• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HASHPoznej vtip + jejich vysvetleni | Adolf Hitler ručí za vtipnost veškerých vtipů! Doživotní záruka! *záruku možno prodloužit
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    BLONDYNKA:
    BLONDYNKA:

    Ale proč se tedy zaměřujete na externality pouze jednoho způsobu, jak si lidé zjednodušují život - totiž automobilismu - a ignorujete všechny ty další způsoby?

    Kde je kritika automatických praček, které žerou energii, kde je kritika antikoncepčních tabletek, které promořují spodní vody a půdu hormony, po kterých mužům klesá množství spermií v ejakulátu? Jak to, že je dovoleno vyhřívat si domy na 26 stupňů, když bychom mohli vyhřívat jen na 17 a nosit svetry? Proč dovolujeme provoz YouTube a Googlu a s tím související spotřebu elektřiny, když bychom mohli trvat na navštěvování knihoven a vyprávění starých příběhů po tmě u ohně?
    Jak to, že ženy smí používat mejkap, kvůli kterému je ročně potřeba vykácet kilometry čtvereční brazilského pralesa?

    Rozvoj automobilismu umožnil brutální pokrok společnosti směrem k mobilitě pracovní síly.

    Mejkap umožnil... co přesně? OKLAMAT MUŽE, aby šukali ošklivky?

    *ironic slow clap*
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    Ach jo.
    BLONDYNKA
    BLONDYNKA --- ---
    GILHAD: Pointa ti uniká zcela, koukám.
    Možná, že zrovna ty jezdíš autem jen tehdy, když musíš. A co zbytek populace? To se opravdu snažíš vysvětlovat, že ty lajny aut ve městě, kde je vidět jen jedna osoba a auto je evidentně prázdné, mají pod sedadlem schovaný mnohasetkilový náklad nebo tu babičku? Nebo o čem vlastně mluvíš?
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    BLONDYNKA: Za lonsky rok jsem autem jezdil zejmena o vikendech, tedy 40+kg naklad v minimalne 3 krabicich 50x30x20 cm (pokud jsem jel fakt nalehko, tedy svacina+NB), ale vetsinou jeste neco jako 20 kilo betonu, tvarnic, nebo jineho materialu. Prez tyden prevozy spatne chodici 93 lete teticky, nejake to stehovani (auto nalozene az po vrch) a odvoz nekolika stovek knih mezimesto. Obcas prolozene tydennimi nakupy pro rodice. Takze 90+% jizd, ktere bych MHD nedal.
    Letos jsme stehovali kamarada prez cele mesto a jeho prebytky pak k synovi jinym smerem, takze zase plne nalozeny vuz, sklopena sedadla a skrin od predniho skla az k zadnimu - vesla se. Ditto lednicka (3 ruzne kusy ruznymi cestami).
    Nekolik cest do mist, kam jede autobus tak 3x denne a sradou prestupu

    Autobusy a metro jsem pouzival, kdyz slo jen o cesty po meste, protoze metro nemusim parkovat a neceka na cervenou. Ale takovych cest byla vyrazna mensina.
    BLONDYNKA
    BLONDYNKA --- ---
    GILHAD: Pochybuju, že by kdy jakákoli iniciativa požadovala vzdát se zcela cestování autem a nahradit jej plně tramvajemi. Vždy jde jen o apel na zdravý rozum, aby se lidi zamysleli, zda skutečně tím autem musejí pokaždé jet, na což obvykle obdrží spoustu odpovědí toho, typu, cos napsal - tj. naprosté zhovadilosti o tahání skříní (na které si stejně každý zjedná stěhováky, pač se do většiny aut nikdy nevejdou), vožení nechodících babiček (chtěla bych to vidět, kolik lidí fakt denně vozí nemocnou babičku), a jiných nesmyslech, které se ve skutečnosti týkají tak 1% cest.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    PISKVOR: Ale notak, mohli jsme ho krmit ještě pár minut. Mě to hrozně baví
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Já mám trolování rád, takže, GILHAD: Víš, že tohle je ilustrace něčeho co se stalo před 100 lety?
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    BLONDYNKA: Stava a taky se stava, ze tramvaji cestuji 2-3 lidi. Ale vetsina mych cest automobilem znamena pomerne znacny naklad a/nebo pomerne nedostupne destinace.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    Páteeeek! (kdy jindy se může stát, že z "auta zabírají prostor neúměrný svému přepravnímu podílu" se stane "jo tak ty nechceš vůbec nikde žádný auta, teroristo?!?")
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    MCKIDNEY: Celkovy pocet registrovanych vozidel v CR kv roce 2015: 7.069.206 Pocet registrovanych obyvatel:10.52 milionu - tedy 7 automobilu na 10 obyvatel vcetne nemluvnat - uboha vetsina bez pristupu k vozu ...
    BLONDYNKA
    BLONDYNKA --- ---
    GILHAD: A každý člověk v autě má samozřejmě v něm tu skříň, stolek, nemocnou babičku a čtyři děti. Rozhodně se nestává, že by autem cestoval jeden člověk do práce a jeho zátěž spočívala v notebooku a mobilu.
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    SALVATOR: Presne tak, akorat se cudne zamlci, jak bych tramvaji stehoval skrin, stolek, par zidli a dva kose nadobi, zvlast kdyz tramvaj nejede ani z vychoziho ani do ciloveho mista a nejblizsi spoj (prez pul kilometru na kazde strane daleko) znamena 4x prestupovat (se vsim tim harampadim) a samotnou jizdou stravit dvojnasobek casu. O tom, ze preprava takto rozmernych predmetu je v MHD stejne vyloucena ..
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Máme tu vtip o tom, že cesty byly dříve společné prostranství, kde se dělo prakticky všechno.
    Kvůli nebezpečí aut došlo ke společenské změně a většina populace se vzdala ve prospěch menšiny.

