• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATTlow-end audio hardware aneb hifi pro normalni smrtelniky - zesiky, monitory, receivery, ...
    COLON
    COLON --- ---
    Mám takový trochu debilní dotaz - z čisté nostalgie bych si chtěl na chatu na ven pořídit malej sound systém - ne celou stěnu, stačilo by mi to v jednom páru - ideálně kdyby se chtěl nějakej systém zbavit starejch třísek - mohl by mi někdo vyčíslit na kolik by to tak asi přišlo? Samozřejmně to asi bude záležet na mnoha faktorech, ale nemám představu jestli je to otázka tisíců nebo desítek tisíc. Předpokládám, že mě s tím nápadem žena pošle do prdele :D Ale docela by mě to zajímalo - jestli je tu někdo kdo si něco takového stavěl a nějak mě zasvětil co se týká parametrů a cen. Dík

    A jako jo, je mi jasný, že elegantnější a méně náročný je si pořídit na ven nějaké aktivky...
    LILITH_
    LILITH_ --- ---
    Resil nekdo problem s Yamaha R-N303D? Vystup z nej sumi v různých repro vcetne ruznych použití kabelů. Tak me zajima nestli to je jeho "vlastnost" levneho zesilovače, nebo vadny kus. Diky
    CEJKON
    CEJKON --- ---
    BARA_ONLY_ONE
    BARA_ONLY_ONE --- ---
    Ahoj, neznáte prosím někoho, kdo by byl schopen mi opravit tento krásný gramofon Tesla NZC 131? Uvítám tip na cokoliv/kohokoliv. Díky!

    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    MADCAT:
    BREGALAD:
    Tak pricina je mozna v zavedeni ROHS pajky. Tipoval bych, ze misto vymeny desky se da udelat reflow v troube a mohlo by to pomoct.

    Reflow soldering - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Reflow_soldering


    Pokud ti reknou, ze je to na vymenu ty desky, tak nemas co ztratit a muzeme to zkusit (bydlim v Praze).
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    KYLLER: Nevím kterej je to tvoje Onkyo ročník ani co to má uvnitř za elektroniku, ale některý AVR od Onkya řekněme kolem roku výroby 2011 - 2012 měly problémy takový, že jim odcházely desky s HDMI výstupama - začal vynechávat zvuk, po vypnutí/zapnutí třeba zase naběhl, ale po nějaké době to umřelo úplně. Řešil jsem to i já tady, protože taky mám bazarový Onkyo AVR právě z toho období, ale zatím mně naštěstí všechno funguje jak má. Napsal nebo zavolal bych do toho pražskýho servisu, oni budou vědět. Já komunikoval s brněnským AVI servisem, protože ti to dělají tady u nás, a byli ochotní a řekli co a jak, ale cenou za případnou opravu mě nepotěšili - asi 7 tisíc jenom za novou desku + práce, což by bylo víc než jsem za ten receiver dal :-D
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    Onkyo opravuje AE servis v Praze na Opatově..
    KYLLER
    KYLLER --- ---
    Asi jsem to špatně popsal, zvuk začne vypadávat. Ne přeskakovat jako by byl problém v přehrávači. Problém je u všech audio stop.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Jak přeskakovat?
    KYLLER
    KYLLER --- ---
    Zdravím, vlastním 5.1 sestavu Onkyo HTX-22HDX + Onkyo SKS-22X a začal mi blbnout zvuk z central repro. Problém se projevuje tak, že začal zvuk přeskakovat. Zkusil jsem vyměnit repro, i kabel mezi repro a receieverem, problém stále přetrvává. Dospěl jsem k závěru, že je problém ve výstupu v receieveru. Myslíte, že to má cenu opravovat? Případně čím by to mohlo být. Díky.
    MATT
    MATT --- ---
    Samsung Amps Up Loudspeaker Designs with Simulation | COMSOL Blog
    https://www.comsol.com/blogs/samsung-amps-up-loudspeaker-designs-with-simulation/
    SVANC
    SVANC --- ---
    TEDDYBEDDY: Délka akustické vlny je dána přímo jejím kmitočtem. Se zdvihem reproduktoru nemá společného zhola nic, natož aby byla tímto zdvihem tvořena :D.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    VOZKA: Máš malé bezvýznamné + ;)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MADCAT: Velikost basáku sama o sobě neurčuje, jak hluboko bude hrát, jde o elektromechanické vlastnosti celého kmitacího systému + ozvučnici. Menší basák může klidně hrát hlouběji. Platí ale vždycky že menší měnič pro vyvinutí stejné hlasitosti na dané frekvenci musí dosáhnout větší výchylky než větší měnič, a pokud neporovnáváš hodně odlišné měniče z různé cenové třidy, tak obecně platí, že čím větší výchylka, tím větší harmonické zkreslení. Harmonické zkreslení do určité míry ale opět nemusí být slyšitelný problém, takže obecně se asi fakt dá říct jen to, že větší basák s podobným frekvenčním rozsahem bude obvykle schopný hrát víc nahlas.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    ROMANICAK: Velikost bas repráku= větší citlivost= větší akustický tlak ≠ automaticky větší basový rozsah nebo kvalita basů.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    ROMANICAK: On tam byl celkem klid - byl pracovní den dopoledne, v celým Electroworldu bylo jenom pár prodavačů a já. Já si to vysvětloval tak, že u Yamahy byly ty měniče plošně menší, proto si výrobce možná řekl, že to dožene měkčím závěsem a větší výchylkou, kdežto u Panasonika ty nejnižší tóny možná bedna zahraje s menším úsilím (= menší výchylkou). Panasonik má ty bedny větší i objemově, a nakonec jsem koupil jeho, dneska jsem to u nás v tom sále zkoušel, a k tanci to sice (pochopitelně) není, ale na poslech naprosto v pohodě.
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    MADCAT:
    TEDDYBEDDY:
    Pokud bylo pocitove basu stejne, tak jsi jen proste v tom hluku v nakupaku neslysel co ten Yamaha reprak skutecne hraje.

    Na reprodukci basu ma krome materialu repraku a konstrukce bedny vliv jeho velikost, konus a vychylka. Pokud je vychylka na priblizne stejne velkym repraku vyrazne vetsi, tak je mozny, ze basak hraje i hlubsi tony (delsi vlna) . Pocitove/poslechove by to rozhodne melo byt poznat, zalezi ale na okolnim prostredi aby to nezaniklo.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MADCAT: Tak určitě, basová akustická vlna je dlouhá. A ta délka se tvoří hlavně zdvihem repráku. Žádnej "hendikep" to není, jde o konstrukční záměr.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Dnes jsem v Brněnským Electroworldu zkoušel dva různý mikrosystémy, protože nějakej chci koupit k nám do práce, a zaujala mě jedna věc: když jsem jednu a tu stejnou písničku pouštěl přes bluetooth napřed na Panasoniku SC-PMX90 a poté na Yamaze MCR-N470, která stojí víc jak dvakrát tolik (chtěl jsem zjistit, jestli je i takový výrazný rozdíl ve zvuku), tak jsem si všiml, že na Yamaze trochu menší basovej měnič lítá jak splašenej, asi aby to uhrál, zatímco na Panasoniku to ten basák dával s o mnoho větším klidem. Poslechově bylo basů tak nějak srovnatelně, basák na Panasoniku měl závěs tuhej, kdežto na Yamaze byl úplně měkkoučkej, jak houba. Je v tom nějaká věda, nebo jenom základní akustika a fyzika? Třeba inženýři Yamahy, vědomi si menší plochy svýho basáku, naladili elektroniku zesilovače tak, aby tomu trochu pomáhala, a tím doháněla svůj hendikep?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam