• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOMEEKJungle / Drumandbass a všemožné zlámaniny
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    OPTICAL MASTERCLASS PART 1 1920X1080
    http://www.youtube.com/watch?v=zKMr8Bbqh8s
    JUANITA
    JUANITA --- ---
    vcera jsme nabrali 002, tak az nabrousim nuzky a nejak tomu dam tvar, vypoustim. pisu to sem ciste proto, abych se z toho nemohl vyvliknout.
    KYN
    KYN --- ---
    JUANITA: Supr, fakt! Ses proběhal až do takovýho uplně extrovertního projevu :) Mulatu Astatke velkej objev pro mě.
    L4MA
    L4MA --- ---
    JUANITA: sheeeiiit. :)
    JUANITA
    JUANITA --- ---
    Zablesk Podcast 2.0 [001] [czech]
    https://soundcloud.com/zableskpodcast/202005-zablesk
    AKISAN
    AKISAN --- ---
    ESKA: jo, to beru!
    L4MA
    L4MA --- ---
    ILL_EEL: chapu a do urcity miry samozrejme souhlasim. nicmene "vytvarej lidi s laskou k oldschoolu" znamena stary lidi, pro stary lidi, ktery ten dokument vlastne moc nepotrebujou a vubec nic novyho jim nerekne. :)
    krom toho, ze neexistuje zadnej zdroj, kterej by zahrnoval ty post 2000 dekady (prave i kvuli tem starejm pakam, kterou jsi i ty, protoze taky 15+ let shrnes klidne jako "nic moc zajimavyho se nedelo". :)), tak ja si naopak myslim, ze vetsina lidi posloucha dnb kldine jednotky let, nakej oldskool HC, early jungle nebo Good Looking je nejen ze nezajima, ale ani jim treba nema uz co rict (a kdyz budou chtit je k tomu nepreberne informaci), a mnohem prinosnejsi a zajimavejsi by bylo napr. venovat se tomu co znamenalo neuro driv a co ted, co zpusobil deep, jakym zpusobem se scenou zahejbal prechod z analogu na digital v produkci i djingu, mainstreamizace (ktera je teda u dnb krute moc rozdilna nez v jinejch elektronickejch zanrech), venovat se tem hlavnim vlnam novejch producentu, ktery nekolikrat zpusobili prevrat... fakt jen priklady aktualnich temat, ktery jsem vysypal behem par vterin.
    jsou fakt tisice zajimavjesich informaci a lidi, nez znovu zopakovat memberberries o piratskejch radiich, warehouse ravech a jungle x dnb konjunkci, a kecat s djema, ktery se za 20 let nikam neposunuli a producentama co 20 let nic nevyprodukovali.
    ESKA
    ESKA --- ---
    AKISAN: Jako těch jmen je spousta, to nemá cenu jmenovat. raggajngle a jumpup tam taky skoro nejsou zmíněný. ale ty další věci. Mluví se tam o nějakým tracku a oni ho tam nepustí. Jako podklat tam jedou úplně nonsense tracky občas. A některý ty kecy, který tam říkají jakože jsou unikátní v dnb by se dalo říkat o spoustě dalších žánrů. Mělo to pár světlých momentů a za mě celkově asi dobrý. Ale zdaleka ne skvělý.
    KAMCZA
    KAMCZA --- ---
    Mně přijde, že se v tom dokumentu všichni hodně moc žerou, jsou úplně do sebe zamilovaný. Angláni..
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    AKISAN: takhle to vypada kdyz se scenar a dramaturgie vytvari az ve strizne :)
    ILL_EEL
    ILL_EEL --- ---
    tenhle díl je taky zajímavej

    1.) That UK Sound - Acid House Documentary
    http://www.youtube.com/watch?v=sPlgzQzDDuc
    ILL_EEL
    ILL_EEL --- ---
    AKISAN: tohle je docela dobrá sérka, akorát mi vadí, jak kategoricky tam rozdělujou jungle jako čistě jamajskou/černošskou hudbu a d'n'b jako úplně něco jinýho. Cca do roku 1995 bylo skoro všechno označováno jako jungle, potom se od toho scéna začla distancovat, kvůli špatný reputaci (gangy/násíilí atd) a název drum'n'bass ho postupně nahradil (i když se objevoval paralelně asi už od roku 92/93). Hlavně v tom díle o junglu ten týpek trošku mylně s tím názvem spojuje hlavně tracky s ragga vokálama a dubovejma/reggae samplama. Přitom název jungle byl používanej pro všechno od atmo bukemovek po temnoty. Něco jako říkat že japonský jídlo se rovná sushi)))
    ILL_EEL
    ILL_EEL --- ---
    L4MA: asi to bude tim, že většina těch historickejch dokumentů je dělaná spíš pro širší publikum a to první desetiletí bylo prostě nejzajímavější/nejnabitější - v podstatě každej rok ta hudba zněla úplně jinak, z illegal ravů a pirátskejch rádií se ta hudba dostala do mainstreamu, na akce typu Blue Note chodily popový celebrity a podobně...

    Vývoj po roce 2002 už je zajímavější spíš jen pro zasvěcence, protože je to o rozvoji subžánrů, nic vyloženě přelomovýho se nedělo. Imho asi nejzajímavější věcí byl další přesah do mainstreamu typu a fúze s popem typu Rudimental a pak vlastně kompletní přechod produkce i releasů z vinylu na digitál, ale to nebyla věc jen d'n'b.

    Tim nechci říct, že by ta historie po roce 2002 nebyla zajímavá, ale vysvětluju, proč je asi v historickejch dokumentech víc věnováno 90s, než dalším dekádám. Nehledě na to, že je většinou vytvářej lidi s láskou k oldskoolu.))
    SYXAO
    SYXAO --- ---
    AKISAN: jsem neznal

    AKISAN: to je jasný chybí tam Afrodajt .)
    Za mě se tam nezmínili skoro o Good Looking a Lidech kolem, potom tam skoro vůbec nezmínili vlnu liquidu kterej dostali drum & bass do širšího povědomí High Contrast, Nu:tone, Logistics a lidi kolem Hospitalu někdy kolem roku 2001 - 2004 je tam zmíněnej jen Marky, Shy FX. Dál žádná zmíňka o Commercial Suicide
    Pak tam není skoro zmíněnej Break kterej se najednou objevil a byl s produkcí úplně někde jinde něž ostatní a hodně změnil zvuk drum & bassu navíc jeho tracky hráli všichni od liquid/deep djs po neuro/jump up dje
    Není tam zmíněnej začátek deepu kterej fakticky odstartovali Commix albem Call To Mind v 2007... to samé 2009 žádná zmínka o Perezovi a jeho albu 1984 hraje tam v podkresu forsaken
    a tak by se dalo pokračovat dál. A taky jak píše JUANITA podložit diskuzi s icicle a phace skladbou od logisticse která je navíc z jinýho období pi nepříjde úplně košer...
    Na druhou stranu mě potěšili pokecem se Spiritem, jde vidět že na tom dělali déle jak rok, taky se mi líbilo jak tam Tony zdrbnul sigmu "it's not true love, it's a functional proces to make money" a hlavně tam hraje Marka takže tady je svět ještě v pořádku ;-)
    mimochodem je tam i česká stopa - docela dost záběrů z LIRu
    JUANITA
    JUANITA --- ---
    ESKA:
    AKISAN: mne se to libilo. dalo by se to natocit 20x, 20x jinak, s jinyma lidma. proste se to neda obsahnout vsechno. trochu bych si ale postezoval na hudebni dramaturgii. insiderum to asi nevadi, ale pro cloveka, ktery se chce poucit o stylu, co treba moc nezna, mi prijde zavadejici (napriklad) diskuzi o bad company podlozit commixama, podobne mismatched je treba diskuze 'komercni sigmy' a tak podobne. (mozna se tam hralo o nejaka prava, nevim.)
    AKISAN
    AKISAN --- ---
    ESKA: to bude vzdycky ale..... nicmene me zajima, co ti tam nejvic chybi?
    L4MA
    L4MA --- ---
    ILL_EEL: uplne o vsem, od wiki po [ MEDAN @ Jungle / Drumandbass a všemožné zlámaniny ] :)
    zadej si do googlu hisotory of drum and bass a najdi neco, co se zevrubnejc venuje obdobi po roku 2002.
    ILL_EEL
    ILL_EEL --- ---
    L4MA: Tak já nevim, kolik za poslední roky vyšlo dokumentů o d'n'b? O čem konkrétně mluvíš))?

    FALLENGEMINI
    FALLENGEMINI --- ---
    SUBTITLES017
    SUBTITLES017 --- ---
    AKISAN: za me dobry.. libilo se mi to
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam