Tak jedna dobrá zpráva z UK: trochu jsem to tady testoval - kauza "nefunkční karty". Schválně jsem nic neměnil, přijel jsem sem, se starou kreditkou jsem se vydal hledat nějaký CHIP & PIN only terminál (což nebyl takový problém). Výsledek: transakce zamítnuta, do banky se samozřejmě ani nic nedostalo (měl jsem "přítele na telefonu" na karetním). Takže jsem si změnil PIN, šel do bankomatu a tam - protože vybírat jsem pochopitelně nechtěl - jsem se podíval na zůstatek. Problém ovšem byl v tom, že - minimálně u bankomatu Nationwide - se neodeslaly data do banky a tak nedošlo na nahrání PINu na kartu. To se ovšem v ČR imho nestane. Po provedení první transakce s ověřením PINu v bance (TKMaxx) se už PIN nahrál (potvrzeno z karetního) a následná transakce v témže obchodu co úplně poprvé pak už prošla. Takže pokud si - raději doma, ne jako já až v UK - změníte PIN a stavíte se v bankomatu, problémy s kartami v zahraničí už by se neměly opakovat.
Konec hlášení :)