BINARY_PARANOIC:
BUBBLE:
"čístý grotest" – Jo, nevěděl jsem, jak to jednoduše definovat, já ty nuance sleduju a všímám si, určitě ne jako profesionální typograf, ale odhadem asi 20 % času při práci strávím tím, že zkoumám a testuji písma.
(zrovna aktuálně jsem u jednoho spíš na 70 % a lehce tápu), takže písmo je pro mne vždy základní element a jeho licence jde často z mé kapsy, ne klientovy.
V tomto případě jsem to použil záměrně s tím, že opravdu mám pocit, že to písmo je "neoriginální", nijak mne to netrápí a ani mne to vlastně tolik nezajímá (jestli opravdu je), důležitější je nakonec fakt, že to ve mne evokuje zároveň "nezajímavé, mrtvé, nudné" – a to rozhodně nemyslím v kontextu "další grotesk", sám se dokážu ztratit v hledání toho správného grotesku kvůli jednomu glyfu v nějakém nápisu.
Osobně pravidelně porušuji licenční podmínky a omlouvám si to tím, že je to ku prospěchu věci.
(jako např. vkládání grafických elementů nebo log do písma a následný export pod vhodnějším jménem, používání kradených písem na nekomerční věci) – takže se ani necítím být někým, kdo by se měl autora ptát, jestli opravdu ta kresba vychází z nějaké rešerše a je závěrem jeho vnímaní nebo jsou to 2 nejpoužívanější grotesky v interpolaci :))
Díky za shrnutí, na mne takové písmo působí, že si ho studio vytvoří zejména pro to, aby jej mohlo na projektech licencovat, ale to samozřejmě v zásadě není nic špatného.
Jinak v oživování klasik – zklamání u nové Helvetica Now – proč takový gigant v oboru nevypustí dokonalé písmo, perfektně lokalizované? (řečnická otázka)
Ad Netvarec type viz obr: se svým soudem v inovaci jsem byl příliš zbrklý :)))