JANISKA: Já jsem právě podobný článek četl už před dvěma nebo třemi lety. Tehdy ho sdílelo nějaké nakladatelství na FB, přesně už to nedohledám. Taky se to v něm hemžilo zlotřilými řetězci a ubohými strádajícími nakladateli, kterým nezbylo nic, než ryzí láska k literatuře. :)
Tenhle "článek" je ale o level dál, připomíná dezinformační weby. Příkladně hned ty otázky v perexu, na které se pak v článku neodpovídá. "Může velká sleva znamenat, že jsme naletěli?" Odpověď ale v článku není. Typický clickbait. Ostatně jak by mohl někdo "naletět" tím, že koupí totožný produkt za nižší cenu? Knihy nejsou tenisky Adidas, nepadělají se v Číně.
Stejně tak marně se autorka pokouší podsouvat čtenáři, že je "neetické", když nakladatel dobrovolně prodá e-shopu knihu za předem dohodnutou cenu, ale e-shop si pak zvolí marži podle svého uvážení.
Znovu opakuji, podpořit nakladatele je správné, upozornit na to také. Ale ne takhle.