• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AILASGamebooky - Sci-fi & fantasy
    Tipy, rady, zkusenosti, hodnoceni, kde kupovat, a vse kolem. Co je Gamebook
    Uz dlouho jsem zadny gamebook nekoupil ani necetl a nevim jestli jeste vubec nejake ceske vychazeji, ale budu rad kdyz se zas na nejaky podivam, ci na doporuceni koupim. Pokud nekdo dohrajete nejaky, muzete napsat kritiku (zapornou i kladnou). Doplnujici ci upresnujici informace jsou vice nez vitany.



    Ljuba Štíplová - Na rozkaz krále. První gamebook v Československu, teď nově vydaný Orbis litera s.r.o. s pomocí Donia.

    Never Mind The Warlocks: Fighting Fantasy at 40

    Par hintů:
    Joe Dever (serie Lone Wolf)
    Steve Jackson & Ian Livingstone
    Tom Sorcer (Ohniva Poust)
    Robert Wolf (Kral Artus)
    Altar 1993 - Ve sluzbach krale Reginalda
    Dech Draka 1995 (Zlelekova dobrodruzstvi, Zlodhuv hrad)
    Graham Plowman, překlad Jakub Drkal - A Lovecraftian Horror Gamebook / Dům na Strážném vrchu na Knihy Veles

    Dětské:
    Albi.cz - Poklad lesních skřítků
    Knapman Timothy, Andrea Da Rold - Ve službách krále

    Digitální:
    Filip Hráček - Knights of San Francisco (ENG)
    Lone Wolf Saga - Android app (ENG)

    Co se jinam nevešlo:
    GAMEBOOKY PERSEUS | knihkupectví
    https://www.knihkupectvivalhalla.cz/www-valhalla-cz/eshop/14-1-GAMEBOOKY-PERSEUS
    Knihy a gamebooky Archivy - Dračí Hlídka
    https://www.dracihlidka.cz/kategorie-produktu/knihy-a-gamebooky/#top
    Mytago - vydáváme gamebooky a RPG
    https://www.mytago.cz/
    rozbalit záhlaví
    YASHAMARU
    YASHAMARU --- ---
    SLAVIDAN: nee?
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    Znáte gamebooky Dungeon and Dragons, co vyšli u nás česky?
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    Je ale pravda že Ostrova vyhnanců od Negartu jsem se přes víc než strašné ilustrace dokázal přenést. :)
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    PRAWITZ: Tak teď už tam jsou ilustrace nově podprůměr...
    PRAWITZ
    PRAWITZ --- ---
    SLAVIDAN: no mě mrzelo už v původní sérii, když od Kotle strachu dělal ilustrace někdo jiný než Gary Chalk - pořád velmi slušné, v rámci žánru vysloveně nadprůměrné, ale už to nebylo ono...
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    PRAWITZ: JJ, ovšem pro nové vydání již ty původní nebyly dost dobré! Nepřímá daň rozšíření...
    PRAWITZ
    PRAWITZ --- ---
    SLAVIDAN: Jj, přesně! mimochodem jedna z TOP ilustrací tahle scénka, dokonce i v rámci celé série
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    PRAWITZ: To já tento problém řešit nemusel, neboť jsem tam napoprvé vlezl úplně bez kopí a helghast si mě pak vychutnal. :D
    PRAWITZ
    PRAWITZ --- ---
    SLAVIDAN: no jasně:) hlavně ses musel zachovat jako svině a nechat si kopí na helghasty, protože jinak se Tarnalin dal projít jen s pomocí myší, a s těmi byla těžká domluva:)))
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    PRAWITZ: ... Tak, hlavně že jsi měl Sommersword. :) Já Útok ze tmy prošel na první pokus s UB 17 a KB 20. Ale pak v OnV jsem hloupě padnul hned na začátku.
    PRAWITZ
    PRAWITZ --- ---
    SLAVIDAN: já měl jako vůbec první Oheň na vodě, a Útok ze tmy jsem sehnal až v době, už vyšel Stín na písku - nejspíš tenkrát udělali nějakej dotisk, protože to dlouho nikde nebylo k sehnání...
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    PRAWITZ: Ano, to jsem zapomněl uvést - strašlivé nové ilustrace! Útok ze tmy a Oheň na vodě byly moje 1. gamebooky (dostal jsem se současně). Rozšířené jsou i další díly, ale v mnohem menším množství.
    PRAWITZ
    PRAWITZ --- ---
    DARKMAREK: LW je IMHO nesrovnatelně komplexnější po všech stránkách - FF na mě vždy působila dojmem, že ten svět drží pohromadě jen tak tak - jsou tam sice napříč jednotlivými fantasy díly (a to ještě jen některými) odkazy na Blacksand nebo Fang nebo Ohňovou Horu nebo kýho šlaka, ale jako celek to moc pohromadě nedrží - i díky tomu, že ve světě FF nefunguje nic jako časová osa nebo propracovaná historie a společenská struktura. K tomu připočti ve prospěch LW výrazně svižnější soubojový systém a svým způsobem geniální koncepci tabulky náhody, kdy nepotřebuješ žádné kostky, a v neposlední řadě nesporné kouzlo Magnamundu - ve všech 12 zásadních dílech (tedy až do Pánů Temnot včetně) se člověk dovídal stále nové zajímavosti o světě (i když postupně se ta atraktivita vytrácela - pro mě osobně jsou bezvýhradně zábavné jenom díly 1-7, pak se už projevila i změna ilustrátora a přístup k doprovodným ilustracím, kdy situační obrázky byly nahrazeny univerzálními malůvkami). Na Aonu jsem si pak přečetl i několik dílů co česky nikdy nevyšly, ale přišlo mi to už jako nastavovaná kaše - do kvalit prvních dílů to mělo zatraceně daleko.


    SLAVIDAN: víceméně souhlas, ale stejně jsem byl rád že to nové vydání je o tolik jiné - protože ilustrace jsou otřesné (a dobré ilustrace v gamebooku jsou pro mě zcela zásadní!) a kdyby nebylo těch rozšíření v textu samotném, byl bych nejspíš dost rozčarovanej
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    Ano, koupil a hrál a musím říci že mě spíše zklamala.
    Celá kniha je o dost tlustčí, dosti zásadním způsobem ji rozšířili, ne vždy ale ku prospěchu příběhu a celkového dojmu. Pozoruji celkově zesílený vliv SW a obecně snahy udělat to co nejvíce epické, bez ohledu na překombinovanost a nevěrohodnost.
    Změny jsou 1) Rozšíření příběhu.
    To se týká samotného začátku. Zatímco v původní verzi hlavní hrdina Lone Wolf (nyní ještě jen Silent( je na dříví když dojde k útoku a při běhu opomoci druhům a učitelům se praští do hlavy o větev a probere se, až když je klášter v troskách. V nové verzi si musí přetrpět (probojovat) celý útok v klášteře a následně se ještě dostat z kláštera. Měl jsem z toho rozporuplné pocity, sice to obsahuje mnoho zajímavých dramatických momentů, celkový dojem ale kazí právě zmíněná překombinovanost až přeplácanost (možná to někdo vezme jako můj osobní dojem). Navíc výkvět rytířstva Kai padne po útoku druhořadých potvor ( v románové verzi je udolalo masovější nasazení Nadziranimů a Helghastů) - např. velmistra Kai ubíjí pouzí Giaci. I když i to se dá zvládnout. Během boje získá Wolfe fantastické bojové vybavení, které ale má v odkazech až nelogicky omezené uplatněné (např. magický meč velmistra se nesmí podle regulí vynést z kláštera, nalezený řecký oheň může zřejmě použít jen jednou za přesně daných podmínek atd. Chápu že jde o přežití Wolg´fa v situaci, kdy drtivá většina jeho zkušenějších druhů byla bez šance a snaha neudělat ho na další cestě příliš silného; nicméně to spíše prokazuje, že klášterní boj na úvod byl spíše chybou. Spíš se mi vylíčení boje v klášteře líbilo, ale některé věci mi přesto dosti vadily, např opravdu podivný způsob určování čísel pro otevírání tajných dveří. V originálu mi absence tohoto bojového úvodu rozhodně nechyběla.

    Druhé velké rozšíření se týká chrámu Cenarských druidů (pokud se tam hrdina dostane) a to je opravdu pěkné. Ale i původní verze byla podle mě dostatčující (+ mohu dodat novou vsuvku - pomoc vesničanům ve vesnici, která byla v původní verzi myslím pustá).

    Třetí hlavní rozšíření se týká cesty ke králi Holmgardu, která je kvůli sérii kontrol mnohem složitější než v originále /celkem povedené/ (+ dodávám rozšíření cesty dobrodružství na Hřbitově předků, jež mi osobně přijde spíše slabší)
    Čtvrté rozšíření se týká záchrany života samotného krále před vrahem v epickém souboji, což už mi připadalo opravdu víc než trochu trochu moc. Ale i ta řežba se může někomu líbit... ;D

    Dále je tu řada změn, jež mají údajně zlogičtit dřívější slabší místa v příběhu, což se ne vždy daří. Týká se to setkání se napřs bandity, .šílencem v Holnmgardu, s podvodným majitelem obchodu - řekl bych, že to v případě zejména posledních dvou to bylo rozhodně spíše ke škodě (jinak - banditi mají kuše, co se při boji všechny rozbijí?!)
    Podle mě Dever chtěl po letech ještě něco mít ze svého díla a tak předělal první díl s tím, že si to fanoušci rozhodně přečtou. Případným zájemcům řikám - přes všechny slabiny doporučuji původní díl. :)
    AILAS
    AILAS --- ---
    YASHAMARU: Zkus hru Soulbringer. Je staršího data ale tam poznáš jak težké by mělo být stát se učněm čaroděje ve fantasy světě :-)
    AILAS
    AILAS --- ---
    SLAVIDAN: Hrál jsi tu předělávku? Zajímalo by mne co se změnilo.
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    KEB: Já nemám nikoho, komu bych koupil gamebook... ani jsem neměl, bývalé přítelkyně ani rodiče zájem o ně nesdílejí.

    V Magii - já myslel z hlediska světa, ne kapacity samotného gamebooku. :)
    KEB
    KEB --- ---
    DARKMAREK: Ano! Přesně takhle jsem to měl taky!

    SLAVIDAN: Hlavně se musí dobře prodávat, takže už víš, co někomu koupíš k narozeninám? :)

    DARKMAREK: Hlavně na to musíš mít talent a schopnost, která není dána do vínku každému. Viděl bych to stejně jako s malováním, ne každej může být Rembrandt.

    SLAVIDAN: V magii je to způsobené tím, že nemůžeš mít ve všech situacích na výběr ze všech kouzel. Ne že by to logicky nešlo, ale ten gamebook by měl milion odkazů :DDD
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    DARKMAREK: Třeba kouzelník v dračáku toho na řadě úrovní zas tak moc nevyčaruje. :D A kouzla v Magii toho zas tak moc nedovedou, aby to bylo ekonomicky převratné. :)
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    O tom zajímavě pojednal tvůrce dračáku Klíma na přednáčce, na které jsem osobně byl. :) https://www.youtube.com/watch?v=cdzTsWF3c2A
    YASHAMARU
    YASHAMARU --- ---
    DARKMAREK: kdyz pomineme, ze je to hra, tak by se to dalo zduvodnit, ze ne kazdej chce/ma na to platit za kouzla staminou. a ne kazdej ma pristup k magickemu vzdelani :)

    LW na sebe navazuje, uz jen tim pusobi komplexneji. Treba serie magie od ff je taky paradni a myslim, ze srovnani s LW snese.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam