• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RUDA_JANDálnice, silnice, železnice, koridory - stavba, plány, realizace, historie, budoucnost

    taky hltate vse, co se kde sustne o stavbe a realizaci dalnicni, silnicni a zeleznicni site u nas v CR?

    V tehle diskuzi ocenime vsechny druhy informaci, plany, fotky, nazory na to co je dobry a co by bylo potreba.

    zajimavy odkazy:
    www.dalnice.com || dalnice, rychlostni silnice, fotky, mapy, historicke navrhy - fan web

    rozbalit záhlaví
    FIKY
    FIKY --- ---
    KORINKOWICZ: Idealne se optat na magistratu/radnici/obecnim urade. Stavebni odbor (pripadne dopravni - specialni stavebni urad) o tom jiste bude mit poneti :o) Jeste bych se podival do KN, komu ten chodnik patri...
    KORINKOWICZ
    KORINKOWICZ --- ---
    caues. mirne OT, ale nevim kde jinde se zeptat... daji se nekde zjistit planovany opravy chodniku ? idelane presny datum a typ opravy... existuje na to nejakej centralni registr nebo je to ciste v ramci mesta/obce ?
    FERENCZY
    FERENCZY --- ---
    SAMMAEL: aha, dekuju. Zkusim to jeste zkonzultovat s Google Earth :)
    SAMMAEL
    SAMMAEL --- ---
    FERENCZY: Tipnul bych to na most kterým magistrála překračuje údolí u metra Kačerov. Ten velkej barák vpravo vzadu jsou garáže Kačerov, naproti (čiže vlevo) je budoucí depo Kačerov.
    FERENCZY
    FERENCZY --- ---
    SUMKOKO: Ty mas s tim clankem neco docineni? Nevis nahodou, co presne je hned na te prvni fotce v clanku?
    SUMKOKO
    SUMKOKO --- ---
    Dálnice v ČR - od D1 po Pražský okruh | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/dalnice-v-cr-od-d1-po-prazsky-okruh
    LALO
    LALO --- ---
    FERENCZY: nasel sem to nekde na fuckbooku, tak sem nechtel pridavat dalsi bezvyznamny veci
    FERENCZY
    FERENCZY --- ---
    LALO: ale v pohode, snaha se ceni, jak jsem psal, je to zajimave, jen nesikovne podane (bez nejake vlastni poznamky, popisu o co jde, odkud to je, prip. ci je to prace apod.). a IMHO by stacil odkaz, kopirovat netreba, nehlede na to, ze se tim prislo o formatovani, obrazky, reference atp. ale nenech se tim odradit :)
    LALO
    LALO --- ---
    ja vim lidi:( , ale chtel sem to tu trochu ozivit
    FERENCZY
    FERENCZY --- ---
    VANEK: aha, tak to beru zpet, kdyz je to kradene (neuvedeny zdroj), navic bez jedine vlastni poznamky. stacil uvest odkaz, tak jak jsi to ucinil Ty...
    VANEK
    VANEK --- ---
    FERENCZY: Ale ne, http://cs.wikipedia.org/wiki/Spořilov - nevím, jak se to sem dostALO.
    FERENCZY
    FERENCZY --- ---
    LALO: dobre, sice to neni moc o liniovych stavbach, ale zajimave. vlastni prace?
    LALO
    LALO --- ---
    Spořilov historieSdílet
    18. únor 2010 v 9:36
    Území Spořilova se spolu se Záběhlicemi stalo součástí Velké Prahy již při jejím založení v roce 1922. Do 31. března 1949 bylo součástí obvodu Praha XIII-Vršovice, 1. dubna 1949–30. června 1960 součástí tehdejšího obvodu Praha 13, od 1. července 1960 je součástí obvodu Praha 4, od 24. listopadu 1990 i součástí městské části Praha 4, jejíž radnice je v Nuslích, a jejího správního obvodu.

    V minulosti se v oblasti Spořilova nacházely pouze dnes již zaniklé osady (dvory) Horní Roztyly (jižně, poblíž dnešní stanice metra Roztyly) a Dolní Roztyly (západně, poblíž Jižní spojky a depa metra Kačerov).

    Spořilov je jedním z nejstarších zahradních měst na území Velké Prahy. Založením stavebního družstva Spořilov v roce 1924 Městská spořitelna na Vinohradech na návrh ředitele Václava Skleničky oslavila 25 let své existence. Odtud pochází i název čtvrti. Výstavba probíhala podle projektu architekta J. Barka a profesora J. Bertla v letech 1926–1929.

    Sídliště z let 1961–1967 projektovali architekti J. Holeček a J. Krákora. Původně mělo 3667 bytových jednotek pro 15 000 obyvtel. V letech 1976-1981 došlo k dostavbě, kterou sídliště vzrostlo o 288 bytových jednotek. Mezi sídlištěm a starší vilovou zástavbou je budova polikliniky (č. p. 2967) projektovaná Z. Přádou a P. Bečvářem.

    V původní části Spořilova byl použit unikátní způsob pojmenovávání ulic, inspirovaný například americkými systémy. Východní náměstí a Jižní náměstí (původně i ta byla jen číslovaná: např. Náměstí II, Náměstí III) je doplněno řadou ulic Jižní I–XVII, Severní I–XI, Severozápadní I–VI, Severovýchodní I–VI, Jihozápadní I–VI, Jihovýchodní I–IX, Boční I–II a Hlavní. Dostavby ve čtyřicátých a šedesátých letech však již na tento systém nenavázaly.

    Přirozenými centry Starého Spořilova bývalo Roztylské náměstí s kostelem a konečná tramvaje na bývalém Bratislavském náměstí. Později se těžiště Spořilova přesunulo spíše k obchodnímu a kulturnímu středisku poblíž stanice autobusu Hlavní.

    Zajímavosti

    V roce 1935 byl u Roztylského náměstí vybudován funkcionalistický kostel (svaté) Anežky České. Kostel projektovali architekti Nikolaj Paškovský a Stanislav Režný. Již od počátku je v působnosti františkánského řádu. V letech 1937–1940 byl na náměstí také pomník Hrdinům od Zborova, později již neobnovený.

    Ve východní části Spořilova působilo kino Sigma, z něhož v dubnu 2008 vzniklo Kulturní centrum Spořilov a Informační kancelář Úřadu MČ Praha 4, spojená se službou Czech POINT.

    V těsné blízkosti Spořilova leží Hamerský rybník s historickým jádrem Záběhlic.

    Na Spořilově bydlí či bydlelo i několik populárních osobností, například folkový písničkář Jan Nedvěd, herci Josef Abrhám a Libuše Šafránková, spisovatel Adolf Branald a další.

    Doprava

    Od 1.3.1928 jezdily tramvaje od centra Prahy a od Nuslí kolem plynárny do oblasti křižovatky s ulicí Chodovskou. Od 12.10.1929 byla trať prodloužena do dolní (severní) části Spořilova na bývalé Bratislavské náměstí, kde tramvaj končila na smyčce s protisměrnými kolejemi. Později byla Chodovská a navazující Spořilovská ulice v této části přebudována na velkokapacitní sběrnou komunikaci a zabudována do zářezu dělícího Spořilov na dvě části. Tramvajová trať byla 1.7.–1.9.1986 odkloněna východně na novou smyčku u severního okraje Sídliště Spořilov II. Odbočka od plynárny do Starých Záběhlic (nedaleko severního okraje Spořilova) byla v provozu v letech 1938–1971 a nikdy nebyla v původním rozsahu dokončena. Úvahy o prodloužení tramvajové trati se Spořilova směrem k Chodovu se vždy objevovaly a i v roce 2005 se objevily v seznamu možných nových tratí do roku 2020.

    Autobusová doprava ze Spořilova směřuje do několika směrů: přes Bohdalec k Vršovicím, ke Kačerovu, ke stanici metra Roztyly a k Chodovu. Přímé spojení do hlavní části Záběhlic tradičně neexistuje.

    Stanice metra Roztyly je od Starého Spořilova v pěším dosahu po lávce přes rychlostní silnici R8 (což je de facto přímý nájezd na dálnici D1).

    Na železniční trati souběžné s Jižní spojkou je plánováno kolem roku 2020 zřízení zastávky Spořilov a městské železniční dopravy v linii Braník–Krč–Kačerov–Spořilov–Zahradní Město.

    V letech 1961–1999 bylo na pomezí Spořilova a Michle vybudováno rozsáhlé odstavné železniční nádraží Praha-Jih, jehož součástí je i několik provozních budov Českých drah.
    LALO
    LALO --- ---
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    RUZZA: nikde v textu není ani slovo o tom, že by ten tunel chtěl hitler.
    FIKY
    FIKY --- ---
    MIRROS: Vecinou to napisou dost salamounsky, ze jako s odkazem na projekt a tak :o)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam