• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    STRATILSOMSACORPORATE DESIGN ll mam logo co s nim
    LENDULIK
    LENDULIK --- ---
    RICHARD03: tesat do kamene!!!
    JOSLIACKY
    JOSLIACKY --- ---
    RICHARD03: ...fajn...a este aj pravdive...
    RICHARD03
    RICHARD03 --- ---
    To je zase debata. Je všeobecně známo, že existují tři kategorie designérů (a řemeslníků všeobecně):
    - jedni dělají to co zákazník potřebuje, pro ty je důležité odvést dobrou práci.
    - druzí dělají to co zákazník chce, pro ty je důležité dostat zaplaceno.
    - třetí dělají to co chtějí sami a to jsou buď umělci nebo looseři.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    STRATILSOMSA: může se stát, že ten jeden návrh je přesně to, co si klient představoval (a grafik přál)... Pak mi jakýkoli další návrh „navíc“ přijde jako naprosto zbytečná quasiprofesionální póza. Nicméně někdy je klient poněkud nerozhodný a grafik úplně neví, co žádá...pak je rozumné ukázat několik možných cest.
    Tedy vždy to podle mého záleží na konkrétním klientovi.
    STRATILSOMSA
    STRATILSOMSA --- ---
    BINARY_PARANOIC: ale jasne...
    ja len, ze sucastou grafickeho dizajnu je aj klient a podla mna dost vyrazne. A davat jeden navrh z tohto uhlu pohladu je malo.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    STRATILSOMSA: někdy to ale znamená jít proti klientovým požadavkům a „jen“ klienta přesvědčit, že jeho požadavky nejsou ku prospěchu věci :)
    STRATILSOMSA
    STRATILSOMSA --- ---
    BINARY_PARANOIC:
    ma pouzit ,,svoji tvořivost a kreativitu použít na splnění požadavků klienta,, tak aby to nebola sracka... inac nech ide robit nieco ine
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    STRATILSOMSA: a pokud si klient sračku žádá, co pak? :) Má stále grafický designér svoji tvořivost a kreativitu použít na splnění požadavků klienta (tzn. udělat sračku)?
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    Aby nedošlo k omylu – pochopitelně neříkám, že splnění klientových požadavků vždy znamená katastrofální výsledek na konci. V ideálním případě je samozřejmě výsledné (dobré) logo tím vysněným z pozice „designérské“ i „klientské“. Ale vždy to záleží na rozumnosti klienta.

    Pokud řekně „víte, raději bych něco serióznějšího, neb jsme firma orientující se na takovouto a takovouto klientelu“, pak je vše v pořádku a grafický designér by měl najít jiné řešení – neboť se se svým návrhem netrefil do zadání. Pokud ale klient žádá „tajhle místo tý modrý dejte fialovou, já sem to ukazoval doma Mařce, jako ženě, a vona se jí ta modrá nelíbila a říkala že by tam radši fialovou, tak tam dejte fialovou”, pak je úkolem designéra vysvětlit klientovi, že je pro design opravdu irelevantní názor jeho velectěné manželky, zvláště pokud tam ta modrá má svoje odůvodnění. Pokud slepě plní požadavky klienta „přes mrtvoly“, není to designér, ale pouhý operátor vektorového programu.
    STRATILSOMSA
    STRATILSOMSA --- ---
    BINARY_PARANOIC: netvrdil som, ze ma odovzdat ,,sracku,,...
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    STRATILSOMSA: to je ovšem dost smutný přístup. Především s ohledem na to, co z takového přístupu často vzniká („já vím že je to sračka, ale klient to tak chtěl“).
    STRATILSOMSA
    STRATILSOMSA --- ---
    BINARY_PARANOIC: Moj uhol pohladu je taky, ze graficky dizajner ma svoju tvorivost a kreativitu pouzit na splnenie poziadaviek klienta. Najme ked uz padlo slovo klient.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    STRATILSOMSA: nejdůležitější by snad měl být kvalitní grafický design...
    Jinak designérství je tvůrčí, kreativní profese. Proto se zcela samozřejmě do výsledku práce promítá i autorova osobnost (ano, ego). Je nasnadě, že by ego vždy mělo být podřízeno kvalitnímu designu. Stejně podřízeno, jako komerční faktor. Že kvalitní design zároveň dobře „prodává“ (tedy alespoň by to tak mělo ve zdravé společnosti být) je věc do značné míry jiná.
    STRATILSOMSA
    STRATILSOMSA --- ---
    HOTEN: Cisto psychologicky je lepsie ponuknut aspon dva varianty navrhu.

    Vo vseobecnosti. Co povazujes za najdolezitejsie? Je najdolezitejsie tvoje ego? Nie je potom lepsie nebrat komercne zakazky. Je to komercna zalezitost? Ano je... teda svoje ego nechavam za dverami ...
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    jo a taky si vzdy vybere ten nejskaredejsi z nabizenych :-) nejlepsi je udelat jen jeden a ten pak pripadne doladit a pokud je uplne spatne tak az pak delat na jinem...
    HOTEN
    HOTEN --- ---
    Přátelé kolik různých návrhů je vhodné předat klientovi - dle vašich zkušeností. Mám problém jestli dát jen jeden nebo více. Pokud jich dám více většinou si klient nevybere ale přijde s požadavkem "na nějakou kombinaci" a vznikne něco co se jemu sice líbí ale já nejsem spokojenej.
    ALOPEX_LAGOPUS
    ALOPEX_LAGOPUS --- ---
    ALTOR: Nuda ! Spíš se je to zavadející logo pro TV Media 1 .
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    ALTOR: me nezaujal ani jeden. A jak uz bylo receno, na to, ze by se melo jednat o Number 1 agenturu, v postnutych navrzich nenachazim nic, co by vas posouvalo nad ostatni.
    ALTOR
    ALTOR --- ---
    BINARY_PARANOIC: díky za reakci
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam