Tak děkuju moc všem, kdyby vás ještě něco napadlo, tak mi to klidně napište do pošty, budu ráda.
Jenom pro zajímavost, když už jsem vás do toho zatáhla: :-)
Zatím mám asi tyhle kandidáty:
Mumini (Črodějův klobouk + Neviditelné dítě, případně Čarovná zima) - spousta vztahových témat (rodiče a děti, kamarádství, závist a snaha se předvést, soucítění, téma krádeže a vlastnictví, ...), atmosféra toho světa, někdy napětí, ne úplně silný příběh (jsou to spíš jednotlivé epizodky)
Mluvící balík - nejsem si jím úplně jistá, četla jsem ho dávno, musím ověřit a zjistit, co je tam za témata. Vztahů tam je také dost, pěkně charakterizované postavy, svět supr, napětí také, přijde mi tam trochu stupidní a schematické zlo, ale už si to moc nepamatuju...
Boj o ostrov - potřebuju projít a zjistit, mám pocit, že je tam málo vztahových témat
My z ostrova... a Děti z Bullerbynu - už jsem to dlouho nečetla, tak si to prohlídnu, ale je tam trochu nevýhoda, že tam není žádný kouzelný svět a ten prvňáci hrozně žerou, jinak taky supr
Zahrada od Trnky - ne, je tam supr atmosféra, ale opět málo vztahů kromě kluků a kocoura
A pro starší uvažuju o těchhle
Ronja - docela náročné téma toho vztahu s otcem, to bych s malýma nedělala, protože to sice pochopí, ale podle mě ještě neprožijou. Ve třetí třídě ale už třeba jo... Jinak asi úplně ideální
Bratři Lví srdce - Tak 3.-4. třída, z podobných důvodů
Tom Sawyer - Tam je spousta výborných témat (vztah s Huckem, s tou holkou, s tetou, dobrodružství, ta vražda, ...), dělala bych to se staršíma proto, protože menší by to nezvládli z hlediska dramatických dovedností, dá se s tím pracovat moc pěkně a byla by škoda to dělat plytce
Nekonečný příběh a Čaroděj Zeměmoří - obojí hodně zaměřené na vlastní identitu, dělala bych to tak s páťákama...
Hobit - ne, dívala jsem se na něj teď trochu z dramatického hlediska a je tam hrozně málo sociálních vztahů, a i dramatické situace jsou hodně schematické...
Verneovky - ne, podobný důvod
Mayovky - ne, důvody současné osobní averze, i když jako malá jsem je samozřejmě žrala