• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RUDA_JANDálnice, silnice, železnice, koridory - stavba, plány, realizace, historie, budoucnost

    taky hltate vse, co se kde sustne o stavbe a realizaci dalnicni, silnicni a zeleznicni site u nas v CR?

    V tehle diskuzi ocenime vsechny druhy informaci, plany, fotky, nazory na to co je dobry a co by bylo potreba.

    zajimavy odkazy:
    www.dalnice.com || dalnice, rychlostni silnice, fotky, mapy, historicke navrhy - fan web

    rozbalit záhlaví
    LALO
    LALO --- ---
    FERENCZY: nasel sem to nekde na fuckbooku, tak sem nechtel pridavat dalsi bezvyznamny veci
    FERENCZY
    FERENCZY --- ---
    LALO: ale v pohode, snaha se ceni, jak jsem psal, je to zajimave, jen nesikovne podane (bez nejake vlastni poznamky, popisu o co jde, odkud to je, prip. ci je to prace apod.). a IMHO by stacil odkaz, kopirovat netreba, nehlede na to, ze se tim prislo o formatovani, obrazky, reference atp. ale nenech se tim odradit :)
    LALO
    LALO --- ---
    ja vim lidi:( , ale chtel sem to tu trochu ozivit
    FERENCZY
    FERENCZY --- ---
    VANEK: aha, tak to beru zpet, kdyz je to kradene (neuvedeny zdroj), navic bez jedine vlastni poznamky. stacil uvest odkaz, tak jak jsi to ucinil Ty...
    VANEK
    VANEK --- ---
    FERENCZY: Ale ne, http://cs.wikipedia.org/wiki/Spořilov - nevím, jak se to sem dostALO.
    FERENCZY
    FERENCZY --- ---
    LALO: dobre, sice to neni moc o liniovych stavbach, ale zajimave. vlastni prace?
    LALO
    LALO --- ---
    Spořilov historieSdílet
    18. únor 2010 v 9:36
    Území Spořilova se spolu se Záběhlicemi stalo součástí Velké Prahy již při jejím založení v roce 1922. Do 31. března 1949 bylo součástí obvodu Praha XIII-Vršovice, 1. dubna 1949–30. června 1960 součástí tehdejšího obvodu Praha 13, od 1. července 1960 je součástí obvodu Praha 4, od 24. listopadu 1990 i součástí městské části Praha 4, jejíž radnice je v Nuslích, a jejího správního obvodu.

    V minulosti se v oblasti Spořilova nacházely pouze dnes již zaniklé osady (dvory) Horní Roztyly (jižně, poblíž dnešní stanice metra Roztyly) a Dolní Roztyly (západně, poblíž Jižní spojky a depa metra Kačerov).

    Spořilov je jedním z nejstarších zahradních měst na území Velké Prahy. Založením stavebního družstva Spořilov v roce 1924 Městská spořitelna na Vinohradech na návrh ředitele Václava Skleničky oslavila 25 let své existence. Odtud pochází i název čtvrti. Výstavba probíhala podle projektu architekta J. Barka a profesora J. Bertla v letech 1926–1929.

    Sídliště z let 1961–1967 projektovali architekti J. Holeček a J. Krákora. Původně mělo 3667 bytových jednotek pro 15 000 obyvtel. V letech 1976-1981 došlo k dostavbě, kterou sídliště vzrostlo o 288 bytových jednotek. Mezi sídlištěm a starší vilovou zástavbou je budova polikliniky (č. p. 2967) projektovaná Z. Přádou a P. Bečvářem.

    V původní části Spořilova byl použit unikátní způsob pojmenovávání ulic, inspirovaný například americkými systémy. Východní náměstí a Jižní náměstí (původně i ta byla jen číslovaná: např. Náměstí II, Náměstí III) je doplněno řadou ulic Jižní I–XVII, Severní I–XI, Severozápadní I–VI, Severovýchodní I–VI, Jihozápadní I–VI, Jihovýchodní I–IX, Boční I–II a Hlavní. Dostavby ve čtyřicátých a šedesátých letech však již na tento systém nenavázaly.

    Přirozenými centry Starého Spořilova bývalo Roztylské náměstí s kostelem a konečná tramvaje na bývalém Bratislavském náměstí. Později se těžiště Spořilova přesunulo spíše k obchodnímu a kulturnímu středisku poblíž stanice autobusu Hlavní.

    Zajímavosti

    V roce 1935 byl u Roztylského náměstí vybudován funkcionalistický kostel (svaté) Anežky České. Kostel projektovali architekti Nikolaj Paškovský a Stanislav Režný. Již od počátku je v působnosti františkánského řádu. V letech 1937–1940 byl na náměstí také pomník Hrdinům od Zborova, později již neobnovený.

    Ve východní části Spořilova působilo kino Sigma, z něhož v dubnu 2008 vzniklo Kulturní centrum Spořilov a Informační kancelář Úřadu MČ Praha 4, spojená se službou Czech POINT.

    V těsné blízkosti Spořilova leží Hamerský rybník s historickým jádrem Záběhlic.

    Na Spořilově bydlí či bydlelo i několik populárních osobností, například folkový písničkář Jan Nedvěd, herci Josef Abrhám a Libuše Šafránková, spisovatel Adolf Branald a další.

    Doprava

    Od 1.3.1928 jezdily tramvaje od centra Prahy a od Nuslí kolem plynárny do oblasti křižovatky s ulicí Chodovskou. Od 12.10.1929 byla trať prodloužena do dolní (severní) části Spořilova na bývalé Bratislavské náměstí, kde tramvaj končila na smyčce s protisměrnými kolejemi. Později byla Chodovská a navazující Spořilovská ulice v této části přebudována na velkokapacitní sběrnou komunikaci a zabudována do zářezu dělícího Spořilov na dvě části. Tramvajová trať byla 1.7.–1.9.1986 odkloněna východně na novou smyčku u severního okraje Sídliště Spořilov II. Odbočka od plynárny do Starých Záběhlic (nedaleko severního okraje Spořilova) byla v provozu v letech 1938–1971 a nikdy nebyla v původním rozsahu dokončena. Úvahy o prodloužení tramvajové trati se Spořilova směrem k Chodovu se vždy objevovaly a i v roce 2005 se objevily v seznamu možných nových tratí do roku 2020.

    Autobusová doprava ze Spořilova směřuje do několika směrů: přes Bohdalec k Vršovicím, ke Kačerovu, ke stanici metra Roztyly a k Chodovu. Přímé spojení do hlavní části Záběhlic tradičně neexistuje.

    Stanice metra Roztyly je od Starého Spořilova v pěším dosahu po lávce přes rychlostní silnici R8 (což je de facto přímý nájezd na dálnici D1).

    Na železniční trati souběžné s Jižní spojkou je plánováno kolem roku 2020 zřízení zastávky Spořilov a městské železniční dopravy v linii Braník–Krč–Kačerov–Spořilov–Zahradní Město.

    V letech 1961–1999 bylo na pomezí Spořilova a Michle vybudováno rozsáhlé odstavné železniční nádraží Praha-Jih, jehož součástí je i několik provozních budov Českých drah.
    LALO
    LALO --- ---
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    RUZZA: nikde v textu není ani slovo o tom, že by ten tunel chtěl hitler.
    FIKY
    FIKY --- ---
    MIRROS: Vecinou to napisou dost salamounsky, ze jako s odkazem na projekt a tak :o)
    FIKY
    FIKY --- ---
    MIRROS: njn, slovo policajta je svaty :o) Neridej se starou, ale 6102, takze spatne, no ale s tim nic nenadelas :o) Cili pokud je nepresvedcis o tom ze se to ma delat podle 6110, tak jsou vzdalenosti 40km/h - 54m, 30 - 40, 20 - 30 (dle 73 6102). Ja jim vecinou prinesu rozhledy a kdyz na tom videj razitko, tak reeknou "hm, je to na vas" a daj kladny :o) Ale tak samozrejme jde predevsim o to zajisteni rozhledu a bezpecnost zejo :o)
    FIKY
    FIKY --- ---
    MIRROS: No, tak je pondeli, tak ti o tom budu vypravet: driv se tyhle rozhledy posuzovaly vecinou jen na hodne komplikovanejch krizovatkach, protoze je nikdo moc nepozadoval a slouzili jako navrhovej prvek a pro kontrolu. Postupne se zacinaly vyzadovat cimdal vic a to i na sjezdech. Ty se pak posuzovaly podle 6102 na stopku. Tim vznikaly dost absurdni situace, protoze na vyjezd nakladaku si potreboval asi 120 m a to bylo dost unreal nekde dosahnout a muselo se to resit vyjimkama, zrcadlama ap. Takze se v novele 6110 objevilo nově posuzovani rozhledu na sjezdu (plati v intravilanu). 6102 se taky novelizovala a ten novej system je trosku slozitejsi ale zaroven nekdy vychazi priznivejc. Podle 6102 se posuzujou krizovatky, nikoliv samostatné sjezdy (v intravilanu). Coz jestli jsem dobre pochopil neni tvuj pripad. Takze mi rekni co z toho nechapes? To co jsem pastoval je uryvek z normy... Tvejch 71m na 50km/h je patrne podle nejaky stary (nemuzu posoudit, pze sem je uz vyhodil..) ale imho to bylo na 50 km/h nejakejch 45m.
    Takze jeste jednou - na 20-25km/h je delka rozhledu pro zastaveni 15m. :o)
    FIKY
    FIKY --- ---
    FIKY: Teda predpokladam ze to je sjezd v intravilanu...
    FIKY
    FIKY --- ---
    MIRROS: Hele RT sjezdu na PK se posuzujou podle CSN 73 6110:
    ----------------------------------------------
    Všechny sjezdy na místních komunikacích mají splňovat podmínky pro rozhled podle ČSN 73 6102. Jedna odvěsna rozhledového trojúhelníku se uvažuje v délce pro zastavení Dz a vynáší se na obě strany od sjezdu nebo samostatného sjezdu do osy přilehlého jízdního pruhu. Druhá odvěsna se vynáší do osy u jednopruhových sjezdů a samostatných sjezdů, nebo do osy výjezdového jízdního pruhu tak, aby vrchol rozhledového trojúhelníku na výjezdu byl u sjezdu vzdálen 2,50 m od vnější hrany přilehlého jízdního pruhu/pásu. Na ploše takto vymezeného rozhledového trojúhelníka nesmí být žádné překážky vyšší než 0,7 m nad úrovní jízdního pruhu/pásu i sjezdu. Přípustné jsou ojedinělé překážky o šířce ≤ 0,15 m a ve vzájemné vzdálenosti > 10 m (veřejné osvětlení, dopravní značení, strom). Délka Dz je pro dovolenou rychlost 50 km/h 35 m, pro 40 km/h 25 m, pro 30 km/h 20 m a pro 25 – 20 km/h 15 m (viz tabulka 7). Rozhledové trojúhelníky sjezdů situovaných v malých vzájemných vzdálenostech se mohou překrývat.
    ----------------------------------------------------
    Mensi rychlosti nez 20km/h se delaj na 15 m (pripadne to muzes zkusit interpolovat a uvidis co ti na to DI a PCR reknou :o)
    FILUS
    FILUS --- ---
    ENPE: moje řeč.
    ENPE
    ENPE --- ---
    TNTNO: Už aby to bylo...
    TNTNO
    TNTNO --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam