):
1. Vrácení pozice
Jezdec, který získal pozici nelegálně, musí ji vrátit bez zbytečného odkladu.
Vrácení musí být jasné a bezpečné, bez zdržování soupeře.
FIA může zasáhnout a nařídit výměnu pozic nebo udělit trest (např. 5s penalizaci), pokud k vrácení nedojde dobrovolně.
2. Kdy může znovu zaútočit
Po vrácení pozice musí jezdec vyčkat přiměřenou dobu nebo sekci trati, aby se ukázalo, že pozici skutečně vrátil férově.
Zpravidla se nesmí zaútočit okamžitě po vrácení pozice (např. v té samé zatáčce nebo na stejném rovinkovém úseku).
FIA často hodnotí situaci podle kontextu – pokud jezdec vrátí pozici v nájezdu na rovinku a okamžitě využije DRS k opětovnému předjetí, může to být považováno za neférové.
Shrnutí:
Pozici vrátit bezpečně a jasně.
Nepředjíždět okamžitě zpět – ideálně počkat aspoň několik zatáček.
Pokud FIA vyhodnotí vrácení jako neférové, může i tak udělit trest.