• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AILASGamebooky - Sci-fi & fantasy
    DORIAN
    DORIAN --- ---
    BECKOU: Citadela byla dost divná. Dohrál jsem ji kdysi dávno a myslím, že byli dvě až tři cesty, jak se tam dostat, ale jak to už si nevybavím, omlouvám se.
    BECKOU
    BECKOU --- ---
    Pamatujete si nekdo citadelu chaosu? Nikdy jsem ji nedohral dal nez k nejakym Bansi, kde je instantni smrt a neni ani odkaz na dalsi stranku. Mam ji jeste doma tak se muzu kdyztak podivat jak je to presne. Predem dik, tizi me to od detstvi :)
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    Já to také tak vidím. Náhoda hraje až moc velkou roli logika se vytrácí.
    DORIAN
    DORIAN --- ---
    AILAS: To sice chápu, ale někdy je ve hře dvakrát ta samá situace a jednou je nutno ji udělat, aby člověk něco získal a někdy to naopak udělat nesmí, protože jinak má okamžitý konec nebo něco podobného. Když využiju svůj příklad s baráčkem, tak v jednom případě se musím zastavit a dům prohledat, zatímco armáda se přibližuje abych nalezl onen nutný předmět, ale když o něco později narážím na situaci velmi podobnou ne-li stejnou (třeba utíkám před pronásledovateli, kteří by ale měli být za mnou ještě dost daleko, takže čas tam teoreticky je, a dostanu nabídku zastavit se u malého oltáříku, jen abych si přečetl nápis, který na něm je), tak se zastavit nesmím, protože to vede k okamžité smrti nebo nějakému opravdu brutálnímu postihu (jako třeba trvalá ztráta UB). To vše bez pořádné nápovědy, která by mi řekla, že si můžu dovolit zastavit v jednom případě, zatímco v druhém ne. Tohle je to, co mi mrzí a bohužel v opravené verzi LW se ten problém nachází také hned několikrát v úvodní části (Vlku, musíš spěchat a rozsvítit ten maják než bude pozdě... ale po cestě prohlídni každou komodu, jinak budeš mít problémy se tam dostat a hlavně nezapomeň prohledat celou velkou místnost prázdného nábytku, jinak totiž nenajdeš ten důležitý klíč k únikové chodbě!)
    Možná je to ode mne příliš hnidopišské, ale já mám rád v příbězích logiku :)
    AILAS
    AILAS --- ---
    DORIAN: No když spěcháš a je tam "zcela náhodou" osamělý dům k prohledání ... :-)
    Ale já prolejzám vždycky kde co. Jak u booků tak u her. Nebo prolejzal jsem. Štvalo by mne pak že tam tvůrci něco pěkného připravili a já o to přišel :-)
    DORIAN
    DORIAN --- ---
    FORGE: S tím myslím, že souhlasím :)
    To je ve skutečnosti asi můj největší problém s knihama Fighting Fantasy - prakticky pokaždé vede k cíli jenom jedna cesta a mnohdy se vybírá mezi dvojicí cest bez jediného náznaku, která by mohla být ta špatná (stejný problém mimochodem obsahuje i LW - Oheň na vodě, než vydali errata - smutné je, že v nově vydané edici ta chyba pořád je :)), potřebujete umění boje alespoň deset, jinak si neškrtnete a mnohdy dokonce je třeba udělat naprosto nesmyslné rozhodnutí (jako třeba - spěchám a ujíždím před nepřátelskou armádou, ale musím se zastavit u tohoto prázdného domu a prohledat ho, abych našel (třeba) stříbrné hodiny, které potřebuji v boji proti finálnímu protivníkovi). Dokonalým příkladem takto obtížně překombinované cesty jsou Otroci propasti. To je hra, která má pěkný příběh, perfektní atmosféru a i zajímavé vyústění, ale cesta absolutně nedává smysl.
    FORGE
    FORGE --- ---
    DORIAN: Strašlivý netvor je zpočátku jen o náhodě - jak se mi ten princip líbí, mnohem méně už to, že je ta náhoda právě na počátku zcela zásadní pro dohrání. Líbí se mi ten promyšlený vývoj.

    Nicméně ohledně obtížnosti myslím zcela dominuje Pekelný dům...
    KEB
    KEB --- ---
    AILAS: tam je tolik možných postupů, že zpamovat je všechny je úkol hodný Kerkula :D
    AILAS
    AILAS --- ---
    KEB: Co si to psát vedle na papír. Nepomůže?:-)
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    Tu mám taky.
    MATEJ222
    MATEJ222 --- ---
    DARKMAREK: diky!
    KEB
    KEB --- ---
    DORIAN: To jo, ale v najdi smrt jsou čtyři rozdílné příběhy s rozdílnou obtížností. Já skutečně dohrál jen výboje. O nadlidské síle a STD jsem věděl jak je dohrát. U psionických schopnostech jsem se nikdy nedostal takřka nikam, tam je to prostě složité jako prase. A ve finále se to člověku začne plantat dohromady, prostě síla :) Neexistují někde stránky s návodem?
    DORIAN
    DORIAN --- ---
    KEB: Tak doporučuji zkusit Strašlivého netvora. Toho jsem začínal třináctkrát než jsem ho konečně dohrál. Ale najdi SMRT je taky bezva :)
    KEB
    KEB --- ---
    DARKMAREK: Najdi smrt je ultimátní. Nejtěžší gamebook, jaký jsem držel v rukách. Za sebe můžu jen doporučit!
    DARKMAREK
    DARKMAREK --- ---
    Norika teď prodávají ve Valhalle. Mají tam taky třeba Talisman smrti, Najdi smrt, Komando robotů, Ostrov ještěřího krále, Prokletý hvozd, Citadelu chaosu, Čaroděje z Ohňové hory, Kharé- bašta zla aj. tak se tam určitě podívejte.
    DZANDRE0
    DZANDRE0 --- ---
    Aha - zrovna Citadelu chaosu mám v 2. vydání, a to je s tykáním. Přitom 1. vydání předcházejícího Čaroděje z Ohňové hory je rovnou s tykáním (on je ale pokud vím taky trochu bordel s označováním, jestli se nepletu, tak skutečně první vydání měl 1994, já mám 1996 taky označené jako první, aniž by bylo uvedeno dotisk apod...)
    MATEJ222
    MATEJ222 --- ---
    Ahoj! nevite prosim nekdo jestli se da koupit nekde gamebook "O Norikovi"?
    prip. nechcete mi ho prodat...?:)

    nemuzu ho vubec nikde sehnat..

    dekuju!
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    DZANDRE0: já mám vykací akorát Citadelu chaosu, co jsem dostal někdy začátkem 90. let.
    KEB
    KEB --- ---
    DZANDRE0: čaroděj z ohnové hory je takový hodně jiný než ty další.
    DZANDRE0
    DZANDRE0 --- ---
    Že FF od Persea mají různé verze, je pro mě novinka. Ve kterých dílech se hráči vyká?!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam