• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASAXCanon EOS xxxD a xxxxD Canon EOS 1000D, 1100D, 400D, 450D, 550D, 600D, 650D, 40D, 50D, 60D)
    Klub všech majitelů a příznivců Canonu 450D (a 1000D, jelikož má podobné parametry a shodné příslušenství). Rady, tipy, triky, zkušenosti.

    Majitelé fotoaparátů hlaste info pro nástěnku

    , do pošty nebo ve formátu *INFO_EOS* a zde informace
    rozbalit záhlaví
    POMPO
    POMPO --- ---
    VECTOR:
    Koupil jsem to. Az to prijde prubnu.
    VECTOR
    VECTOR --- ---
    POMPO: to vypada zajimave. bych skoro vyzkousel
    POMPO
    POMPO --- ---
    NJAL: o blikani neprijdu ne? prijdu jen o to, ze tam budou videt ty cerny ctverce, ne?
    NJAL
    NJAL --- ---
    POMPO: Mno. Prijdes o projekci ostricich bodu na matnici (blikani), a take Ti to mozna posune mereni expozice.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    Canon EOS 550D / Rebel T2i Review: 1. Introduction: Digital Photography Review
    http://www.dpreview.com/reviews/canoneos550d/
    LAPAK
    LAPAK --- ---
    VASAX: slepota, omlouvam se :)
    SP1T
    SP1T --- ---
    VECTOR: ja kupoval na amazonu za £8
    VECTOR
    VECTOR --- ---
    ztratil se mi ten gumovej chranic hledacku, neda se nekde za par korun sehnat novej?
    VASAX
    VASAX --- ---
    LAPAK: Však ano... "Což má velký dopad na jpeg kompresi (takže se nafoukne i jpeg v rawu) i na samotnou raw kompresi" - citace z mého komentáře. ;-)
    LAPAK
    LAPAK --- ---
    MURHAAYA:
    LADINEK:
    VASAX: no ja myslim, ze u toho nicmoc-kvalitniho jpegu v nahledu rawu, jako nejakej rozdil tam bude, ale asi ne zas tak moc, ale co si myslim ze tam hraje tu nejvetsi roli, tak i samotny raw data jsou kompresovany (bezztratove) a tam se teprv asi daleko vic projevi fakt s detajlama pri visim isu jak jste rikali, nez u toho jpegu... imho
    ----------------------------------
    TECHNIK: jeste krom knizek i ten internet je dobry medium, rozdil je v tom, ze z knizek je kvalitnich treba 80%, z internetovych clanku tak 20% :) nicmene muzu vrele doporucit www.fotoroman.cz ma tam vetsinu clanku, co ma ve svych knizkach (ktery jsou sice supr, ale drazsi) no a ja se technicky veci okolo foceni apod. naucil vpodstate hlavne diki tomuhle...
    VASAX
    VASAX --- ---
    WANTO: To bych se solidně prošel ;-). Ale u nás taky bude
    WANTO
    WANTO --- ---
    Kdyžtak jestli seš z Prahy, tak jsem ji tam nedávno viděl v knihovně...
    VASAX
    VASAX --- ---
    Na tu "Interview s fotografií" se juknu, zní to zajímavě
    WANTO
    WANTO --- ---
    Jako z knížek, co tu mám o fotkách, považuju asi za nejlepší investici Interview s fotografií, kde je sedm fakt inspirujících rozhovorů s různými fotoreportéry... a nehodnotím ani tak to, že jsem ji koupil na Prague Photo fakt za pakatel, ale hlavně její obsah, prostě kniha jak má být. Pak z těch netechnických je ještě hodně dobrá Obraz jako dialog s časem, i když teďka už nevím, kde ji sehnat (a pořád doufám, že op-art Andy Warhola je chyba korektury :-) ).

    Z těch techničtějších si pak vybírám ty, kde jsou nějaké dobré a inspirující fotky, takže vedle té kompozice od Freemana tu mám třeba i Naučte se fotografovat dobře krajiny, jejíž název zní fakt strašně, ale na druhou stranu fotky tam jsou na dost slušné úrovni a ještě je u nich napsané, jak byly focené a tak.
    VASAX
    VASAX --- ---
    WANTO: Jako já jsem měl od něj nějakou knížku a ta se mi taky nelíbila, ale už si nevzpomenu jaká to byla. Jinak nejhorší braky co jsem četl tak byly nějaké "fotíme svatbu" (ty jsem měl asi 3 a myslím že člověku, co si bez přeceňování troufne na svatbu, byly úplně na prd. Ta nejlepší měla tak max celkem dobré tipy na různé scény a kompozice, ta nejhorší tam měla nějaké příklady osvětelní a vyvažování kde jsem byl celkem přesvědčen, že ten popis nepatří k fotografii (resp jako patřil, ale popisoval něco co na té foce IMO bylo jinak... (konkrétně u toho nasvěcování to bylo nejmarkantnější...). Jinak takové ty věci "fotíme... ", obzvlášť z domácí produkce, většinou nestojí za ty peníze. Já osobně nedám dopustit na Petersona, ale zase jsou tací co ho proklínají, je to věc preferencí (největší věc co mi na něm vadí je, že je Nikonista. Naštěstí ne takový ten pravověrný, nějak tu značku neprosazuje)
    TECHNIK
    TECHNIK --- ---
    WAMI: To neni zas takovej Spam :-) No škoda. Přijít s tim o měsíc později, tak bych do něj klidně šel, ale teď jsem solidně vyždímanej :-)
    WANTO
    WANTO --- ---
    Mně se ještě hodně líbí od Michaela Freemana knížka Očima fotografa - kompozice. (Taky ten člověk napsal knížku o expozici, která se mi zase hodně nelíbí.)
    TECHNIK
    TECHNIK --- ---
    Všem děkuji za užitečné rady.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    Takovy veci,jako co je hyperfokalni vzdalenost,jak funguje hlouka ostrosti atp. to v sobe maj i ty knizky od kulhanka a adamse.ty od adamse jsou co se filomy techniky tyce vice mene definitivni.jsou celkem nedavno revidovany.zonalni system pro diaky je ale stejnej pro digi.co v tech starsi asi nenajdes(nerikam ze v novych jo) je jak funguje stabilizace,stavbu snimace,neco o bayerove masce a interpolacich,rawu...akorat ze tyhle veci najdes na netu AKTUALNI. Raw workflow se musis naucit sam.ty starsi knihy jsou naopak plny starych zajimavych veci.rezy ruznyma objektivama.veci kolem makra od uplnyho zakladu (vytah,prodlouzeni expozice) a hlavne ty knihy odpovi na Proc?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam