• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AILASGamebooky - Sci-fi & fantasy
    Tipy, rady, zkusenosti, hodnoceni, kde kupovat, a vse kolem. Co je Gamebook
    Uz dlouho jsem zadny gamebook nekoupil ani necetl a nevim jestli jeste vubec nejake ceske vychazeji, ale budu rad kdyz se zas na nejaky podivam, ci na doporuceni koupim. Pokud nekdo dohrajete nejaky, muzete napsat kritiku (zapornou i kladnou). Doplnujici ci upresnujici informace jsou vice nez vitany.



    Ljuba Štíplová - Na rozkaz krále. První gamebook v Československu, teď nově vydaný Orbis litera s.r.o. s pomocí Donia.

    Never Mind The Warlocks: Fighting Fantasy at 40

    Par hintů:
    Joe Dever (serie Lone Wolf)
    Steve Jackson & Ian Livingstone
    Tom Sorcer (Ohniva Poust)
    Robert Wolf (Kral Artus)
    Altar 1993 - Ve sluzbach krale Reginalda
    Dech Draka 1995 (Zlelekova dobrodruzstvi, Zlodhuv hrad)
    Graham Plowman, překlad Jakub Drkal - A Lovecraftian Horror Gamebook / Dům na Strážném vrchu na Knihy Veles

    Dětské:
    Albi.cz - Poklad lesních skřítků
    Knapman Timothy, Andrea Da Rold - Ve službách krále

    Digitální:
    Filip Hráček - Knights of San Francisco (ENG)
    Lone Wolf Saga - Android app (ENG)

    Co se jinam nevešlo:
    GAMEBOOKY PERSEUS | knihkupectví
    https://www.knihkupectvivalhalla.cz/www-valhalla-cz/eshop/14-1-GAMEBOOKY-PERSEUS
    Knihy a gamebooky Archivy - Dračí Hlídka
    https://www.dracihlidka.cz/kategorie-produktu/knihy-a-gamebooky/#top
    Mytago - vydáváme gamebooky a RPG
    https://www.mytago.cz/
    rozbalit záhlaví
    DORIAN
    DORIAN --- ---
    AILAS: To sice chápu, ale někdy je ve hře dvakrát ta samá situace a jednou je nutno ji udělat, aby člověk něco získal a někdy to naopak udělat nesmí, protože jinak má okamžitý konec nebo něco podobného. Když využiju svůj příklad s baráčkem, tak v jednom případě se musím zastavit a dům prohledat, zatímco armáda se přibližuje abych nalezl onen nutný předmět, ale když o něco později narážím na situaci velmi podobnou ne-li stejnou (třeba utíkám před pronásledovateli, kteří by ale měli být za mnou ještě dost daleko, takže čas tam teoreticky je, a dostanu nabídku zastavit se u malého oltáříku, jen abych si přečetl nápis, který na něm je), tak se zastavit nesmím, protože to vede k okamžité smrti nebo nějakému opravdu brutálnímu postihu (jako třeba trvalá ztráta UB). To vše bez pořádné nápovědy, která by mi řekla, že si můžu dovolit zastavit v jednom případě, zatímco v druhém ne. Tohle je to, co mi mrzí a bohužel v opravené verzi LW se ten problém nachází také hned několikrát v úvodní části (Vlku, musíš spěchat a rozsvítit ten maják než bude pozdě... ale po cestě prohlídni každou komodu, jinak budeš mít problémy se tam dostat a hlavně nezapomeň prohledat celou velkou místnost prázdného nábytku, jinak totiž nenajdeš ten důležitý klíč k únikové chodbě!)
    Možná je to ode mne příliš hnidopišské, ale já mám rád v příbězích logiku :)
    AILAS
    AILAS --- ---
    DORIAN: No když spěcháš a je tam "zcela náhodou" osamělý dům k prohledání ... :-)
    Ale já prolejzám vždycky kde co. Jak u booků tak u her. Nebo prolejzal jsem. Štvalo by mne pak že tam tvůrci něco pěkného připravili a já o to přišel :-)
    DORIAN
    DORIAN --- ---
    FORGE: S tím myslím, že souhlasím :)
    To je ve skutečnosti asi můj největší problém s knihama Fighting Fantasy - prakticky pokaždé vede k cíli jenom jedna cesta a mnohdy se vybírá mezi dvojicí cest bez jediného náznaku, která by mohla být ta špatná (stejný problém mimochodem obsahuje i LW - Oheň na vodě, než vydali errata - smutné je, že v nově vydané edici ta chyba pořád je :)), potřebujete umění boje alespoň deset, jinak si neškrtnete a mnohdy dokonce je třeba udělat naprosto nesmyslné rozhodnutí (jako třeba - spěchám a ujíždím před nepřátelskou armádou, ale musím se zastavit u tohoto prázdného domu a prohledat ho, abych našel (třeba) stříbrné hodiny, které potřebuji v boji proti finálnímu protivníkovi). Dokonalým příkladem takto obtížně překombinované cesty jsou Otroci propasti. To je hra, která má pěkný příběh, perfektní atmosféru a i zajímavé vyústění, ale cesta absolutně nedává smysl.
    FORGE
    FORGE --- ---
    DORIAN: Strašlivý netvor je zpočátku jen o náhodě - jak se mi ten princip líbí, mnohem méně už to, že je ta náhoda právě na počátku zcela zásadní pro dohrání. Líbí se mi ten promyšlený vývoj.

    Nicméně ohledně obtížnosti myslím zcela dominuje Pekelný dům...
    KEB
    KEB --- ---
    AILAS: tam je tolik možných postupů, že zpamovat je všechny je úkol hodný Kerkula :D
    AILAS
    AILAS --- ---
    KEB: Co si to psát vedle na papír. Nepomůže?:-)
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    Tu mám taky.
    MATEJ222
    MATEJ222 --- ---
    DARKMAREK: diky!
    KEB
    KEB --- ---
    DORIAN: To jo, ale v najdi smrt jsou čtyři rozdílné příběhy s rozdílnou obtížností. Já skutečně dohrál jen výboje. O nadlidské síle a STD jsem věděl jak je dohrát. U psionických schopnostech jsem se nikdy nedostal takřka nikam, tam je to prostě složité jako prase. A ve finále se to člověku začne plantat dohromady, prostě síla :) Neexistují někde stránky s návodem?
    DORIAN
    DORIAN --- ---
    KEB: Tak doporučuji zkusit Strašlivého netvora. Toho jsem začínal třináctkrát než jsem ho konečně dohrál. Ale najdi SMRT je taky bezva :)
    KEB
    KEB --- ---
    DARKMAREK: Najdi smrt je ultimátní. Nejtěžší gamebook, jaký jsem držel v rukách. Za sebe můžu jen doporučit!
    DARKMAREK
    DARKMAREK --- ---
    Norika teď prodávají ve Valhalle. Mají tam taky třeba Talisman smrti, Najdi smrt, Komando robotů, Ostrov ještěřího krále, Prokletý hvozd, Citadelu chaosu, Čaroděje z Ohňové hory, Kharé- bašta zla aj. tak se tam určitě podívejte.
    DZANDRE0
    DZANDRE0 --- ---
    Aha - zrovna Citadelu chaosu mám v 2. vydání, a to je s tykáním. Přitom 1. vydání předcházejícího Čaroděje z Ohňové hory je rovnou s tykáním (on je ale pokud vím taky trochu bordel s označováním, jestli se nepletu, tak skutečně první vydání měl 1994, já mám 1996 taky označené jako první, aniž by bylo uvedeno dotisk apod...)
    MATEJ222
    MATEJ222 --- ---
    Ahoj! nevite prosim nekdo jestli se da koupit nekde gamebook "O Norikovi"?
    prip. nechcete mi ho prodat...?:)

    nemuzu ho vubec nikde sehnat..

    dekuju!
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    DZANDRE0: já mám vykací akorát Citadelu chaosu, co jsem dostal někdy začátkem 90. let.
    KEB
    KEB --- ---
    DZANDRE0: čaroděj z ohnové hory je takový hodně jiný než ty další.
    DZANDRE0
    DZANDRE0 --- ---
    Že FF od Persea mají různé verze, je pro mě novinka. Ve kterých dílech se hráči vyká?!
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    DARKMAREK: mimochodem, i od Persea byly různé verze prvních knih. V první verzi se hráči vykalo (a měly trochu jiný formát), později už se jelo na tykačku.
    DARKMAREK
    DARKMAREK --- ---
    Citadela chaosu od Persea se dá ještě koupit v knihkupectví Valhalla na netu.
    DARKMAREK
    DARKMAREK --- ---
    A co říkáte na překlady Čaroděje z Ohňové hory, a Citadely chaosu od Mytaga?
    JAASE
    JAASE --- ---
    DORIAN: No, měl jsem docela štěstí, že jsem to komplet sehnal ... začal jsem kdysi dávno se 4. dílem (Rokle zkázy), semtam nějaké pořídil (mimo mála peněz jsem měl ještě problém, že u nás ve městě bylo jen jedno knihkupectví, kde se SF&F alespoň trochu věnovali, a tam holt měli věci co zrovna pořídili) ... a až když jsem se dostal do Liberce, tak se mi podařilo si sbírku doplnit.


    Ad nová edice - teď jen, abych nemátl, když jsem myslel komplet v češtině, tak myšlena ta stará, co u nás vycházela nějak cca 1994 - 2000, novou vůbec neznám. A asi ani nevím, jestli bych chtěl ... bojím se, aby mi to nezkazilo ten krásný nostalgický pocit, kdy tyhle věci pro mne byly něco nového a naprosto úžasného.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam