• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOC256Windows - (Windows 7, 8, 10, 11, ...)
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    MAWERICK: Jestli te to pobavi, tak na vps mam 600 MB RAM. Ale samozrejme ne Windows. Splnuje ocekavani a funguje, jak ma.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    MAWERICK: No a? Proc ne?
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    NAVARA: to byla narážka na velikost obrázku
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    GIOMIKY: jako mas pravdu.. ale 4GB RAM v roce 2021? srsly? :D :D
    To tam mas jeste XPcke ne?
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Osobne mam s tema narokama prohlizecu fakt problem. Jako 16GB na zobrazeni wenovy stranky? Kde to zijeme? Mam rad efektivitu. Tohle neni efektivni vyuziti zdroju. Nehlede na to, ze dnes uz je vlastne vsechno monopolizovany chromiem. A treba priblbly notifikace uz podle modernich standardu nejdou delat jednoduse, ale musi na to bejt worker. Proto mam rad prohlizece jako je NetSurf a elinks. Bohuzel js je rozlezlej vsude. A to s mymi 4 GB RAM problem. O zrani cpu ani nemluvim.
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    Jo prohlížeče jsou kolikrát nenažranější než kdejaká hra. :)
    Obvzláště jako když měl IE8.x? Memory leak kdy by ti za x minut nestačilo ani těch 32GB ram.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    PRAASHEK: 32GB mi dnes nepřijde kdovíjak moc - ale hlavně to žere 16GB v klidu, při hraní bych musel lecco vypínat, jen abych to pak zas zapínal, což kekw :\
    BAT
    BAT --- ---
    ROLAND: Fakt, ze nektere hry potrebuji vice nez 16GB RAM, aby byly nejak rozumne hratelne, je moje nevedomost?
    Tomu nerozumim, ale to asi bude prave tou moji nevedomosti.

    Jestli to neni uz moc off topic, jak ty by sis treba predstavoval nejake ty optimalizace, na ktere jak rikas vetsina vyvojaru sere?
    Muzes uvest nejake priklady? Ja se uprimne opravdu rad poucim jak se to ma spravne delat.
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    NAVARA: uko ješita approves
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Pro představu, když nic nehraji - Chromů je otevřeného povícero

    ROLAND
    ROLAND --- ---
    GIOMIKY: Problém s probouzením se mi děje občas také, řekl bych nějaký problém v registrech, nebo po nějaké aktualizaci a problém s ovladači a nebo změna nastavení probouzení. Jiné řešení než čistá instalace, mě bohužel nepomohlo.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    sorry, ze s tim jeste otravuji, ale furt jeste to neprobouzeni ze spanku...
    kdyz pocitac uspim na nejakych 15 minut, tak dobry. Ale kdyz je to na 30+, tak se neprobere.
    Ted jsem jeste v logu objevil tohle:
    Muze byt treba spatna baterie? Nebo nemate jeste nekdo nejaky napad?

    Jinak baterie je snad ok, protoze kdyz neni v nabijecce, tak normalne funguje... tak ja uz fakt ztracim fantazii.

    Systém se znovu restartoval, aniž by se předtím zcela vypnul. Tato chyba mohla být způsobena tím, že systém přestal reagovat, selhal nebo že došlo k neočekávané ztrátě napájení.

    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    PETER_PAN: nebo dva taby v chrome
    KOC256
    KOC256 --- ---
    PETER_PAN:
    Taky mam na pracovnim stroji jen 8 GB a delam veci co pak bezi na stovkach gigabajtu RAM... Takze to chapu. Jen jsem si vzpomnel na tuto fousatou historku...
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    KOC256: Obecne staci pro beznou (tj. nemyslim neco jako [PETER_PAN @ HARDWARE ( Královská odnož IT )] ) praci prekvapive malo, dokud nezacnes poustet virtualy.
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    BAT: To se ti kudla klidně otvírat může, ale jedná se bohužel jen o tvou nevědomost.
    Minimum vývojářů se věnuje optimalizacím. Na ty se zkrátka z vysoka většinou sere a to doslova. (Tím ale také netvrdím že je to jen čistě vina samotných vývojářů) (efektivita řízení vývoje je pak další kapitola a taky ne zrovna jednoduchá, jedna věc je mít plány na papíře a druhá pak řešit to v praxi. :/ Takže říkejme tomu nějaký kompromis.)
    To proč, má různé důvody, některé řekněme obhajitelné jiné bullshit a výmluva. (Ale to by bylo TLDR vysvětlování.)
    Ale poučení je jednoduché stačí se podívat na demoscénu a co je možné nacpat do 64KB. I když to už je zase extrémní alchymie, která se při běžném vývoji jen tak použít nedá. Nehledě i na to že tolik machrů zase po světě neběhá aby se pak dala uspokojivě pokrýt případná poptávka a hlavně nějak to zkloubit.

    Na hraní her i ala enthusiastic 16GB je více než dostačující a to i na 4K. Problém je jaksi v dostupnosti a to nejen cenové, ale i výkonové předně CPU a GPU. Více RAM má tak smysl pro Ramdisk i když současné NVME disky mají použitelnou rychlost a když je dáš ještě do raidu. Má to své pro a proti.
    I když pokud by se jelo skutečně na optimalizace tak ani tohle není až takový problém a v podstatě to ani není potřeba.
    Ostatně takový průlom v grafice předvedl Unreal Engine 5 od kterého se řekl bych hodně očekává? A to co bylo vidět v tom Demu tak by prý v takové kvalitě mělo běžet na PS5. Tak uvidíme.
    Simulátory jsou pak trochu specifická věc, ale pořád je to o optimalizacích. A simulátory jsou tak nějak na cestě mezi public a profi. To bych hodil i do nějaké oddělené kategorie než běžní hráči a hraní a i mimo běžný enthusuastic level.

    Pokud se chceš bavit o VR tak to je v podstatě ještě stále v plenkách a tam ty HW prostředy pokud má být grafika jako klasické hry tak tam to něco sežere.

    Další problém je nedostačující a zastaralá archytektura zběrnic na základní desce. Quad channel se k mému smutku tak nějak bohužel vytratil i když na high poly skupině se teď objevují zmínky o octal channel.
    Nicméně když nemáš SW který s tím umí dobře pracovat, pak se ti rojí mraky článků o tom jak je Quad channel na hraní k ničemu. A já se tomu směju, ale i mě to dost rozčiluje. Ale halt byznys je byznys. Takže na co optimalizace, na co uživatelskou logiku a přívětivost. Hlavní je když lidi cálujou.

    Za mě se rozhodně neskutečně plýtvá zbytečně jak výkonem tak kapacitou HW. Ale to je jen důsledek byznysu až začne být pořádná krize a nebudou se dostávat prostředky, tak se řekl bych snad i také začně skutečně optimalizovat.

    Velikost instalace W10 je něco tak zhůvěřilého, že to už za mě nemá cenu ani rozebírat.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    BAT:
    To mi pripomnelo kdyz jsem na NYxu resil nekde v 2012 kolik si do PC dat RAM, aby mi chvilku vydrzel. Tenkrat jsem dostal radu ze 8 GB jeste letos bude stacit, ale radeji uz 16 GB. Koupil jsem 8 GB a dalsich 8 GB jsem dokupoval az loni, ale jen proto ze mi prislo, ze za litr "proc ne". Ale doposud jsem nejaky rapidni narust vykonu nepozoroval... (hraju neco malo her, nejake programovani, jinak spise bezny konzument obsahu).

    Disclamer: je to jen moje historka, nesnazim se tim vyvratit cokoliv co tu kdo rekl... :-)
    BAT
    BAT --- ---
    PES: Ja mam opacnou zkusenost, takze jak je videt, ani tohle se neda zobecnovat :-)
    A vetsinou spis vidim, ze se vyvojari snazi vymackat co se da, jenze se jim taky musi dat cas a moznosti, a takovej "luxus" uz vsude nemivaj - TLDR: blame publishers, not developers.
    BAT
    BAT --- ---
    LOPIK: No vidis, sam o jedny vis - tak treba prave ten SC.
    Nebo vicemene jakejkoliv dnesni simulator, vetsina pokud primo nevyzaduje vic nez 16GB RAM, tak z vetsi pameti prinejmensim vyrazne tezi.
    Pro nekoho kdo si na hrani her porizuje PC, jsou pametovy omezeni jakykoliv konzole docela vedlejsi.

    Dalsi veci je, ze lidi si vetsinou neporizujou HW na nasledujici dva tydny, ale ze ho budou pouzivat treba rok nebo dva, nebo mozna i dyl pokud to pujde, a naroky novych her na HW jdou s casem obecne nahoru, ne dolu.
    A zvlast v diskuzi, kde nekdo hleda odborne rady, by se meli radici zdrzet obecnych vyroku tohoto typu.
    Ze "16 GB na hrani staci" proste neni pravda, ne cela. To je prohlaseni co se hodi tak na facebook nejakyho joudy, ne do relativne odborny diskuze.
    Cela pravda je, ze na vetsinu dnesnich her 16GB staci, ale presto ne na vsechny, a proto by se melo brat v uvahu jaky hry ten clovek planuje hrat - nejen jaky konkretni existujici hry, ale i jakej typ her.
    Protoze her, kterym 16GB nebude stacit, nebo budou z vice pameti alespon vyrazne tezit, bude v budoucnu pribyvat.
    A i kdyz ten clovek nemuze ted vedet jestli kteroukoliv z tech novych her bude vubec chtit hrat, neznamena to, ze by to nemel brat v uvahu.
    JIMX
    JIMX --- ---
    PES: což by vývoj nejspíš prodražilo a výsledkem by bylo zase remcání hráčů, že jsou ty hry moc drahý ... :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam