• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LUCCHADětská kniha
    Svět dětské fantazie tvoří zejména knihy pro děti.


    Přivítejme v knihovně nové potvůrky, skřety, příšerky, robůtky a jinou pohádkovou havěť.

    Jaké knihy kupujete svým dětem? Jaké dětské knížky jste měli rádi jako malí?

    ... Objevy ... Doporučení ... Recenze ... Obrázky ... Ilustrátoři ...

    "Preferujeme nové zajimavé dětské knihy, nic proti Krtečkovi, ale toho všichni známe :-)"


    Návod na vkládání obrázků najdete v . n . á . p . o . v . ě . d . ě .

    rozbalit záhlaví
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SPIRA: okouzlení je adekvátní pojem. Taky nás to vzalo

    U nás to má i ... Vysvětlující? Potencial, syn se ztotožnil s tím že v jeho psychice operuje víc postav s různými motivacemi, vnitřní konflikty a tak (ti kniha neresi)

    Ale hlavně je to moc roztomilé. Jedna z těch věcí co se kcrw aždý rok znovu
    SPIRA
    SPIRA --- ---
    ILTU: Ano! A ta prvni Co delaji pocity je taky skvela, kolegyne Ymladris (nize) tu postovala i s ukazkou, ja na to ovsem prisla az diky zadni strane obalky, ale nakonec jsem stihla v Hostu koupit na Vanoce obe a jsem hodne okouzlena.
    YMLADRIS:
    ILTU
    ILTU --- ---
    SPIRA: Podle ukázek je to krásná kniha. 😊
    SPIRA
    SPIRA --- ---
    Doporucuji novou knihu od Tiny OZIEWICZOVÉ "Co dělají pocity v noci?" Pisi sice nejméně pro pětileté, ale leccos si podle mne z toho odnese i mladsi.
    Co dělají pocity v noci? – Tina Oziewiczová | Nakladatelství Host
    https://www.hostbrno.cz/co-delaji-pocity-v-noci/
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    SPIKE411: můj syn to četl ve třinácti, ale víc se mu líbili Hoši od bobří řeky.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Rychlé šípy jako mezigenerační dialog? Dobrodružství u dětí pořád funguje, říká skautský historik | Radiožurnál
    https://radiozurnal.rozhlas.cz/rychle-sipy-mohou-zprostredkovat-mezigeneracni-dialog-dobrodruzstvi-u-deti-porad-9377375
    Mají Rychlé šípy co říct dnešním teenagerům?

    Myslím, že teenagerům ne, ale jsem přesvědčený, že dětem ve věku 6-10 let pořád mají co říct. Posunul se věk, kdy to děti čtou – my jsme to četli, když nám bylo třeba třináct. Máme zprávy od rodičů, kteří říkají, že se tomu děti smějí, baví je to, to dobrodružství pořád funguje.

    Je tam jediná zásadní proměna: děti mají obrovskou nabídku věcí, po kterých můžou sáhnout, a tak je potřeba, aby přišel rodič nebo prarodič a přinesl jim to. Ale má to tu obrovskou výhodu, že to může sloužit jako mezigenerační dialog. Dneska si babička s dědečkem nebudou s klukem povídat o Tlapkové patrole, protože ji neznají, ale Rychlé šípy znají.
    HANELA
    HANELA --- ---
    JANISKA: synovi se v 5. hodně líbil Robinson.
    JANISKA
    JANISKA --- ---
    RESTINPEACE: nebudu ty seznamy hodnotit jako celek, ale jestli chcete něco co nejvíc user friendly, sekundanum u nás ve škole se líbila Divá Bára (četl s nimi kolega a jo, on to je vlastně queer dobrodružný text), někteří moji primáni aktivně hlásí, že mají rádi AC Doyla i Foglara.

    Jako "učitelka friendly" náhrada dobrodružných textů může fungovat Dočkalová nebo Prasina.
    ALEXIS
    ALEXIS --- ---
    TRISSIE: tak napíš obojí, bude se hodit i dalším rodičům. :D
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    VOY: no já jsem byla úchyl, já četla i encyklopedie, atlasy ptáků, v dětské knihovně jsem to jela od a až do z a pak mi knihovnice opatrně vybírala dospělé, takže povinné jsem měla vlastně přečtené dřív, než to zadali. A pak jsem jela po autorech, něco se mi líbilo, tak jsem od autora přečetla všechno. Ale jà byla jak dnešní děti s počítačem, nechtěla jsem dělat nic jiného.
    Myslím si, že něco z toho by děti měly přečíst právě kvůli poznání historie.
    VOY
    VOY --- ---
    MARKYSHA: Fair enough, mozna jsi teda ten historynerd a uzivas si to – fandim ti. Ja si uzivam cteni o druhe svetove valce z mnoha ruznych pohledu a tez se nesnazim nikoho presvedcit, ze to ma taky delat. Beru, ze je nejaky kulturni dedictvi, ktery ma svoji hodnotu samo o sobe. Ale napr. jsem si nevsimnul, ze by v ramci hudebni vychovy na stredni moji spoluzaci slyseli jedinou symfonii od zacatku do konce a to se bavime o maximalne 40ti minutach soustredeneho poslechu, nikoli o radove patnacti hodinach nejakeho komplexnejsiho romanu. Pak mi prijde zvlastni, ze chceme nutit lidi ke konzumaci prave zrovna romanu z devatenacteho stoleti a ne treba jinych artefaktu lidske tvorivosti. Paradoxne se spousta lidi shodne na tom, ze by si clovek "mel" precist Vojnu a mir, ale malokdo se do ni opravdu pusti.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    OMNIHASH: mě povinná četba bavila:-)
    HANELA
    HANELA --- ---
    OMNIHASH: videla bych to jako doplněk k historii?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    TRISSIE: hele a jako vlastně - proč? Co komu, kromě historynerdů dá dneska Balzac, Dickens nebo Puškin? Číst se to nedá, nezajímá to prakticky nikoho, akorát můžeš flexit ve čtenářským deníčku a o dvacet let pozdějš na internetech...
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    RESTINPEACE: tak vzhledem k tomu, že stále nemám odpověď na TRISSIE, tak doporučení je on hold :-)
    RESTINPEACE
    RESTINPEACE --- ---
    TRISSIE: ja s ni ty tipy samozrejme konzultuju (mam i nejake vlastni), ale jestli pro me nic nemas, tak to tady muzem ukoncit. Zacina se to ubirat nespravnym smerem.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    RESTINPEACE: na druhé zamyšlení - tys dostal od svojí sestry seznam, ze kterého máš vybrat. Nevíš, jak dalece je závazný, a nebudeš ten, kdo bude s učitelkou řešit, že dítě četlo něco jiného.

    Takže jestli bys to měl s někým řešit, tak se svou sestrou, nikoli s nyxem.
    (aneb není nic víc k nasrání, když člověk outsourcuje dárek s jasným popisem, co to má být, a z balicího papíru se vyloupne něco, co mu ještě zkomplikuje život)
    RESTINPEACE
    RESTINPEACE --- ---
    Ja jsem rad, ze seznamy povinne cetby na zakladni skole spustily zajimavou debatu a trochu jsem to i cekal, ale mate tedy nejake tipy na alternativu k nim? :)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    jinak teda vidím zásadní rozdíl mezi povinnou četbou jako součástí curricula a povinnou četbou jako prostředkem kultivace jazyka a vyjadřovacích schopností (ve formě vedení zápisů o četbě).

    dobrej učitel bude kombinovat obojí, s tím, že se začíná s tím druhým a to první se postupně přidává, a na střední škole už by mělo to druhé převažovat nebo být prakticky výhradně, zvlášť na vyšších gymnáziích, jak jako příprava k maturitě, tak pro všeobecný přehled.
    I ti "blbí amíci" ve škole standardně čtou a rozebírají Shakespeara, tak snad naši maturanti nejsou takoví zoufalci, že by nezvládli přečíst klasiku a museli se omezovat na ukázky.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    TRISSIE: celé myšleno celý seznam. "Celý seznam" je až k maturitě z češtiny :-)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    RESTINPEACE: ano, přijde mi docela důležitý, aby se děti seznámily aspoň s nějakou klasickou literaturou. Protože část z nich nebude pokračovat na všeobecně zaměřené střední školy a bude to naposledy, co se k tomu dostanou. Vždyť po nich nikdo nechce, aby to přečetly celé, ale aspoň něco.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam