• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOMEEKJungle / Drumandbass a všemožné zlámaniny

    DISKOFILŮM VSTUP ZAKÁZÁN / 2024: ZBYLI JEN DISKOFILOVÉ A DŮCHODCI

    EMOTIKONY / PHUN WORDS

    I Klute to ví: "Never trust a white man with dreads"

    2014 motto: never trust a dj that doesn't use headphones...

    rozbalit záhlaví
    VEX
    VEX --- ---
    INK_FLO: Vetsina novych veci je spojena s novou technologii. Jako graffiti vzniklo s vynalezem barvy ve sprayi, cekal jsem trochu nejaky novinky v hudebni tvorbe s prichodem vysokorychlostniho internetu, ale to byla asi pitomost, tak uvidime pozdejim.
    Za zminku mozna stoji AI producenti.
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    reynolds o tom má celou tu knihu Retromania a dle něj je to relativně novej fenomén, kterej začal po r. 2000 cca...od té doby jedna z mála nových věcí byla dubstep, a už i ten byl víceméně amalgam předchozího. Navrhl tam dobrej myšlenkovej experiment - kdybyste někomu v r. 60 pustili hudbu z r. 75 - 80, tak to pro něj je jak ze sci-fi, úplně jinej a novej svět, to samý 80 VS 90 - 95....no a 2000 vs 2015/19? minimální rozdíl...prostě že ten vývoj se zastavil a už se to jen točí v nekonečných kruzích, možná už není kam dál jít, případně vývoj půjde směrem nějakýho taktilního poslechu celým tělem, případně synestézie více smyslů apod.
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    AKISAN: No je to zajimavy protoze je to v roce 2019 v mainstreamu novej sound. Potvrzuje to moji teorii :)
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    FALLENGEMINI: jasný, já si občas poslechnu různý indie kytarovky a tam polovina věcí zní jak věci co poslouchal fotr (E.L.O., Fleetwood Mac...) případně různý 80s post-punky a artový onan-rockovky, akorát to má novej zvuk a hudebníci u toho ironicky pomrkávají, jakože hustá umělecká rekontextualizace a postmoderní převyprávění/aktualizace...a to nemluvíme o synthwave plus jakejkoliv jinej wave, kterej způsobuje to, že se děcka začnou oblíkat jako depešáci v r. 89, tam to je na retro fetiši založený celý...a do to teď navíc ten gabber ještě :-)
    FALLENGEMINI
    FALLENGEMINI --- ---
    INK_FLO: myslim, ze tohle se do urcity miry tyka kazdyho hudebniho zanru, ne jen elektronicky hudby. vznikne neco novyho, par let je to fresh, nabaluje to novy vlivy a lidi, pak se to zakonzervuje, protoze uz neni moc co vymyslet, a piluje se technicka stranka veci.
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    jsem rád, že se dostávám do fáze života, kdy se dá často během nějaké debaty vytáhnout vhodný citát (který beztak už v té debatě v minulosti několikrát zazněl), který to celý vysvětluje, a tím pádem není potřeba to dál okecávat :-)

    "But in the 21st century, for the most part it feels like development in electronic dance became lateral not linear - sideways journeys across the genrescape, combined with a deepening of sound design and a textural thickness afforded by recurrent upgrades in digital technology. Structurally, in terms of what the beats and riffs are doing, the music has not really advanced. But the sound has a high definition gloss and dimension to it that´s 21st century. The architecture is 90s, but the interior decor and exterior paint job are totally now." (Simon Reynolds)
    VEX
    VEX --- ---
    MEDAN: Za me je zase Noisia ten influencer. Neni to tak okaty, ale zase to trva roky a neustupuji.
    FALLENGEMINI
    FALLENGEMINI --- ---
    tak technicky tu latku v ty dobe nastavoval krome Pendulum a Sub Focuse taky Fresh (solo), ze jo. jinak pokud se budeme bavit o revoluci zanru v ramci poslednich 10 let, urcite to byl Mefjus, kterej totalne zmenil ten tvrdsi sound, at uz se na to divame z hlediska techniky produkce nebo nejakyho “groovu”. a vetsina soucasnych producentu ho povazuje za zvukovej strop, kterej je jeste dal nez treba Noisia
    KYN
    KYN --- ---
    AKISAN: já to vždycky bral tak, že Subfocus "jen" nasedl na Pendulí vlnu a byl v tom ještě lepší. Ale nemam v hlavě, jak ty věci vycházely.
    MEDAN
    MEDAN --- ---
    AKISAN: a na Noisii a na další... ale pokud mě paměť neklame, tak ti jednak byli vždy tak nějak až na "druhém místě" za Pendulum a druhak oni sami nezpůsobili ten boom. Oni se na něm spíš svezli, protože ve stejné době dělali podobně čistý a mainstreamový skladby. Nebo ne?
    AKISAN
    AKISAN --- ---
    a vsichni tady mluvite o Pendlumum ale ja bych rozhodne nezapominal na SubFocuse......
    MEDAN
    MEDAN --- ---
    Podle mě ten moment, kdy se do hudebního žánru přivede něco "nového" a nějak se posune, se dá poznat jednak podle technické stránky tvorby a jednak podle toho, že takový nový prvek přivede skokově nové publikum. A obojí se stalo u Pendulum. Mám pocit, že něco podobného se stalo i někdy v době kdy přišel Ed Rush a techstep, to jsem sice sám nezažil, ale obecně z toho jak o této době za ty roky slyším a čtu a taky když poslouchám co v té době vycházelo, věřím tomu. Dokonce jsem zažil reakce ve smyslu, že lidi jako Ed Rush a spol. dnb zabili a udělali z toho diskotéku... Což je stejný názor, jako já měl vždycky na Pendulum :)
    AKISAN
    AKISAN --- ---
    asi tak no,,, od roku 96 posloucham dnb, old roku 98 sem dj a ted mame rok 2019 a ja sem strasne stastnej za tohle))))))))))))))))))))))))))))))))

    Original Business
    https://www.youtube.com/watch?v=Mbz7OC-Jz1I
    VEX
    VEX --- ---
    KYN: Já to vidim úplně stejně:)
    L4MA
    L4MA --- ---
    MARIHAI: coz jaksi u hudby uplne neplati a vsichni radi poslouchame tisici variaci toho, co mame radi. :)
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    RONDO: Zákon klesajícího mezního užitku říká, že mezní užitek s růstem objemu spotřebovávaného statku klesá. Z toho vyplývá, že nejvyšší přírůstek uspokojení potřeb přináší první spotřebovávaná jednotka statku. Každá další jednotka přináší spotřebiteli menší užitek.
    KYN
    KYN --- ---
    VEX:
    1) no jasně, oni byli poprockeři, co to nějak promítli do dnb. Plus je tam něco navíc, ale možná jen to, že byli v tý době o 2 levely napřed technicky. Ten posun a vliv byl hrozně velkej a kdyžs to pustil někomu, koho dnb zajímal jen okrajově a na všechno ostatní ti řekl, že je to furt to samý, tak u Pendulum ne. To je podle mě třeba dobrej radar :)
    2) v určitým momentě to právě už moc nejde.
    3) možná, nevim.
    KYN
    KYN --- ---
    FALLENGEMINI: autonomic byl revoluční, ale ten je podle mě v dnb škatulce omylem. Což by asi některý lidi řekli i o Pendulum, takže uznávám :)
    RONDO
    RONDO --- ---
    já hlavně nikdy úplně nepochopil tu honbu za novostí, to je kategorie, která mě nějak míjí
    VEX
    VEX --- ---
    KYN: Rozumím.
    1) Co nového přinesli Pendulum do dnb? Jak poznám, že to není vliv jinýho žánru? Já to nepoznám.
    2) Jak chceš inovovat taneční hudbu aby zároveň zůstala taneční?
    3) Všechno je kopírka.
    AKISAN
    AKISAN --- ---
    napr ja byly tenkrat totalne v pici (sem furt, naposled sem to hral pred Alixem ve Stormu) z tohodle....jenze hned mi doslo proc...pac to zni jako z Mezzanine od Massive Attack)))

    The Shroud
    https://www.youtube.com/watch?v=NqHLOehwX90
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam