RUDA_JAN: no ano, okruhy jsou v podstatě i dobrý (i když lepší by bylo od začátku počítat jen s tím vnějším, ale to by se muselo začít už v 70. letech), ale radiály jsou průser, protože strhávají tranzit a zbytečný provoz (třeba dojíždění ze satelitních městeček do Prahy do práce autem místo MHD, apod.) dále do centra města. a potenciálně umožňují i průjezd městem, což je podle mě úplně špatně.
aby bylo jasné: původní prvorepublikový Baťův plán páteřní československé dálnice počítal max. s vnějším dálničním okruhem Prahy. pak přišli Němci a Praha najednou nebyla metropole ale jen provinční městečko, takže jejich plán počítal s dvěma pravoúhlými tangenciálními dálnicemi. a něco málo se (i v Praze, nejen na Vysočině) i tehdy začalo stavět (podjezdy pod tratěma, třeba.. dodnes jeden v provozu, byť tam není 4 proudová silnice, dnes).
no a pak přišli komunisti se svým zvrhlým ZÁKOSem, který byl tak na úrovni stavby bulvárů v 19. století a počítal původně s vybouráním poloviny Nového Města na Vinohradské straně Nuseláku, apod. prostě totální magořina... okruhy měly být hned tři, magistrála měla být součástí toho nejvnitřnějšího, a i radiál tam byly mraky... prostě šílenství. Bohužel část toho stihli už postavit či rozestavět - Barrandovský most, Jižní spojku (která jde v trase původního nacistického projektu tangenciální dálnice pokračující směrem na Západ, která na rozdíl od prvorepublikových plánů ignorovala zájmy místních obyvatel) a Strahovský tunel. Pak už nezbývalo nic moc jiného, než v tom pokračovat, ale stejně je toto v zásadě špatně.
V podstatě se měl postavit vnější okruh (už kdysi dávno), a dále za ním neměly být nikdy žádné silnice pro motorová vozidla, žádné mimoúrovňové křižovatky, žádné privilegované radiály - ale jen normální silniční síť, a mýtné za vjezd do centra (jako v Londýně). Dnes je samozřejmě těžké nějak zrušit tu část vnitřního okruhu, která už je vybudovaná.. ale zneprůjezdnění magistrály by určitě pomohlo - tedy v podstatě kolečka před Václavákem, z obou stran, stejně jako je Václavák ukončen na svém jižním konci - a stejně tak by pomohl i zákaz výstavby nových parkovacích míst v centru apod.