BAT: To se ti kudla klidně otvírat může, ale jedná se bohužel jen o tvou nevědomost.
Minimum vývojářů se věnuje optimalizacím. Na ty se zkrátka z vysoka většinou sere a to doslova. (Tím ale také netvrdím že je to jen čistě vina samotných vývojářů) (efektivita řízení vývoje je pak další kapitola a taky ne zrovna jednoduchá, jedna věc je mít plány na papíře a druhá pak řešit to v praxi. :/ Takže říkejme tomu nějaký kompromis.)
To proč, má různé důvody, některé řekněme obhajitelné jiné bullshit a výmluva. (Ale to by bylo TLDR vysvětlování.)
Ale poučení je jednoduché stačí se podívat na demoscénu a co je možné nacpat do 64KB. I když to už je zase extrémní alchymie, která se při běžném vývoji jen tak použít nedá. Nehledě i na to že tolik machrů zase po světě neběhá aby se pak dala uspokojivě pokrýt případná poptávka a hlavně nějak to zkloubit.
Na hraní her i ala enthusiastic 16GB je více než dostačující a to i na 4K. Problém je jaksi v dostupnosti a to nejen cenové, ale i výkonové předně CPU a GPU. Více RAM má tak smysl pro Ramdisk i když současné NVME disky mají použitelnou rychlost a když je dáš ještě do raidu. Má to své pro a proti.
I když pokud by se jelo skutečně na optimalizace tak ani tohle není až takový problém a v podstatě to ani není potřeba.
Ostatně takový průlom v grafice předvedl Unreal Engine 5 od kterého se řekl bych hodně očekává? A to co bylo vidět v tom Demu tak by prý v takové kvalitě mělo běžet na PS5. Tak uvidíme.
Simulátory jsou pak trochu specifická věc, ale pořád je to o optimalizacích. A simulátory jsou tak nějak na cestě mezi public a profi. To bych hodil i do nějaké oddělené kategorie než běžní hráči a hraní a i mimo běžný enthusuastic level.
Pokud se chceš bavit o VR tak to je v podstatě ještě stále v plenkách a tam ty HW prostředy pokud má být grafika jako klasické hry tak tam to něco sežere.
Další problém je nedostačující a zastaralá archytektura zběrnic na základní desce. Quad channel se k mému smutku tak nějak bohužel vytratil i když na high poly skupině se teď objevují zmínky o octal channel.
Nicméně když nemáš SW který s tím umí dobře pracovat, pak se ti rojí mraky článků o tom jak je Quad channel na hraní k ničemu. A já se tomu směju, ale i mě to dost rozčiluje. Ale halt byznys je byznys. Takže na co optimalizace, na co uživatelskou logiku a přívětivost. Hlavní je když lidi cálujou.
Za mě se rozhodně neskutečně plýtvá zbytečně jak výkonem tak kapacitou HW. Ale to je jen důsledek byznysu až začne být pořádná krize a nebudou se dostávat prostředky, tak se řekl bych snad i také začně skutečně optimalizovat.
Velikost instalace W10 je něco tak zhůvěřilého, že to už za mě nemá cenu ani rozebírat.