• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASAXCanon EOS xxxD a xxxxD Canon EOS 1000D, 1100D, 400D, 450D, 550D, 600D, 650D, 40D, 50D, 60D)
    VASAX
    VASAX --- ---
    NJAL: Jasně že jsem to trochu nafoukl, ale chápeš moji pointu. I když ono to má asi nějaký důvod proč se nedělají nějaké široko-daleko :-) Lka :-)
    NJAL
    NJAL --- ---
    VASAX: No, zase takove terno to neni... 70-300 je na dlouhym konci dost slaba... Az na f/8 se zlepsi o neco.
    VASAX
    VASAX --- ---
    NJAL: tak ten canon a tamron, to je kazdej jina trida :-)
    to je jak rict kdybych si mel vybrat mezi 50/1,8 a 50/1,2 tak volim 1,2 :-)
    NJAL
    NJAL --- ---
    MURHAAYA: Tak ale vzdy jde i o nejakou ostrost... Nic ve zlem, ale pokud bych si mel vybrat na 270mm ohniska EF-70-300 IS nebo Tamron 18-270, tak beru Canon...
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    NJAL: ale kdyz budes fotit leteckej den, tak nepotrebujes svetelnost, i za spatnyho pocasi ti nejakych 5.6 nevadi.

    ja sem zas nevidel fotky z leteckyho dnu, co by nevypadaly jako z ultrazoomovyho kompaktu :)
    NJAL
    NJAL --- ---
    MURHAAYA: No jo, jenze to je proste o vkusu a o tom, co Ti Tvoje vlastni fotky rikaji. Ja zase celkem uprimne mohu rici, ze bych se z fotek staticke stojanky postizenych lomotomii asi poblil :-)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    NJAL: no na tuhle akci bych ani nesel a pokud jo, tak bych si vzal holgu a fotil stroje na zemi :)
    NJAL
    NJAL --- ---
    MURHAAYA: Tak on je vzdy pruser, kdyz mas akci, kde chces toho co nejmin nosit, a zaroven predpokladas pouziti hodne ohnisek. Typicky CIAF - 10-20 pro zabery dymovych efektu na obloze, zakladak pro statickou stojanku a tele pro letove ukazky. To pak nevis, jestli sebou vlacet kvalitnejsi tunu skla nebo mene kvalitni lehky sirokorozsahovy zoom (o 28-300 L IS neuvazuji ;-)).
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    Mel sem v ruce 18-200ku nebo 18-250ku od sigmy a jedina vec k cemu to je dobry je tim nekoho umlatit:-)
    VECTOR
    VECTOR --- ---
    Jojo, 18-200 IS je dobra nahrada setaku. A je kovovej, pusobi bytelnym dojmem.
    POMPO
    POMPO --- ---
    MURHAAYA:
    Ja fotim ruzny akce, lidi atd...
    tech 85/1.8...
    Ja te nevim, me to prijde jako spis specialni sklo na lidi, kdyz mas dost mista a casu si je nastavit. Jisteze je to pak dobry vysledek, ale tak nejak subjektivne me to ohnisko 85 na cropu, cili 136 neprijde jako neco, co bych si koupil k setaku. To uz treba radsi 200mm na veci opravdu na dalku. Podle preferenci no...
    POMPO
    POMPO --- ---
    MURHAAYA:
    Me to povidej...
    Nejakej setak, nebo klidne i pevny siroky sklo a cokoliv ze serie 70-200mm no...
    VASAX
    VASAX --- ---
    POMPO: Já taky, osobně bych do nějakého takového nešel.. i když na nějaké výlety kdy se mi nechce nic tahat a jde jen o nějaké lepší dokumentační fotky by se mi něco takového šiklo, ale asi by to bylo jako někde hodně na konci v "buy" listu :-).
    Proste cestovni XXXD + nějaký 17-250 s IS a máš to na takové to domácí cvakání jak dělané.
    NJAL: já většinou dojdu k situaci kdy prostě 18 potřebuji a i jratší by se šiklo. není to tak často, preferuji raději delší ohniska, ale občas není vyhnutí.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    JIRAS111: vsechno co sem psal jsou canony. nohy jsou nejidealnejsi zoom a jestli to chces na tygry na safari tak neco jako 200/4 nebo delsi, at te nespapaji .) ale na Full frame je 135ka (coz je ekvivalent 85ky na cropu) pohodova vec. (tohle je napr z 135ky z prazsky zoo z vyberu tygru)


    POMPO: no me to prijde, ze se kvalitou obrazu od kompaktu moc nevzdali.

    navic pevny sklo se da hezky seridit na FF/BF. Ty dlouhy zoomy maji tristni svetelnosti (na 55 zacinaj na 3.5).

    navic 85/1.8 prodas kdykoli,ale prodat kitovej nebo doublekitovej...

    pokud mas 450Dcko, tak z tech 12ti mega z fotky porizeny 85kou klidne udelas vyrez a spis se naucis komponovat kdyz budes mit pevny sklo nez kdyz pri kompozici krom o nohach musis premyslet jeste o zoomu. Jsem rozhodne pro ty pevny skla, svetelnost, kvalita provedeni, ostrost a dokonce i cena mluvi pro o proti tomu megazoomu
    WANTO
    WANTO --- ---
    JIRAS111: A co s tim budeš fotit? K tomu 18-55 IS seťáku se dělá IS tele 55-250, kvalita samozřejmě odpovídá ceně.
    NJAL
    NJAL --- ---
    Myslim, ze zakladni otazka je - jak dlouhy ohnisko je na ty cesty potreba?
    POMPO
    POMPO --- ---
    VASAX:
    Jsem nepriznivcem techhle zoomu s pomerem dlouhej/kratkej pres 10.
    tady 250/18 dokonce 14.
    Ale na cesty asi dobry.
    Pokud od toho clovek chce dalsi krok od kompaktu/EVF, tak tohle je asi vono...
    VECTOR
    VECTOR --- ---
    WWWNICK: to se mi taky stava porad. nevim cim to je ale, mozna tim, ze pouzivam neorigo baterie...?
    VASAX
    VASAX --- ---
    POMPO: asi:
    http://www.photozone.de/canon-eos/293-tamron-af-18-250mm-f35-63-di-ii-ld-aspherical-if-macro-canon-lens-test-report--review

    MURHAAYA: já myslel že momentka je o času... 35 je fajn třeba na portrétku... jak u koho, já na portréty raději delší

    Jasný že tam máš ohniska co nevyužiješ... většinou se člověk pohybuje na třech. ALe zase je tam komfort za skladnost, za rychlost změny
    A takové šílené ohnisko jako 31 je třeba na cropu 50mm ;-).

    Nemám nic proti pevným ohniskům, i když nerad měním objektivy... třeba 17-55 plánuji pokrýt zoomem optimálně s 2,8 a IS, protože v situacích kdy takový objektiv potřebuji potřebuji "celý rozsah" či rychlé přepínání.
    JIRAS111
    JIRAS111 --- ---
    diky za nazory, takze promennej zoom nebrat ? celkem by me lakalo neco jak tu pise murhaaya 85/1.8 to je co, canon ?, nebo sigma? a da se to udrzet v ruce, nebo to je na stativ ? Zas ta svetelnost toho objektivu je vyborna, tak by to mohlo bejt na kratky casy ze.. jen si nejsem jistej, jestli jsou vzdycky nohy idealni zoom z hlediska kompozice, kuli moznym prekazkam mezi focenym objektem a fotakem..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam