• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ANOUKEPSYCHOTERAPIE
    SHAMANICO
    SHAMANICO --- ---
    KATIA: taky mi přijde.
    Ale i ta druhá debata o psychoterapii je zajímavá a tušil bych, že v ní důležité role hrajou podobní aktéři.
    KATIA
    KATIA --- ---
    NARVAH: imho pleteš dvě kauzy dohromady
    - možnost první klinické atestace studentů psychologie, kteří mají dvouoborového bakaláře
    - možnost praktikování psychoterapie na základě terapeutického výcviku (tedy bez druhé atestace a mimo zdravotnictví)
    NARVAH
    NARVAH --- ---
    myslím, že tahle přestřelka je dobrá, aby se situace vyjasnila.. už to nějakej ten pátek jede, vybíral si to vyříkává s koblicem v časopise psychoterapie.. vybíral je docela agresor, koblic se to zas teď snaží vyhrotit - to mi včera říkal, tou svou reakcí v poslední čísle psychoterapie, kde apeluje na to, jak je to u nás v současnosti uzákoněno. a je to tak, že pokud člověk odejde ze zdravotnictví a nabízí psychoterapii, tak může dostat i cca mega pokutu.. myslím se to bude dál vyvíjet, dobře, že to příšlo.. že tu existujou ti, co si projdou kurz "klíč života" a pak nabízí psychoterapii, je průser.. že jsou tu proškolení kvalitní terapeuti, kteří dle našich zákonů nemohou nabízet psychoterapii, protože nedělaj ve zdravotnictví, je taky průser.. a o tom, že současní studenti na FSS neví, jak to s nima bude, to je jen část skládačky..
    SHAMANICO
    SHAMANICO --- ---
    asi už jste mnozí z vás zaznamenali táhnoucí se aféru kolem ne/umožnění studentům psychologie na FSS atestační přípravu na profesi klinického psychologa. Z. Vybíral uveřejnil prohlášení k poslednímu vývoji situace:

    Vyjádření vedoucího Katedry psychologie FSS MU k uplatnění absolventů studia psychologie ve zdravotnictví
    http://www.psych.fss.muni.cz/phprs/view.php?cisloclanku=2012090701

    ...co si o tom myslíte?
    PETJULE
    PETJULE --- ---
    to je TAK hezký:

    "Pro matematiku mě získal třídní profesor na gymnáziu, který oceňoval originální nápady a zprostředkovával nám hravost a dramatičnost matematického myšlení. Matematika mi připomínala poezii, kterou jsem tehdy hodně četla. Nadání mi však stačilo sotva na absolvování matematicko-fyzikální fakulty, matematička se ze mě nestala, ale fascinace tím, že existují skutečnosti v zákulisí, za obzorem vědomého života, mi zůstala. Při studiu matematiky mi vadila jedna podstatná věc: K čemu je to všechno vysoké a čisté myšlení dobré? Přednášky o aplikacích matematiky do dalších vědních oborů mě neuspokojovaly. Metodologie pozitivisticky konstruovaných věd mě nudila. Přitom jsem cítila, že se nás myšlenková hra a řád, které matematikou prostupují, bytostně týkají, ať už o ní něco víme, anebo tvrdíme, že pro ni nemáme nadání, a co možná se jí vyhýbáme. Když jsem se dostala tak trochu jako slepý k houslím k psychologii a brzy nato k psychoterapii, pochopila jsem najednou, že se pohybuji na známém území jako při studiu matematiky, jen že je tam víc obsažen ten nejobyčejnější a důvěrně známý život. Abstraktní řád v něm prostě platí, i když je zamlčený, a je navíc naplněný bohatou životní zkušeností, která se vyvíjí v rodech přes generace. Jako by se k sobě měly matematika a vědy o člověku jako mrtvá a živá voda. Jedno bez druhého se neobejde. Na dně chaotického kypění života lze tušit čistý a povznášející řád, jenž drží všechny ty zapletené a spletené jevy při sobě. Výzkumník, který si zachoval dostatečnou pružnost a svobodu, rozum mu nezabránil zůstat v kontaktu se svými instinkty a nenechal se spoutat do úzkých hranic evropské novověké vědy, může pěstovat protomatematiku či protovědu, která vědu v pravém slova smyslu předchází. Vydrží střetávání různých, často protichůdných skutečností v proudu života, dokáže se do něj nořit bez nadměrné úzkosti před nejistým, nezřetelným, neurčitým jako do živlu, nepotřebuje nutně ke svému psychickému komfortu ony tři základní charakteristiky novověké vědy: přesná fakta, experiment, měření. Může na sebe nechat působit studovaný předmět takový, jaký je, přidávat se k němu jako součást jeho prostředí a přijmout jej jako součást prostředí svého bez pocitů ohrožení vlastní identity a díky tomu vynášet na světlo svědectví zevnitř prostřednictvím vlastního prožitku. Dávat se všanc, být k dispozici věnovat sebe druhému či druhým nikoli ve smyslu oběti, to někdy také, ale hlavně ve smyslu inspirování a oplodňování myslí na základě podobností a objevování rozdílů. Tím zažívat a dávat prožít pocit sdílení, sounáležitosti, spolupráce a vývoje vlastních možností a možností celku, které jedince přesahují."
    (L.Trapková, V. Chvála - Rodinná terapie psychosomatických poruch)
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    Nerušit, právě probíhá terapie!
    NENUPHAR:
    DARJEEL:
    NARVAH
    NARVAH --- ---
    á la j.p.s.: „Obdivuji se, jak může člověk lhát tím, že získá rozum na svou stranu." zapojte se
    NENUPHAR
    NENUPHAR --- ---
    DARJEEL: zrovinka to mám rozečtené :p
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    šíš, to je mi pozdvižení... tak takhle si lidé hrají! :o)
    NARVAH
    NARVAH --- ---
    MORPHLER: ty jsi mi ale chytrej klučina ;)
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    NARVAH: se mnou ne. ale s tvrzenim, ktere ani nezaznelo (ze je meditace rozumova), ano .)
    NARVAH
    NARVAH --- ---
    MORPHLER: já se s tebou nehádám. povídám si s tebou. je to mi to velmi milé.
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    NARVAH: ale to nikdo netvrdil ze by zenova meditace nejak byla spojena s rozumem, rozumova. to je prave rozdil tech slov. tvrzeni bylo ze meditace je rozumna. ty to nerozlisujes od rozumove, tak se pak se sebou hadas, ale to je jen tve (a abych pravdu rekl pro me dost nepochopitelne) nerozlisovani mezi pojmy rozumny a rozumovy.
    NARVAH
    NARVAH --- ---
    MORPHLER: rozumné může být rozhodnutí jít spát. rozumné může být rozhodnutí meditovat. ale rozumně zen meditovat nelze, protože zen meditace je za rozumem. proto zen meditace není rozumná aktivita.. a ani rozumová..

    rozumné může být pouze to, co vychází z rozumu
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    NARVAH: to neni o psychologickych definicich, ale o cit pro jazyk a jeho vyznamy. rozumné může být kde co, bez ohledu na to jestli to má rozum. rozumné může být třaba nějaké uspořádání něčeho. rozumove na proti tomu může být jen něco rozum užívající či zapojující. o zapojeni rozumu ve snovych procesech by se dalo dost polemizovat, ale asi se o tom nema cenu dál bavit, kdyz to nerozlisujes. jeste zkusim jiny priklad. rozumná a rozumová volba- rozumná je na základě výsledku, že byl chytrý. rozumová je taková které se účastnil rozum, a může být velmi nerozumná co se výsledku týče. stale nevidíš ten propastný rozdíl mezi významy těch slov?
    NARVAH
    NARVAH --- ---
    ZUZKAOU: kognitivní proces spíš chápu jako poznávací.. to bych u zen meditace ještě předpokládal
    NARVAH
    NARVAH --- ---
    MORPHLER: ve spánku jsme sice zbaveni odstupu od sebe oproti bdělému stavu, ale rozum, jako schopnost mysli, je stále zapojen.. oproti tomu zen meditace těžko může být rozumnou/či rozumovou lidskou aktivitou, když jejím cílem je jít za rozum..
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    NARVAH: pokud rozumová = kognitivní, tak co je to jiného? Jde to za racio, respektive jedná se změněný stav vědomí, ale pořád to je jaksi kognitivní proces, že.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    OOHN: většina lidí okolo Pesso boyden http://www.pbsp.cz/poskytov.htm a na tělo orientované
    Bodyterapie.cz - psychoterapie zaměřená na tělo
    http://www.bodyterapie.cz/o-nas.html#lide

    Satiterapie z toho přímo vychází, ale jsou to moraváci http://www.satiterapie.cz/www/adresar.php

    Pokud se ti děje něco, co by konzervativní psychiatr zařadil do psychotických stavů, tak to neřeš s psychlogama, ale třeba s někým s diabasis http://www.diabasis.cz/
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    NARVAH: ne? takže třeba spánek je podle tebe rozumová i rozumná aktivita? podlě me jen rozumná. rozumová je třeba takové rozumování na nyxu... fakt nevidis rozdíl?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam