• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASAXCanon EOS xxxD a xxxxD Canon EOS 1000D, 1100D, 400D, 450D, 550D, 600D, 650D, 40D, 50D, 60D)
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    NJAL: tu 85/1,8 mma v planu, jen se rozhoupat :) jinak si myslim, ze treba 35/2 je takovy divny sklo na crop. Me tech 50mm prijde strasne nezajimavy, proste oko no :) To spis tu 50/1,8 I na crop, tohle sklo se mi taky moc libi, ale problem je dostupnost...
    NJAL
    NJAL --- ---
    Samozrejme, nova 50/1.8 Mk2 stoji kolem 3000... Coz je asi nejlevnejsi vstup do sfery pevnych skel, opticke kvality a svetelnosti na Canonu. Horsi je, ze potom ty consumer zoomy uz nikdy nebudou, co byvaly :-)
    NJAL
    NJAL --- ---
    VECTOR: No, vyhoda je, ze v oblasti pevnych ohnisek se da poridit velmi slusna kvalita za relativne malo penez, tim spis, pokud to clovek kupuje v second handu. Poridil jsem:
    - 35/2 - nova, za ~6000 + clona 500
    - 50/1.8 Mk1 - second hand, nova stejne nejde sehnat, s clonou za 4500.
    - 85/1.8 s clonou - second hand, za 6500(!), moc pekna cena.

    Pevna skla jsou fajn, pokud ma clovek misto (jit dopredu ci dozadu podle potreby) a cas na pripadnou vymenu objektivu, nebo spekulovani nad zaberem...
    VECTOR
    VECTOR --- ---
    LADINEK: Mam 450D. ale zas najednou premyslim, jestli nekoupit spis pevny ohnisko. budu si je muset vsechny vyzkouset nekde a pak se rozhodnout..
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    VECTOR: mam Tamrona 17-50/2,8 a je pravda, ze ma pomaly ostreni, ale jinak je to super sklo. Ja ho muzu jen doporucit, ale zase zalezi co chces fotit, jestli to bude nejakej sport, tak na to asi moc dobrej nebude.
    Ja ho kupoval predevsim proto, ze mi tady plno lidi reklo, ze je odolnej. Taham ho hodne na ryby, na hory kde se vali po zemi, ve vlhku a pisku atp. vsechno zatim prezil :)
    Alternativou muze bejt 17-40/4L kterej se dneska asi bude dat sehnat jetej za cenu novyho Tamrona, ale pokud nemas FF tak to asi bude zbytecny...to same se da rict o 16-35/2,8 kterej je, ale cenove jinde...
    TECHNIK
    TECHNIK --- ---
    VECTOR: To srovnání šumu 450D a 400D je na nástěnce.
    NJAL
    NJAL --- ---
    VECTOR: Sumet to bude furt. A jestlize se nekde Canonu povede technologii predhonit rozliseni, tak to bude trvat jen chvili, nez to zase zabijou MP dostihy... :-/
    VECTOR
    VECTOR --- ---
    NJAL: Kdepak, nekde jsem videl srovnani sumu 450D vs 400d a je to takrka .. nesrovnatelne. Zkratka, porad se to zlepsuje, ale porad to sumi ;)
    NJAL
    NJAL --- ---
    Ehm, anebo vysoce svetelne objektivy, aby se snizilo ISO o clonu ci dve.
    NJAL
    NJAL --- ---
    WANTO: Rekl bych, ze u Canonu se sum v kazde rade plusminus udrzuje na stejne urovni, protoze ac se zlepsuje technologie, tak se navysuji pocty MP. A nekdy je skok v MP vetsi, nez v technologii, a pak se deji veci, co lidi nevidi radi (7D a 50D zrejme sumi vic, nez 40D). Takze jedina rozumna cesta za nizsim sumem je prejit na vyssi radu.
    WANTO
    WANTO --- ---
    No to zase musím uznat, že Olýk šuměl i na ISO 50 a ISO 200 už bylo nepoužitelné, kdežto na 1000D si člověk může vesele cvakat na ISO 800.

    Mimochodem, nemáte někdo přehled o tom, jak se odolnost proti šumu u DSLR zlepšuje? Třeba jestli se v tomhle ohledu nějak výrazně liší 350D oproti 500D, jestli je vůbec nějaké výrazné zlepšení možné, když se nemění velikost snímače.
    NJAL
    NJAL --- ---
    WANTO: No, ale kdyz mas moznost f/2 a ISO1600, tak ten kompakt docela dozenes...
    WANTO
    WANTO --- ---
    NJAL: Však já vím :-)

    Mimochodem, ještě k té stabilizaci, ještě před rokem jsem fotil s Olýkem SP-550 a teďka si říkám, kde jsou ty časy, kdy jsem díky stabilizátoru udržel z ruky 1/2 s :-)
    NJAL
    NJAL --- ---
    WANTO: No dobre, ale na to, abys trumfl Padinu na f/5.6, to musis zainvestovat o dost draz, nez do setaku ;-) A Tebou zminovana Sigma take neni bez chyby (mam ji take), zejmena mi vadi mala ostrost na sirokem konci.
    WANTO
    WANTO --- ---
    TECHNIK: Někdy je na krátký ohnisko potřeba i stativ. Ne vždycky je takový světlo, kdy můžeš fotit na ISO 100 na jednu tisícinu.

    Jinak jestli neplánuješ v dohledný době dokupovat nějaký lepší sklo, tak rozhodně tu IS verzi.
    NJAL
    NJAL --- ---
    TECHNIK: potreba stabilizace vzdy plyne z casu, ktery se fotak rozhodne pouzit. Takze kdyz bude malo svetla, tak nemusis udrzet ani tech 18mm na dane clone a ISO.
    WANTO
    WANTO --- ---
    Njal: na ostrost si zase nestěžuju (i když padesátka 1.8 při cloně 5.6 to prostě neni), ale mnohem víc mě třeba štve zreslení (barrel distortion), manuální ostření je tam taky na dvě věci. Ale tak záleží na tom, co s tím chce člověk fotit, nakonec je to stejně o tom, jak je kdo (ne)šikovnej.
    TECHNIK
    TECHNIK --- ---
    NJAL:
    WANTO: No tak já asi půjdu do toho IS. Rozhodoval jsem se proto, že na aaron.cz psali "POZOR! tento set Canon EOS 500D je s objektivem, který nemá stabilizaci, avšak na takto krátkém ohnisku stabilizace není potřeba. "
    NJAL
    NJAL --- ---
    WANTO: A je to fakt neostry objektiv, nebo neni moc dobre zaostreno fotakem? Protoze podle testu by ten IS setak mel byt velmi dobry (za tu cenu).
    WANTO
    WANTO --- ---
    Mám tu IS verzi, žádný zázrak to teda není a slyšel jsem, že ta ne-IS verze je ještě horší. Takže v tvém případě bych bral tu nestabilizovanou za symbolickou cenu a šetřil si na Sigmu 17-70 ;-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam