ARIAEL: Ja vim ze s tebou je velice obtizne diskutovat, presto mi to neda.
V novinarske praxi se nepouzivaji kamery s vysoky snimkovanim a 4K take neni bezna praxe. Bezna praxe je kamera ktera ma kodek na urovni AVC-Intra100, kde je datovy tok pri 1920x1080 nejakych 100 Mbit/s. Datove toky, ani strihove prace nejsou pro dnesni NTB absolutne limitujici. To co je narocne na vypocetni vykon je filmovy compositing, efekty a vsechno to hezky 3D. U novinariny v terenu tohle nedelas.
Predstava nejakych obrich datovych toku / bezeztratoveho videa a serveru pro strihani jsou proste predstavy z doby davno minulych. Je to stehne jako kdyz si lide z ulice mysli ze u klasicke DTP prace se nikdy nepouziva JPEG komprese. Tehle predstav je spoustu, nejvic asi u high-end audia teda (~ studiove techniky), ale je dobre o tom alespon obcas mluvit. q:)