    Ilustrace bere tuto prudkou změnu a snaží se ji ilustrovat ironicky.
    Takhle diskuze je vtipnější díky tomu, že se tady krásně troluje :)
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    Něco jako

    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    TAPINA:
    GILHAD:
    Jo takhle. No že to je agitka je bezpochyb. Akorát já to pochopil tak, že to má hlavně upozorňovat na nadužívání aut vě městech proti MHD.
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    SALVATOR:
    Jinymi slovy - mesta vznikaly tam, kde se krizily cesty. Cim vic cest a cim vyznamnejsich, tim vetsi a vyznamnejsi mesto vzniklo. Stazovat si, ze ve meste jsou cesty znamena si stezovat, ze vubec mesta vznikala podle potreby obyvatel u cest a nikoli nekde, kde cesty nejsou (pricemz takoveho prostoru vzdy bylo a je mnohem vic nez prostoru s cestami)

    Muj deda byl podivin, nesnasel lidi, ale vzdycky chtel byt hostinskym. Postavil si hospudu u cesty na Pisek,k ale furt mu tam nekdo lezl. Tak si nakonec postavil novou, tady hluboko v lesich (Jara da Cimmrman - hospoda na mytince). Prijde mi, ze se pocet podivinu nejak zvysuje - chteji zit ve meste, ale nechteji tam cesty a lidi. Kez by se odstehovali na samoty a mesta nechali tem, kteri usilovali o to byt v centru cest a lidskeho spolecenstvi a prave proto je staveli tak a tam, jak a kde je staveli.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    No a v těch autech na silnicích asi seděj losi (proto taky ve Švédsku způsobujou nejvíc dopravních nehod, konečně to dává smysl), když jim lidi OBĚTOVALI prostor. Je to prostě antimotoristická agitka, netřeba v tom hledat nic víc.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    GILHAD: Nějak teď nechápu, jestli to má znamenat, že se mnou nesouhlasíš, nebo se má jednat o doplňující informaci. Předopkládám ale, že se to má týkat měst. Proto je ten obrázek ve městě a počítat to pro celý Švédsko je trochu zcestný.
    Převzatej článek sem k tomu našel, švédsky ho po mě nechtějte.
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    GILHAD: Jinymi slovyu - predstavis-li si ctverec kilometr na kilometr, tak ti podel jedne strany vede cesta. Pokud bys udelal pravidelnou ctvercovou sit cest, tak velikost oka bude 2x2 kilometry
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    SALVATOR: Svedsko: rozloha 450,295 km2, silnicni sit: 162,707 km - pocitejme vsechno dalnice, tedy šířka čtyřpruhé dálnice průměrně 27,5 metru, rozloha silnic 4474.4km2, celkova zastavena plocha tedy 2.7% - ovsem z jakehosi nepochopitelneho duvodu si odpradavna staveji lide obydli prevazne pobliz cest, nikoli co nejdal od nich ...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam