• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    COSMIC_MONCHIPSYCHEDELICKÁ KAVÁRNA U STRÝČKA HALLUCINOGENA k tanci a poslechu hraji Bandcamp, Beatport, Ektoplazm a dalsi :)
    COSMIC_MONCHI
    COSMIC_MONCHI --- ---
    CORDELL: FL jsou opravdu easy a jdou v nich vytvorit profesionalni tracky, sam se divim, kolik lidi, co dokazou udelat dobrej track v tom dela... ale jak psal PSYRIX, ten step sequencer je imho nestastnej... na nauceni je to mnohem lehci nez piano roll, ale tvorba v patternech (nekolikataktovy usek, ve kterem mas usek skladby - se vsemi nastroji - z toho pak skladas skladbu), mi prijde mnohem min elegantni, nez prace s jednotlivymi nastroji (rozumej - kazdy nastroj ma svoji "linku" v sekvenceru, ktery neni rozdeleny na paterny)... ma to tak vetsina "slozitejsiho" softu, ale imho asi vedi proc. Nechci te od FL odrazovat, i kdyz, osobne bych ti doporucil ten ableton, co jsem o nem videl a slysel, tak zas tak slozity neni...
    GIRK
    GIRK --- ---
    budu mit pravdepodobne listek na boom.. za 125€ .. potencialni zajemci do posty.. dik
    MIMINO
    MIMINO --- ---
    MUABI: ale jo, ja verim, ze se v tom da udelat spousty veci akorat, ze to muzes i v jinych softech, ktre nejsou tak uzavrene, nic proti FL, akrorat to proste nepovazuju za prumyslovej resp. studiovej standard :)
    PSYRIX
    PSYRIX --- ---
    MIMINO: Ja nemluvim o profesionalni tvorbe, z prispevku Cordella jsem pochopil ze chce zacit neco tvorit a vybira si kterej soft bude nejvhodnejsi, proto zminuji zaklad abys vubec neco v nejaky DAW rozeznel. Jinak souhlasim ze dobry nastroj je rozhodne dulezity avsak az od urcite urovne.


    BRENDY: Pro Toolsy jsou v pohode i na doma ;]
    Kazdopadne je fakt moc zajimavy porovnani zvukove kvality pri exportu. Kuprikladu Cubase mi prijde o poznani horsi nez Logic nebo Samplitude. Nevim jestli je to nastavenim exportu ci algoritmy pri bouncovani, ale fakt slysim zasadni rozdily.

    Zkousel jsem exportovat stejnou nahravku z Cubase, Logicu,Samplitude a PT. Rozdil byl docela zasadni. U Cubase jako kdyby mi chybela definice a spodky i vejsky mi prisly dost orezany. Samplitude plne zachoval vsechno a jeste k tomu pridal takovou nejakou jiskru. Jako kdyby mix sedel lip do sebe. Logic mi prisel zase teplejsi a kultivovanejsi.

    Stejne je to cely subjektivni a zalezi na usich kazdyho, nekdo to rad horke nekdo studene. PVD namastil svoje hity ve FL na prumerny zvukovce a taky se ho nikdo neptal. ;]
    MIMINO
    MIMINO --- ---
    BRENDY: jj, vetsinou je problem nekde mezi zidli a klavesnici :))
    BRENDY
    BRENDY --- ---
    MIMINO: ..myšleno obecně.. Kvalitní zvuk je důležitej, ale záleží na obsluze, jak ho použije:).
    MIMINO
    MIMINO --- ---
    BRENDY: prave, ze zalezi, to je jako kdyby si rekl, ze na kytrae nezalezi, ne v kazdym softu si muzes dovolit delat co potrebujes a ne kazdej soft to umi, nerikam, ze potrebujes pouze ten ci onen soft, ale existuje jen nekolik nastroju, ktere ma smysl pouzivat, zbytek je imo na nic...
    BRENDY
    BRENDY --- ---
    PSYRIX: Jj. Já už jsem dlouho zvyklej na FL, tak je budu samozřejmě hájit, že?:))
    Protools hlavně umožňuje pracovat se zvukem profesionálně a jsou nejvíc univerzální a vhodný spíš na nahrávání do studia, než doma sám něco kutit..
    MIMINO: i ve si FL můžeš vyexportovat každou stopu zvlášť (tenhle proces lze udělat najednou) a to do studia stačí. VSTčka mi v nich běhaly všechny, co jsem kdy používal.
    Velkej problém, co fruity mají, tak je absence notáže..
    MIMINO: talent, chuť, vytrvalost.. prakticky na softu vůbec nezáleží..
    MIMINO
    MIMINO --- ---
    PLECH: tak o tom zadna, ale ono si nikde 1000 crackejch VST nespustis, tak 3 VSTka a ses rad, vic ti komp neutahne, navic VST = poradnej nastroj, nejak poradne nevim co tim chces vlastne rict...to co obsahuji ty programy jsou v podstate pouze samply, resp. wave table synteza....pokud chci spickovej zvuk klaviru treba tak si sezenu VST Kurzweill, protoze Kurzweill dela nejlepsi el. piana na svete a tezko ten zvuk nahradis nejakym free samplem z nejakyho softu...

    PSYRIX: no ti bych si nebyl tak uplne jistej, na komponovani potrebujes predevsim hudebni talent a technickou prupravu, znam lidi co maji studia za miliony, zvukarsky skoly, chytry kecy, ale nezahrajou a neslozi ani notu...
    PSYRIX
    PSYRIX --- ---
    MIMINO: Dobre, cubase je imho trosku vyjimka a nektery veci jsou tam dost neprakticky. Jako zakladni teoretickou znalost povazuju signal flow a znalost terminologie. Potom uz urcite neco i v cubase vytvoris.
    PLECH
    PLECH --- ---
    MIMINO: Právě v Abletonu i novejch FL je spousta skutečně kvalitních zabudovanejch synťáků a efektů, z kterejch se toho při troše zručnosti dá vymáčknout dost. Myslel jsem to tak, že je lepší mít pár pořádnejch nástrojů a umět s nima, než stáhnout 1000 cracklejch vst a používat z nich jen presety.
    MIMINO
    MIMINO --- ---
    PSYRIX: no to neni tak uplne pravda, protoze treba u Cubase ti bude min. rok trvat nez se do toho dostanes, to neni jen o teoreticke pruprave v ramci komponovani nebo zvukariny, ale naucit se s tim nastrojem naprosto plynne a intuitivne zachazet....

    PLECH: je to mozny, fakt je, ze jsem je uz dlouho nevidel...Ableton je dost veci vkusu, nekdo ho proste nema rad, nekdo ho miluje...a VST neni o presetech, VST jsou ty syntaky na kterych delas, bez nich neudelas zadnej poradnej zvuk...to co vychzi dnes v darku a i jinde je prave kvuli nepouzivani poradnych VST, ale samplu a presetu ktery ma ten program v defaultu...vse je o kvalitnich hudebnich nastrojich, kazdej producent se kterym jsm mluvil a dela neco poradnyho si zasadne vyrabi vlastni zvuky na kvalitnich VST co preferuje....a pak az nekdy prijdes do studia tak zjistis, ze pokud nemas ten projekt ve standardnim (prumyslovym) formatu (Cubase, ProTools) tak te s tim vyrazi :)
    PSYRIX
    PSYRIX --- ---
    BRENDY: Verim ze to nejak pujde, nijak jsem to nezkoumal ;] Ja jsem starej Cubase(ak). Ani Logic mi tolik neprirostl k srdci. Jde o to v cem se clovek nauci delat a kterej DAW mu vyhovuje po vsech strankach.

    Ted jsem nedavno cetl, myslim ze v Sound on Sound, srovnani ruznych DAW a kupodivu jako nejvice kompaktni se podle lidi jevi Protoolsy. Kdyz vezmes v podtaz ze to byl puvodne oproti Cubase a Logicu pouze audioeditor a veskery midi funkce tam pridavali posleze, dobrej vysledek. ;]
    PLECH
    PLECH --- ---
    MIMINO: Frutiny podporujou VST. A jinak si taky myslim, že neni až tak důležitý, na čem děláš. Dokonce když máš doboru představu o tvorbě zvuku, můžou ti imho na něco stačit i zabudovaný instrumenty Abletonu nebo novejch FL. Používání milionu VST a jejich presetů imo ústí v ty přeplácanosti, co dneska např. převážně vychází v darku.

    CORDELL: Ableton se mi zdá naopak naprosto intuitivní, dobrej i pro začátečníky...

    BRENDY
    BRENDY --- ---
    PSYRIX: místo step sekvenceru můžeš použít piano roll..
    PSYRIX
    PSYRIX --- ---
    MIMINO: Podle myho je vcelku jednu v cem delas, dulezitej je teoretickej zaklad v pozadi, kterej se pak da aplikovat v kteremkoliv softwaru po par dnech zjistovani. Na fruitech me vylozene stve ten step sequencer.
    MIMINO
    MIMINO --- ---
    CORDELL: Fruity Loops jsem nikdy neprisel na chut, me to prijde jako hracka i kdyz nekdo v tom dokaze delat divy....pro me je dulezita podpora VST technologie, bez VST imo nic pordne neudelas....a co se linuxu tyce tak jsem psal, ze preferuju Suse a pripadne bych jeste vyuzil Debian nebo Fedoru, specialni vyuziti ma pak Slackware ostatni distribuce jsou pouze klonem nektere z techto zakladnich nebo uzce specializovane takze neni duvod se jima nejak moc zabyvat....
    CHANZZEE
    CHANZZEE --- ---
    PAT_POMETLO: funguje vse jak ma:D
    PAT_POMETLO
    PAT_POMETLO --- ---
    Dohodněte se konečně v čem budete skládat, nebo už tady navěky usnu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam