• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATTlow-end audio hardware aneb hifi pro normalni smrtelniky - zesiky, monitory, receivery, ...
    DELLAMORTE
    DELLAMORTE --- ---
    AKA_THE_A: K tomu mi dobře fungovaly tyhle drivery: http://www.asio4all.org/
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    MATT: to by mu pak ale nehrály věci který ASIO neumí...většina softu používá DirectSound či jeho nástupce
    MATT
    MATT --- ---
    DWAY: nejni to nejakej ASIO driver? nevim jak ve W10, ale driv tyhle drivery prave wokeni sound manegement obchazely..
    MORTAELTH
    MORTAELTH --- ---
    DWAY: jo a pokud resis kvalitu zvuku, tak exlusive mode je lepsi, nicmene pro normalni lidi s normalni vybavou asi neslysitelnej
    MORTAELTH
    MORTAELTH --- ---
    DWAY: Pokud je to jen v jedny aplikaci, tak se koukni na nastaveni vystupnich zarizeni. Mel by tam byt prepinac ve stylu "direct" nebo "exclusive" mod.

    Pokud to delaji vsechny aplikace,hledej to same nekde v driveru te zvukovky.
    DWAY
    DWAY --- ---
    je treba nejak spesl nastavit dac converter pripojeny pres usb do pc? Z nejakeho duvodu mi to ignoruje posuvnik hlasitosti (windows 10) a porad to jede na plne koule.
    SHAGA
    SHAGA --- ---
    DELLAMORTE: V Brně se pravidelně vyskytuju, takže to můžu obhlídnout, díky.
    DELLAMORTE
    DELLAMORTE --- ---
    SHAGA
    SHAGA --- ---
    Zdravím, dotaz. Mám tyhle bedny, čerstvě "opravený" (vyměněný elektrolyty a tak), jsem na ně zvyklej a nechce se mi kupovat nový/jiný. Ale umřel mi zesilovač (měl jsem nějaký generický grundig z roku 1991). Chtěl bych si koupit nějaký jiný generický zesilovač, který by ty bedny utáhl. Je mi úplně šumák, co bude napsané na krabici, chci od toho jen to, aby mě to neuráželo a aby to mělo gramofonový vstup.

    Na netu se válí hromada inzerátů jako je tenhle lidí, co zjevně něco vozej zvenku (jen tenhle inzerent toho má mnoho kusů). Než si něco takového koupím, nemáte prosím nějaký tip na bazar (kamenný), kde bych si to mohl zkouknout a něco si vybrat a měl bych šanci, že mi to zas mnoho let vydrží, jako ten předchozí (co jsem koupil taky v bazaru tuším v minulém tisíciletí)? Díky.
    MIKLO
    MIKLO --- ---
    MAJA:
    MADCAT:
    Díky za postřehy, mrknu na to.
    MAJA
    MAJA --- ---
    MIKLO: Bude mít dost pravděpodobně vytahaný gumičky/řemínky ... některý kazety kladou větší odpor a kolísá to. Možná to bude chtít vyčistit a seřídit celou mechaniku.
    MATT
    MATT --- ---
    MADCAT: jj, to samy. nekdy je stacilo pretocit, aby se ten kotoucek srovnal. me kolisala rychlost v trabantu, kde jsem mel 12v radio zapojeny pres menic napeti. vzdycky na volnobeh to zaclo zpomalovat. u toho techna to tenkrat ani moc nevadilo ;))
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    MIKLO: Něco podobnýho mi dělal zase walkman u kazet, který šly prostě těžko točit - hlavně starší kusy, u kterých ta vnitřní fólie byla už hodně dodřená, nebo prostě nebyla už od počátku tak hladká a kluzká, jako u novějších kazet. Ale kolísala jenom rychlost, že by kolísala i hlasitost, to si nějak neuvědomuju.. už je to taky delší doba...
    MIKLO
    MIKLO --- ---
    Ahoj. Koupil jsem si kazeťák Sansui SC-1120 (konec sedmdesátých let). Je to super mašinka, ale mám s ní jeden problém. Špatně přehrává asi 40% kazet, co mám doma. Nejdřív jsem myslel, že je nějaká porucha přímo v kazeťáku, ale některý kazety jedou naprosto v pohodě a u některých jakoby klesají a stoupají otáčky a stejně tak klesá a stoupá hlasitost v takové sinusoidě. Zároveň mi to tyhle "vadný" kazety odmítá přetáčet. Setkali jste se už někdo s takovým problémem na starým kazeťáku? Napadlo mě, že jsou ty kazety možná už moc jetý a že je ten kazeťák tím pádem nedokáže správně přehrát, zase na druhou stranu můj low cost walkman je přehraje bez problému. Tak nevím.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    AKA_THE_A: Chápu, tohle je násobně menší práce, potřebuješ jen velkej stůl na řezání, nařežeš to ulamovákem a slepíš gluegunem/disperzí (tam kde bys nestihl tavné lepidlo aplikovat dřív než ztvrdne), jedna bedna se dá stihnout z 2-3 hodiny a zdaleka nejdýl trvá řezání. Fotek moc nemám, dneska můžu dát kdyžtak foto in progess, asi půjdu lepit další na testování novýho driveru:


    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    VOZKA: máš nějaký foto/video tý bedny? (zajímá mě to protože mě vysloveně sere pracovat se dřevem/dřevotřískou)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    AKA_THE_A: Si s tím kompozitem děláš prdel, ale ono to fakt funguje :)). Ale v ČR se to koupit nedá - nebo teda dá, ale protože jedna deska místo jednoho dolaru stojí asi tak 6-7 dolarů, tak se to nevyplatí, já to stavím jenom z desek z extrudovanýho polystyrenu bez ničeho, což funguje taky, ale když je potřebuješ zpevnit, tak polepit je listama papíru pomocí herkulesu ty desky zpevní daleko víc než jsem čekal.

    Reprobedny nejsou hudební nástroj a kdokoliv ti tvrdí něco jinýho je audiošarlatán. Mimo jiné proto, že každý hudební nástroj rezonuje jinde a každý hudební nástroj má jinou direktivitu (mimo jiné zdrojem vysokých frekvencí je málokdy rezonující deska ale spíš struny samotné), reprobedny musí být univerzální. Rezonující bedny můžou fungovat tak, že ta rezonance je dostatečně low-q a na frekvencích kde to moc nevadí - typicky na basech s rezonancí tak širokou, že třeba mírně posiluje nejnižší frekvence nebo basy komplet. Zvyšuje to harmonický zkreslení, ale zejména na nearfield hlasitostech to často není slyšet - ale i tak je to jednoznačně low-end kompromis, i když chytrej a funkční. Takhle se chovaj právě ty foamcore bedny, dokud je nezačneš zpevňovat papírem a dělat z nich tak silnější kompozit, v tu chvíli se rezonance posune výš a zvýší se jí q faktor a začne to hrát na piču.

    Jako jestli posloucháš hudbu bez basů, tak to asi může bejt fičura, ale když to nebude hrát pod 130 Hz jako ty panely z videa, tak nereprodukuješ ani ten klavír. U toho jmc soundboardu si všimni především toho, že nikde neukazují měření :)) (a některý věci v manuálu jsou vyloženě píčovina).

    Co se zesáků týče - ne všechny Dčka hrajou dobře, záleží hodně na implementaci (stává se třeba že když k nim nemáš hodně naddimenzovanej zdroj tak ti dochází k poklesům napětí a to je slyšet), a ty levný navíc prakticky všechny vůbec neřešej EMI a zarušujou ti komponenty okolo. U ABčka nic z toho neřešíš, 15W v absolutním měřítku neprotopí skoro nic a o tom že něco takhle dobře hrajícího koupíš i se zdrojem za 160 Kč pochybuju.
    ROENICK
    ROENICK --- ---
    DELLAMORTE: nakonec jsem sehnal Marantz Cd-63 mkII Signature, to byl zrejme slusnej oddil :) prodaval se za 500 liber
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    VOZKA: ...kompozitní...bednu jsem původně na mysli neměl, ale...zajímavý :D

    U toho budiče (nevim jak jinak bych to česky nazval) je zajímavý to, že zvuk vzniká podobně jako u hudebních nástrojů - vibruje velká deska. Možná zkusit postavit bednu podobně - silný stěny a relativně tenká zvučná deska?
    Že nejsou basy - "it's a feature, not a bug". Ani koncertní křídlo s jeho obrovskou ozvučnou deskou moc nebasuje ;-)
    btw -http://www.jmclutherie.com/en/soundboards/jmc-soundboard-loudspeaker-made-tonewood

    ad zesík - jestli čong, tak třídu D
    Oproti tomuhle nestojí nějak zásadně víc a netopí to tolik, výběr je dneska dostatečnej
    Neřikám že zesík co navrhuješ je nahovno, jen prostě lehce zastaralej a za podobný love seženeš lepší...Akorát ne v GM, tam je univerzálně hovno nebo sračky :D
    Docela smutný že i Poláci (TME) jsou na tom s výběrem i cenama líp...
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    AKA_THE_A: Zatím nehrál, ale v principu to bude mít pár problémů. Jednak to jako každej dipól bude chtít hrát si s umístěním, obvykle funguje nejlíp spíš umístění dál ode zdí než ukazuje kdekoliv ve videu on. Potom to nebude mít basy pokud kromě kvalitního exciteru (nevím jak velký mezi nima jsou rozdíly) nepoužiješ i obří panel, dolní mezní frekvence je závislá na jeho rozměrech, což na konci zmiňuje. No a nakonec to bude mít trochu nevypočitatelnou směrovou charakteristiku, která bude závislá jak na velikosti panelu (čím větší, tím horší - zužování na středech a pak chaos na výškách, který ale už zase nemusí být v kombinaci s odrazy v místnosti slyšet, kdoví), tak na jeho rezonancích a tudíž i tvaru, zatížení co ukazuje na konci a tak.

    Nedávno jsem řešil nákup tenkejch XPS desek kvůli jinýmu projektu, je hroznej problém je u nás sehnat dostatečně tenký (tenčí než 2 cm, což je podle mě na zkoušku žádoucí), jedinej eshop kde maj trochu výběr a nestojí to majlant je totok: https://www.promodely.cz/03-31

    Kdyby to nehrálo dobře a nevěděl jsi co s těma deskama, tak z 5-10 mm desek a páru fullrange měničů můžeš postavit něco z tohohle, ozkoušeno, funguje to nesmyslně dobře - karlsonator s Visatonem FRS8 je reprák s nejlepším poměrem cena výkon jakej jsem kdy slyšel, nemá úplně hroznou direktivitu a má i basy (přičemž ten Visaton nepatří ani k nejlepším širokopásmáčům v dané ceně, takže to může být ještě lepší): http://www.diyaudio.com/forums/full-range/223313-foam-core-board-speaker-enclosures.html

    No a když už jsme u tohohle rychlýho prototypování, tak na podobný pokusy je ideální tenhle zesilovač: https://www.ebay.com.au/...ual-Channel-AC-DC-/183101205923?_trksid=p2349526.m4383.l4275.c10#shpCntId
    mají ho i v GMku (jen za trojnásobek ceny, ale připlatit si 120 Kč za to že nečekáš na balík z Číny není tak špatný) a dá se bez problémů napájet 12V adaptérem do zásuvky za stovku, zvádnout by měl i zdroj k notebooku. U podobně low-end projektů není slyšet vůbec žádný nedostatek (pokud s tím nechceš napájet subwoofer kde potřebuješ víc výkonu) a protože má TDA7297 v datasheetu dobrou referenční implementaci, všechny moduly s ním jsou stejné = dobré.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam