PIERDUS: jako nejeden startup zacali v legalne sedy zone, ale meli uz takovy momentum, ze s nima asi labely mely motivaci dohodnout se. realne na aut. odmenach si muzou dovolit odvadet mnohem min (vzhledem k poctu prehrani) oproti tradicnim mediim. protoze se ale poslech agreguje posledni leta hlavne odtamtud (spolecne s youtube), tak dostavaji autori cim dal min. no a pak je tu 'afera' ohledne placeni ghost producentu, vykoupeni prav, a vytvareni fejkovych autoru, ktery jsou nasazovany do spotify playlistu. tim, ze se takova skladba uchyti, jdou tantiemy zase zpatky ke spotify. :) vlastne to neni nic jinyho, nez co delaji velky labely, ale spotify (a obecne 'sexy startupy' jako uber nebo airbnb) se casto uvadi jako protiklad 'tradicnich evil' struktur, pritom neexistuje zadny predpoklad, ze by se z podstaty veci mely chovat nejak vice moralne. (nechovaji; chovaji se uplne stejne trzne, ale s bonusem marketingem hypertrofovany otevreny podpory verejnosti.)